Gå til innhold

Ny hd.. en som ikke blir så alt for varm..


Anbefalte innlegg

hei.. jeg har tenkt å skaffe meg en ny hd.. tørr ikke bruke ene 80 gig WD disken min stort lenger.. den har en tendens til å stoppe å maskina rebooter.. i går kom plutselig blue screen og jeg restarta.. disken nekta å starte med det første.. jeg ga den pause på en time så funka den igjen.. ikke sikkert jeg er like heldig neste gang.. men tingen er da att jeg har brukt opp alle plassene hvor det er vifte forran i lian li kabinette mitt.. så den stakkars nye disken vil ikke få kjøling med mindre jeg busemekker litt.. noe jeg ikke er så alt for flink til :p .. støy har absolutt ingenting å si.. sitter alt med 4 WD disker å et par maxtor..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

åja, nå tror jeg skjønner hvorfor maskina min reboota for noen dager siden helt av seg selv. begge mine Seagate Barracuda disker blir ganske varm. kjente på diskene i går å den var varm ja, men så er det kanskje pga at manskina står på 24 timer i døgnet også da. begge mine maskiner gjør det faktisk. dette pga at jeg kjører virus skan om natta :D jeg liker det best siden at da sover jeg :D

Lenke til kommentar
sikker på at det ikke er cpu som blir for varm?

 

joda cpuen er varm den og.. den er vel på 60-65.. men den er ikke grunnen til att hden stopper uten videre.. og den disken som jeg bruker som master nå (som stopper til tider) har kjøling.. min neste master og skal få kjøling.. men jeg kommer fortsatt til å bruke den gammle 80 gigen som slave.. derfor blir det en disk som ikke får kjøling.. jeg kan sikkert sette en kabinett vifte forran.. men det er vanskelig å få den til å sitte bra så den ikke lager vibrasjoner og det blir mye stress med det der.. derfor vil jeg heller ha en disk som overlever uten kjøling.. maskinen pleierå å stå på døgne rundt.. så den må tåle litt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...