Gå til innhold

Overføre video fra Sony Alpha a33


Anbefalte innlegg

Jeg finner rett og slett ikke videoene jeg tar med kameraet inne på datan. Vanskelig å forklare, men hvis jeg skal se videoene på kameraet må jeg først ta en video og avslutte den, så kommer jeg direkte inn på videoene, men hvis jeg da tar et bilde etterpå kommer jeg inn på bildene og ikke videoene, og jeg må ta en video for å finne dem igjen. Skal ikke de ligge i samme "mappe" på kameraet? Finner ikke NOE sted på datan, i mappen. Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne løsningen gjelder for A55 og sannsynligvis også for A33.

 

Når du plugger i kameraet via USB-kabelen eller setter i minnekortet så vil det dukke opp en ekstern disk. Det som er vanlig er at hovedmappa der er skjult. For å vise alle filer, gjør følgende (Windows XP, men lignende framgangsmåte på andre Windows-versjoner):

1. I utforskeren, trykk på verktøy -> mappealternativer

2. Klikk på Vis øverst

3. Under avanserte innstillinger midt på skjermen, velg «Vis skjulte filer og mapper»

 

Gå deretter til den eksterne disken og inn på følgende mappe:

PRIVATE > AVCHD > BDMV > STREAM

 

I den mappa vil det ligge mts-filer. Det er disse som er videofilene.

Lenke til kommentar

Denne løsningen gjelder for A55 og sannsynligvis også for A33.

 

Når du plugger i kameraet via USB-kabelen eller setter i minnekortet så vil det dukke opp en ekstern disk. Det som er vanlig er at hovedmappa der er skjult. For å vise alle filer, gjør følgende (Windows XP, men lignende framgangsmåte på andre Windows-versjoner):

1. I utforskeren, trykk på verktøy -> mappealternativer

2. Klikk på Vis øverst

3. Under avanserte innstillinger midt på skjermen, velg «Vis skjulte filer og mapper»

 

Gå deretter til den eksterne disken og inn på følgende mappe:

PRIVATE > AVCHD > BDMV > STREAM

 

I den mappa vil det ligge mts-filer. Det er disse som er videofilene.

 

Dette hørtes jo fornuftig ut. Men jeg har Mac, hvordan gjør jeg det da?

 

Edit: Jeg fant videoene, men hvilket program skal jeg åpne dem med? I VLC ble filmene hakkete.

Endret av lloll
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dette hørtes jo fornuftig ut. Men jeg har Mac, hvordan gjør jeg det da?

 

Edit: Jeg fant videoene, men hvilket program skal jeg åpne dem med? I VLC ble filmene hakkete.

har ikke mac, men wrapper om fra MTS (dvs AVCHD) til quicktime via et program som heter ffmbc:

 

E:\film\2011-a55>ffmbc -i 00060.MTS -vcodec copy -acodec pcm_s16le 00060.MOV

 

quicktime vil på din mac sannsynligvis være aksellerert og vise filmen bedre enn vlc gjør.

 

fra quicktime (pro) kan du alternativt eksportere(transcode) til lettere format. alternativt kan du bruke handbrake for å transcode, men rewrapping via feks ffmbc er mye mye raskere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...