Gå til innhold

alcohol og trening


Anbefalte innlegg

hei, jeg elsker og trene, trening er de som ligger høyest på ista mi bare så de er sagg.... men er glad i og ta meg en fest i opp og ned, hva anbefaler folk og drikke, hva med disse sommerspy lett?? vil ikke høre sånne folk som bare s ier "ikke drikk" for synst selv jeg er kjempe flink til og vere "avholds" :)

 

hvor mye børr man drikke ? er 12 gjenstander for mye? noe info jeg børr vite om alcohol og trening?

Endret av rsagneskar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrev du det her i fylla?

 

Alkohol er ikke så ødeleggende som mange skal ha det til. Man får i seg en del ekstra kalorier, spiser litt dritt og får for lite søvn en dag, som igjen ødelegger muligheten for trening neste dag. (om man er litt hard på flaska). Så kan fint stikke på byen en kveld i uka og trene med fremgang.

Lenke til kommentar

Alkohol er gift. Det påvirker kroppen din og treningen din negativt. Det er ikke bare ekstra kalorier, det hemmer også testosteronproduksjon, dehydrerer deg og senker fettforbrenning, også dagen etter.

 

Når det er sagt, tok selv Arnold seg en fest iblant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil du virkelig vite det? Arnold drakk ikke hver helg, for å si det sånn. Han var disiplinert og ga en lang faen i hvor gøy det var å drikke, hvis han hadde et treningsmål han skulle nå. Jeg ville ikke kopiert andre for å vite hva jeg selv skal gjøre, Arnold var bare et eksempel på at selv beinharde koser seg innimellom.

 

Sånt som det her er helt individuelt og opp til hver enkelt. Alkohol er ikke bra for treningen din, hvor mange prosent dårligere treningseffekt per enhet alkohol akkurat du vil få er det ingen som kan fortelle deg over internett. Du må kjenne etter selv.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Alkohol er gift. Det påvirker kroppen din og treningen din negativt. Det er ikke bare ekstra kalorier, det hemmer også testosteronproduksjon, dehydrerer deg og senker fettforbrenning, også dagen etter.

 

Når det er sagt, tok selv Arnold seg en fest iblant.

 

Nåja.

 

Angående testosteron:

A three-week study that had men and women consume 30-40 g alcohol per day, showed a 6.8% reduction in testosterone for the men and none for the women at the end of the study-period. That's three beers a day for three weeks and a measly 6.8% reduction in testosterone for the men. What kind of an effect would you think a few beers on an evening once or twice a week would have? Hardly any.

 

For alcohol to significantly lower testosterone, you need to do some serious drinking. ~120 g alcohol, the equivalent of 10 beers, will lower testosterone by 23% for up to 16 hours after the drinking binge. If you drink so goddamn much that you are admitted to the hospital, you get a similar effect with a reduction of about -20%.

 

 

Vil du virkelig vite det? Arnold drakk ikke hver helg, for å si det sånn. Han var disiplinert og ga en lang faen i hvor gøy det var å drikke, hvis han hadde et treningsmål han skulle nå. Jeg ville ikke kopiert andre for å vite hva jeg selv skal gjøre, Arnold var bare et eksempel på at selv beinharde koser seg innimellom.

 

Sånt som det her er helt individuelt og opp til hver enkelt. Alkohol er ikke bra for treningen din, hvor mange prosent dårligere treningseffekt per enhet alkohol akkurat du vil få er det ingen som kan fortelle deg over internett. Du må kjenne etter selv.

 

 

Effekten av beinhard trening og deretter heftig drikking:

When it comes to recovery after strength training, moderate alcohol consumption (60-90 g alcohol) does not accelerate exercise-induced muscle damage or affect muscle strength.

 

However, the research is a bit mixed on this topic. One study, which used a very brutal regimen of eccentric training only, followed by alcohol intakes in the 80 g range (1 g/kg) noted impaired recovery in the trained muscles. I should note that eccentric training is hard to recover from and the volume used here was pretty crazy.

 

Another study looked at exhaustive endurance training followed by post-workout alcohol intakes in the 120 g range (1.5 g/kg) and saw significant suppression of testosterone that carried over to the next day.

 

The common denominator among these two studies is either extremely tough training or unusually high alcohol intakes in the post-workout period. Unless you're in the habit of going bar-hopping after 50 reps of eccentric leg extensions to failure, this stuff does not apply to you. Yet it's studies like these that gets the attention among the alcohol-alarmist fitness crowd.

 

 

Kopiert fra siden til Martin Berkhan, en uttalt hobbyalkis som holder 5-6% kroppsfett året rundt. Artikkelen kan leses i sin helhet her: http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

 

 

Han foreslår forresten tørre viner da de inneholder færrest kalorier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Nåja", så siter du en studie som viser at testosteronproduksjonen blir nedsatt?

 

 

Har lest den bloggposten før. Han beskylder fitness-industrien for "cherry-picking" av medisinske studier for å underbygge sine teorier om alkoholens effekt på trening, for så å gjøre akkurat det samme selv.

 

For eksempel velger han en studie der en gruppe alkoholikere har mindre kroppsfett enn en vilkårlig gruppe som ikke var alkoholikere, for å bevise ett poeng, og så sier han at en annen studie har vist at det bare er alkoholikere som har fått påvist sterkt påvirket proteinsyntese. Han har to studier som viser at testosteronproduksjon blir redusert (men legger til "de trente så hardt, så da er det ikke rart) og ingen som viser at alkohol ikke har noen effekt. Come on. Det er ikke vanskelig å se hvor nøytral han er (som alle andre på nettet)

 

Berkhan er tydeligvis ikke kjent med norsk drikkekultur, da han ser på 10 alkoholenheter som en latterlig mengde ingen kan få i seg i løpet av en kveld uten å bli sendt til sykehuset :p(trådstarter lurte på om det var greit å ta 12).

Endret av Kevlar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...