Gå til innhold

[Løst] Gtx 560 Ti "golden sample" Sli hjelp


Anbefalte innlegg

Tenker jeg skal oppgradere PC-en min senere i år for å kjøre BF3 maxed out.

 

Dette er komponentene jeg skal sette i kabinettet mitt:

 

- PSU: Corsair AX 850Watt

- Grafikkkort: SLI Gainward Gtx 560 Ti "Golden sample"

- Hovedkort: ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155

- Prosessor: Intel i5 2500k

- RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz 8GB CL8

 

Lurer nå på om jeg MÅ bytte ut PSUen for en sterkere en, men jeg har jo ikke peiling :/

 

Hva synes dere :)?

Endret av Sebbz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker jeg skal oppgradere PC-en min senere i år for å kjøre BF3 maxed out.

 

Dette er komponentene jeg skal sette i kabinettet mitt:

 

- Corsair AX 850Watt

- Sli Gainward Gtx 560 Ti "Golden sample"

- ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155

- Intel i5 2500k

- Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz 8GB CL8

 

Lurer nå på om jeg MÅ bytte ut PSUen for en sterkere en, men jeg har jo ikke peiling :/

 

Hva synes dere :)?

 

 

Battlefield 3 kommer i starten av november, litt tidlig å velge komponenter ennå hvis det bare er BF3 du går etter ( som meg :D ) . 850w cpu er sannsynligvis nok til å kjøre to av oppsettene dine, men er samtidig veldig greit å ha fremover med tanke på stabilitet og oppgraderinger.

 

Edit: Så ikke at det stod SLI, men du har fortsatt god margin. Tror det er et veldig bra oppsett nå

Endret av StreptoOld
Lenke til kommentar

Tenker jeg skal oppgradere PC-en min senere i år for å kjøre BF3 maxed out.

 

Dette er komponentene jeg skal sette i kabinettet mitt:

 

- Corsair AX 850Watt

- Sli Gainward Gtx 560 Ti "Golden sample"

- ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155

- Intel i5 2500k

- Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz 8GB CL8

 

Lurer nå på om jeg MÅ bytte ut PSUen for en sterkere en, men jeg har jo ikke peiling :/

 

Hva synes dere :)?

 

 

Battlefield 3 kommer i starten av november, litt tidlig å velge komponenter ennå hvis det bare er BF3 du går etter ( som meg :D ) . 850w cpu er sannsynligvis nok til å kjøre to av oppsettene dine, men er samtidig veldig greit å ha fremover med tanke på stabilitet og oppgraderinger.

 

Edit: Så ikke at det stod SLI, men du har fortsatt god margin. Tror det er et veldig bra oppsett nå

 

Ok, takk for raskt svar :)

 

Jeg satser på at det går. Hvis strømforsyningen er for dårlig, så får jeg bare ta og kjøpe en kraftigere enn ^^

 

Problemet er bare at mitt kabinett har plass til strømforsyninger med 120mm vifter :/

 

Så vil egentlig ikke kjøpe nytt kabinett bare for en ny strømforsyning.

 

Jeg kjøpte også nettopp Corsair AX850Watt til 1500. Vil liksom ikke bruke for mye på PCen heller.

Lenke til kommentar

For å sette ting på spissen. Brodern kjører CF med 2x HD 5770 og C2D E8300 (Overklokket) på en 400w PSU. Det har gått veldig fint. 850W holder mer enn nok ;)

Min beregning blir ca: 2 x 300W = 600W (Skjermkort) + 100W (Prosessor) = 700W.

Selv da så har du litt og gå på, så 850W er nok.

Endret av MarB
Lenke til kommentar

For å sette ting på spissen. Brodern kjører CF med 2x HD 5770 og C2D E8300 (Overklokket) på en 400w PSU. Det har gått veldig fint. 850W holder mer enn nok ;)

Min beregning blir ca: 2 x 300W = 600W (Skjermkort) + 100W (Prosessor) = 700W.

Selv da så har du litt og gå på, så 850W er nok.

Hva i alle dager er det for en beregning, et GTX 560 TI har en TDP på 170 watt, altså vil to av dem trekke (maks) 340 watt. De fleste middelklasse intel prosessorer har en TDP på 85 watt, og så legg på 25 watt på chipset, 5w for minne, og 10w per hdd, så lander du selv med litt ekstra dritt koblet til på under 500 watt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å sette ting på spissen. Brodern kjører CF med 2x HD 5770 og C2D E8300 (Overklokket) på en 400w PSU. Det har gått veldig fint. 850W holder mer enn nok ;)

Min beregning blir ca: 2 x 300W = 600W (Skjermkort) + 100W (Prosessor) = 700W.

Selv da så har du litt og gå på, så 850W er nok.

Hva i alle dager er det for en beregning, et GTX 560 TI har en TDP på 170 watt, altså vil to av dem trekke (maks) 340 watt. De fleste middelklasse intel prosessorer har en TDP på 85 watt, og så legg på 25 watt på chipset, 5w for minne, og 10w per hdd, så lander du selv med litt ekstra dritt koblet til på under 500 watt.

Fullt mulig jeg tar feil ja :)

Gikk ut i fra denne hw.no artikkelen

Lenke til kommentar

For å sette ting på spissen. Brodern kjører CF med 2x HD 5770 og C2D E8300 (Overklokket) på en 400w PSU. Det har gått veldig fint. 850W holder mer enn nok ;)

Min beregning blir ca: 2 x 300W = 600W (Skjermkort) + 100W (Prosessor) = 700W.

Selv da så har du litt og gå på, så 850W er nok.

Hva i alle dager er det for en beregning, et GTX 560 TI har en TDP på 170 watt, altså vil to av dem trekke (maks) 340 watt. De fleste middelklasse intel prosessorer har en TDP på 85 watt, og så legg på 25 watt på chipset, 5w for minne, og 10w per hdd, så lander du selv med litt ekstra dritt koblet til på under 500 watt.

Fullt mulig jeg tar feil ja :)

Gikk ut i fra denne hw.no artikkelen

 

Hardware.no pleier å feile totalt på testing av komponenter, det eneste de får med er hvordan det ser ut.

Et GTX 560 Ti bruker ikke 300W ved load, dette er totalt systemforbruk. To GTX 560 Ti bruker 300-350W ved full load, men de bruker ikke hundre watt ekstra ved idle. Det stemmer ikke i det hele tatt.

 

TechPowerups anmeldelse av GTX 560 Ti

Her ser du 14W ved idle og maksimum på 202W. En god 650W holder i massevis her.

Lenke til kommentar

Tenker jeg skal oppgradere PC-en min senere i år for å kjøre BF3 maxed out.

 

Dette er komponentene jeg skal sette i kabinettet mitt:

 

- PSU: Corsair AX 850Watt

- Grafikkkort: SLI Gainward Gtx 560 Ti "Golden sample"

- Hovedkort: ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155

- Prosessor: Intel i5 2500k

- RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz 8GB CL8

 

Lurer nå på om jeg MÅ bytte ut PSUen for en sterkere en, men jeg har jo ikke peiling :/

 

Hva synes dere :)?

 

 

Har bare et siste spørsmål nå:

 

Tror dere at pcen min klarer å takle feks Crysis 1 med 1920x1080, full antialiasing (16xQ)og alt annet på maks uten lag?

Lenke til kommentar

Det tviler jeg sterkt på. Siden spillet er så dårlig kodet :S

Crysis er ganske langt fra dårlig kodet, det er vanskelig å kjøre ja, men det er fortsatt det spillet med best teksturer, og blant de beste skyggene, effektene og fysikkmotorene i dag

 

Til TS: Du vil klare å kjøre Crysis 1 på 60 fps med noen dypp under om alt fungerer som det skal. Med mine GTX 460 SLI får jeg 50 fps average med minimum rett under 40, GTX 560 Ti er en del sterkere og vil da klare litt mer.

Gainward-kortet er dog veldig varmt og støyer veldig mye syns jeg. Men det blir ditt valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...