Gå til innhold

Photoshop, lage egne bilder


Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å kjøpe Photoshop CS5.

 

Stasjonær pc fra ifjor: Apacer, windows7, AMD Athlonx2 245 processor 2,9 ghz, 4gb ram, 64 bit. Skjerm: Benq T2210HD

 

Skal bruke det til å lage egne bilder med mine egne fingre, og produsere 3D møbler osv for Sims3. I den rekkefølgen. For møbelproduksjonen har jeg andre programmer som kan brukes. Derfor tror jeg ikke jeg trenger 3D i Photoshop.

 

Tegneredskap:

1. Det ser ut som Adobe har noe de kaller Easel. Jeg vet ikke om det er et program eller om det er en egen skjerm de har.

2. Kan jeg bruke Ipad til å tegne med fingrene? Hvilken type passer best til photoshop.

3. 3D mus kan se interessant ut, siden jeg har litt problemer med å bevege fingrene. http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=351407

 

Hva synes dere om dette? Setter pris på tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ipad kan ikke detektere hvor mye trykk du bruker med fingrene, bare hvor du trykker. Derfor vil det ikke fungere særlig bra selv om Easel er en app for å bruke den som et slags tegnebrett.

 

3D mus er for å navigere i 3D, ikke for å tegne i 3D. Jeg tror ikke det går an å tegne med den i det hele tatt.

 

Kjøp heller et tegnebrett fra wacom. F.eks dette. A6 størrelse holder helt fint.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...