Gå til innhold

HTPC/Media pc Kafèen


Anbefalte innlegg

Mystique ser bra ut de, men de vil oppta enten 2 eller 4 kortplasser i kabinettet, har du stort nok kabinett er jo saken grei. Har du mindre kabinett så ville jeg gått for USB, er ikke så vanskelig å få gjemt dem bort.

 

Det er ikke noe særlig problem å få Mediaportal til å se ut som XBMC, ta en titt her: http://forum.team-mediaportal.com/mediaportal-skins-50/ Det ligger masse forskjellige skin for Mediaportal så utseendet kan du få som du vil.

 

Av de oppsettene ville jeg nok valgt Sandy Bridge oppsettet, det bruker i noe særlig mere strøm enn de andre, samtidig som du får endel bedre ytelse

Endret av qtek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det noen måte å få XBMC til å spille av flere codecer? Har en masse musikk i FLV format som jeg gjerne skulle ha fått spilt av i XBMC uten å convertere dem.

 

Edit: I følge denne kilden skal XBMC klare å spille av FLV filer, men når jeg leter i mappene der musikken ligger så er de tomme.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Det der er nok et litt mere avansert nivå en det jeg er på. Skjønte ikke mye.

 

Mulig jeg bare konverterer dem til mp3 eller noe slikt.

 

 

Edit: Nå er det dessverre jeg som er litt på jordet. Tenkte ikke på at FLV er en videofil og at jeg prøvde å legge den til under musikk(Som bare støtter lydfiler). Prøvde kjapt å legge de til under video, og da fikk jeg opp alt. Ser ut til at jeg må konvertere alt for å legge de under musikk.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

*Mine Innlegg* :tease:

 

Har dog et spørsmål.. Kjører wmc på en atom pc med ion, men sliter med tregehet i WMC.

Hadde vært digg med samme hastighet som gamer'n klarer i WMC ;) Avspilling fungerer glimrende, men vil ha selve senteret kjappere.

Kan en ssd ordne opp her? All media ligger på server med gigabit nettverk.

Lenke til kommentar

Har kjørt både boxee og xbmc, men gikk tilbake til wmc(lett moddet da den etter mitt skjønn er langt bedre). Eneste kunne tenkt meg er raskere menyer, men om atom prosessoren er for svak eller om det er den 5400rpm disken som sakker ned er jeg usikker på.

Frister lite å pille ut en ssd fra stasjonær pcn siden det står i raid.

 

(Ang wmc så orker jeg ikke noe flamewar da det er min personlige mening, men sann jeg ser det: WMC ser langt bedre ut, får noe bedre bildekvalitet og dreambox integrasjon).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har ett spørsmål! Jeg kjøpte meg en ny tv i går. På den så ville ikke den gamle pc-en min (som kjøres via VGa ikke høvle meg nå jeg vet det her høres dumt ut) kjøre oppløsning på 1900x1200.

Så jeg trenger ett nytt mediacenter. Mitt spørsmål er:

Kan det finnes noe der ute som koster ca 3000 ferdig bygd, kjører film og spotify og ikke bråker når det står på?

Jeg har sett litt på Asrock sin ION serie og ser det kan være mye og hente der, men kan det finnes noe som er enda billigere eller bedre?

Lenke til kommentar

Den Så faktisk ikke så dum ut. For min del gir jeg katta i om det ikke er bluray leser på den eller at den kan kjøre HD. Sånt har jeg blurayspillern på hjemmekinoanlegget til. Ser det ikke er montert disk i den. Vil den takle windows (lets say windows 7 pro/home) om jeg stapper i en 2.5" disk?

 

Edit: Gjør leksa mi selv jeg.

Ok tv-en (den gamle) ble solgt på under 2 timer :ninja: så jeg får igjen 3300 for den. Så da tenker jeg følgende:

HTPC

Budsjett SSD

RAMx2

Og en HDMI splitter slik at jeg får alt opp pluss en TOSLINK kabel til forsterkeren om det skulle skjære seg med lyd over HDMI (som burde gå ...)

 

Tror jeg satser Intel/Nvidia foran AMD/ATI, har heller bedre erfaring med det.

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

Det funker helt fint, men du trenger ikke SSD egentlig. Det får bli opp til deg. :)

 

Om du kjører Win7 burde det ikke være et problem med lyd via HDMI, ION-chipen pleier å støtte det helt uten problemer.

 

Atom+ION er en knallkombinasjon som kjører 1080p uten å nøle, siden det har HW-aksellerasjon implementert.

 

Btw, kanskje XBMC Live kunne vært verdt å sjekke ut? Den har innebygde drivere for alt sånt, men lyd over HDMI _kan_ være litt knot.

Lenke til kommentar

Tror jeg kjører Win 7. Har liggende nøkkel til både 32 og 64 BIT ultimate. SSD-en vil spare meg både for varme og kanskje litt mindre strømforbruk? Ska bli digg da å kunne bruke LED tv-en framfor LCD tv-en. Rart at den gamle LCd tv-en klarte å få opp 1920x1080 på VGA når den nye ikke klarer det :hmm:. Jaja samma kan det være! Liten uke nå så blir det i orden.

 

Glemte å legge til det at jeg bruker den pc-en som er koblet til nå til surfing samt litt seiling i bukta når timene blir kjedelige og går tregt. Pluss at jeg kan henge pc-en på veggen BAK benken nå totalt bortgjemt...

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

Jeg har heller dårlige erfaringer med Atom+ION. Fikk ikke mitt oppsett til å spise 1080P uten lagg, men klarte 720p i XBMC med DXVA aktivert.

 

Hvilket OS? Jeg slet litt med ytelsen til XBMC under Windows 7 på en Atom/ION-boks, men under XBMC Live spiller den av 1080p uten at jeg har gjort noen modifikasjoner.

 

 

Har du skrudd på Library og scrapet filmene dine?

 

Beklager, la ikke merke til at du hadde svart. Library mode synes jeg det bare blir rot med, og alt av filmer er scrapet.

 

Uten library mode får du ikke annet enn list view, såvidt jeg vet. Hva ble rot med det? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...