Gå til innhold

Sykle til Jobb.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller bare skaff deg en elsykkel. Da kommer du deg til jobb...og alle andre plasser du skal, raskt og smertefritt.

 

Det blir igjen dyrere, og han går glipp av trimmen.

 

 

Jeg er så heldig at det finnes dusj på jobb, og det passer meg ypperlig siden det tar ca 50 minutt å sykle til jobb, samt er en del bakker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eller bare skaff deg en elsykkel. Da kommer du deg til jobb...og alle andre plasser du skal, raskt og smertefritt.

 

Det blir igjen dyrere, og han går glipp av trimmen.

En elsykkel koster fra ca. 8000 kr. Det finnes mange som kjøper langt dyrere vanlige sykler.

 

Det er bare en myte at man ikke får trim med elsykkel. En elsykkel er ikke en moped. Det vil si at man må tråkke for å komme seg fram. Når jeg sykler ned til jobb er jeg sånn passe varm. På veien hjem tar jeg litt ekstra i og kommer svett hjem.

Lenke til kommentar

Hvis vi skal sammenligne priser, så kan jeg nevne at stikker jeg til mx-sport kan jeg få en sykkel til rett under 5000, men hydrauliske skivebremser, demping fremme, og lockout på styret. Vekten er helle ikke å forakte ;)

 

 

Jeg trodde ikke det var en myte det med trimmen engang, men trodde sykkelen hjalp deg opp til 10 km\t og så kunne du velge å tråkke for å få mer fart om du ville.

Lenke til kommentar

Hvis vi skal sammenligne priser, så kan jeg nevne at stikker jeg til mx-sport kan jeg få en sykkel til rett under 5000, men hydrauliske skivebremser, demping fremme, og lockout på styret. Vekten er helle ikke å forakte ;)

 

 

Jeg trodde ikke det var en myte det med trimmen engang, men trodde sykkelen hjalp deg opp til 10 km\t og så kunne du velge å tråkke for å få mer fart om du ville.

Er vel slik at hvis pedalene går rundt hjelper den deg opp til 30km/t, rundt 250w om jeg ikke har sett feil. Noe som gjør at du vil ha en kraft på over dobbelt så mye som utenmotor. Økning av farta med sikkert 60-70%, du får langt fra den trimmen du får uten en slik sykkel. Det er også en mye lavere terskel til å slappe av om du er litt sliten.

 

Edit:

Jeg ville tatt med en klut hjemmefra som du tørker raskt over deg selv med på jobb, ta med skift.

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke nekte at en elsykkel koster mer. Min sykkel har verken skivebremser eller demper. Og den koster godt over ti høvdinger.

 

En elsykkel hjelper deg opp til 25 km/t. Jo hardere jeg tråkker, jo mindre hjelper motoren meg. Men hvis jeg slapper av og bare lar pedalene gå rundt, så jobber motoren nesten alene.

 

Elsykkelen er først og fremst et fremkomstmiddel. Skal man trene hardt må man i så fall slå av motoren eller sette den på low-modus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...