lazlow123 Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 Hallo Klarte ikke for harde livet å finne kategori for stasjonære pcer, så landet her..:S Skal bruke nokså lite penger på en kontor-pc, si 4000-5000 (Eks. skjerm,tastatur og mus da jeg har dette). Hvilken nettbutikk får du mest for pengene? Har sett litt rundt men sliter med å sammeligne da feks prossesorer og skjermkort har 2-3 parametre (og sikkert flere) som har noe å si for ytelsen/kvaliteten. Har med andre ord ganske dårlig peiling og håper noen her kan gi et enkelt og konsist svar. På forhånd takk:)
DeepW Skrevet 4. juni 2011 Skrevet 4. juni 2011 (endret) Skal bruke nokså lite penger på en kontor-pc, si 4000-5000 (Eks. skjerm,tastatur og mus da jeg har dette). Vel for det første virker det som om du trenger særdeles lite kraft fra skjermkortet hvis jeg forstår deg rett i at du skal kun bruke maskinen til typisk kontorarbeid (nettleser, tekstdokument osv). Derimot hvis du skal gjøre grafisk arbeid (f.eks. litt tung video- eller bilderedigering) trenger du litt kraft. Jeg antar at du vil kjøpe en ferdigbygget pc? Se etter noe slikt: Minst 4GB ram (ddr3) intel socket-1155 prosessor (i3/i5/i7). Velg en firekjerner Intel GMA HD ,integrert skjermkort i prosessoren som skal være godt nok til å se full-HD video. Dedikerte skjermkort er selvsagt bedre men ville heller valgt en bedre cpu Tror ikke det finnes noen alternativer som vil ha en ssd-"harddisk" men ville skaffet en som oppgradering i fremtiden. Gir maskinen god flyt og rask respons, ville da tatt noe for rundt 1200kr+. Hvis du har flere alternativer innen prisklassen så velg den med den kjappeste/dyreste prosessoren. Også når det gjelder nettbutikker ville jeg brukt komplett, mpx eller netshop. Å spare noen få kroner ved å velge en dårlig nettbutikk kan fort "koste mer enn det smaker". Snakker av erfaring Endret 4. juni 2011 av Deep87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå