Gå til innhold

Mine 5 1/2 dager med Tele2


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenkte jeg skulle dele min opplevelse med Tele2 som mobiloperatør. Dette er ikke ment som noe flaming, og ikke generaliser dette, kun min (sure) erfaring :hrm:

 

Byttet for 5 og 1/2 dag siden til Tele2 og har siden den gang ikke hatt tilgang til mobilnettet. Ironisk ble jeg byttet ut kveld 16 mai, så hele 17 mai ble ganske slitsomt med tanke på avtaler o.l. Tenkte først at jeg bare var litt uheldig med overgangen, og at ting sikkert er oppe igjen dagen etter elns.

 

Dagene etter oppdager at hvis jeg resetter nettverksinnstillingene på telefonen, så får jeg dekning. Lykkelig tenker jeg ikke mer over det, før jeg oppdager at jeg er idiot som trodde problemet var løst; jeg mister dekning igjen :( Det viser seg at å resette nettverksinnstillingene kun gir dekning i ca 10-30 min. Putter jeg sim kortet fra den gamle operatøren inn, får jeg dekning med en gang uten problemer og det varer.

 

Det som gjør hele opplevelsen litt trasig er imidlertid kontakten med kundeservice. Jeg forklarer problemet og de prøver å skylde det på mobilen. Imidlertid greier jeg å overbevise de om at mobilen har det fint når jeg kan koble meg rett opp til (netcom) nettet med andre sim kort. Får derfor hint om at jeg burde gå til telebutiken for å skaffe nytt sim kort.

 

Joda, fint det, bortsett fra at telebutikken ikke har noe med tele2 å gjøre og følgelig ikke selger tele2 sim kort! :new_woot: Prøver da noen flere butikker, men lite hell.

 

Kommer meg hjem og ringer litt oppgitt opp til kundeservice igjen, og her kommer moroa. Denne karen var det ikke hjelp å få av. Mannen hinter rett og slett til at jeg skal bytte til noen andre. :innocent:

 

Så takk for alle problemene Tele2, vi sees nok ikke igjen :)

 

Tips til litt seriøse operatører mottas med stor takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Tenkte jeg skulle dele min opplevelse med Tele2 som mobiloperatør. Dette er ikke ment som noe flaming, og ikke generaliser dette, kun min (sure) erfaring :hrm:

 

Byttet for 5 og 1/2 dag siden til Tele2 og har siden den gang ikke hatt tilgang til mobilnettet. Ironisk ble jeg byttet ut kveld 16 mai, så hele 17 mai ble ganske slitsomt med tanke på avtaler o.l. Tenkte først at jeg bare var litt uheldig med overgangen, og at ting sikkert er oppe igjen dagen etter elns.

 

Dagene etter oppdager at hvis jeg resetter nettverksinnstillingene på telefonen, så får jeg dekning. Lykkelig tenker jeg ikke mer over det, før jeg oppdager at jeg er idiot som trodde problemet var løst; jeg mister dekning igjen :( Det viser seg at å resette nettverksinnstillingene kun gir dekning i ca 10-30 min. Putter jeg sim kortet fra den gamle operatøren inn, får jeg dekning med en gang uten problemer og det varer.

 

Det som gjør hele opplevelsen litt trasig er imidlertid kontakten med kundeservice. Jeg forklarer problemet og de prøver å skylde det på mobilen. Imidlertid greier jeg å overbevise de om at mobilen har det fint når jeg kan koble meg rett opp til (netcom) nettet med andre sim kort. Får derfor hint om at jeg burde gå til telebutiken for å skaffe nytt sim kort.

 

Joda, fint det, bortsett fra at telebutikken ikke har noe med tele2 å gjøre og følgelig ikke selger tele2 sim kort! :new_woot: Prøver da noen flere butikker, men lite hell.

 

Kommer meg hjem og ringer litt oppgitt opp til kundeservice igjen, og her kommer moroa. Denne karen var det ikke hjelp å få av. Mannen hinter rett og slett til at jeg skal bytte til noen andre. :innocent:

 

Så takk for alle problemene Tele2, vi sees nok ikke igjen :)

 

Tips til litt seriøse operatører mottas med stor takk

 

har du fått melding om nettverksinstillinger? du svarer simpelthen JA på meldingen, og så får du innstillingene, så skal internett virke. men hvis du rett og slett ikke har dekning med det nye sim-kortet, så er det mest sannsynlig selve nettverket sin feil, men hvis du har dekning med netcom skal du ha dekning med tele2.

Lenke til kommentar

har du fått melding om nettverksinstillinger? du svarer simpelthen JA på meldingen, og så får du innstillingene, så skal internett virke. men hvis du rett og slett ikke har dekning med det nye sim-kortet, så er det mest sannsynlig selve nettverket sin feil, men hvis du har dekning med netcom skal du ha dekning med tele2.

 

Har ikke fått noen melding. Jeg får imidlertid tilgang på 3g ved å legge inn innstillingene manuelt (dog kun når jeg har dekning til mobilnettet naturligvis). Så problemet ligger noe annet sted. :ermm:

 

Er enig i det som blir nevnt om Chess her, gode erfaringer med de. Uansett, Chess blir kanskje uaktuelt da jeg nettopp gikk bort fra de siden de ligger endel bak på pris (fast199: 38 vs 69 om man går over).

 

OneCall og NetCom har jeg ikke erfaring med. Skal sjekke dem ut nå

Endret av victurus
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg telenor, av den enkle grunn at de gir meg akkurat det jeg trenger..

 

De har god kundeservice, de ordner opp om de skulle rote til noe. De har butikker som er åpne 6 dager i uka (det har hendt flere ganger at jeg har hatt akutt behov for nytt sim-kort)

 

Tidligere hadde jeg NetCom, men de var tydeligvis ikke så opptatt av å beholde meg som kunde, så de kuttet jeg ut.. Ikke går jeg tilbake heller.

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg telenor, av den enkle grunn at de gir meg akkurat det jeg trenger..

 

De har god kundeservice, de ordner opp om de skulle rote til noe. De har butikker som er åpne 6 dager i uka (det har hendt flere ganger at jeg har hatt akutt behov for nytt sim-kort)

 

Tidligere hadde jeg NetCom, men de var tydeligvis ikke så opptatt av å beholde meg som kunde, så de kuttet jeg ut.. Ikke går jeg tilbake heller.

Fikk en gratis Nokia 6700 slide av netcom :)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har fått melding skal det være et nummer på et ark som fulgte med det nye simkortet, der det står om nettverksinnstillinger. har hatt tele2 i to år, har ikke opplevd noe.. men å poste noe på Tele2 Norge veggen på facebook hjalp meg når jeg gikk over til One Call (noe jeg ikke angrer, prisene er utrolige :D )

Lenke til kommentar

Har selv hatt OneCall i litt over 4 år nå, og jeg kommer aldri til å bytte!

Har aldri hatt problemer, og når jeg har mistet simkortet mitt, så har de gladelig sendt meg et nytt et. Prisene er også helt utrolig.

500mb ringeminutter/sms/data i mnd for 199,- og når du begynner å nærme deg limiten, så kan du bare sende DOBBEL til nummeret dems, og du får doblet det for 99,-

 

HVA MER KAN MAN ØNSKE SEG? :D

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har fått melding skal det være et nummer på et ark som fulgte med det nye simkortet, der det står om nettverksinnstillinger. har hatt tele2 i to år, har ikke opplevd noe.. men å poste noe på Tele2 Norge veggen på facebook hjalp meg når jeg gikk over til One Call (noe jeg ikke angrer, prisene er utrolige :D )

 

Det er forsåvidt greit, men nettet er fortsatt utilgjengelig. -Uansett, mest oppgitt over kundeservicen :whistle:

 

Må inrømme at One Call sin folkepakke virket meget innbydende :) Om dem er gode på kundeservice er det kanskje greit å prøve de ut. Leter egentlig etter den operatøren som har en ok kombinasjon mellom pris og service / lite problematikk :p

Lenke til kommentar

Har prøvd praktisk talt alle operatører, og de jeg ikke har noe å utsette på er Onecall og Telenor. Tele2 har forsåvidt også levert mhh til kundeservice, men de leverte forferdelig dekning, jeg måtte ut av leiligheten for å motta meldinger eller snakke, noe jeg finner finurlig ettersom netcom har god dekning på samme plass.

Endret av Geirern
Lenke til kommentar

Jeg har byttet litt rundt til forskjellige operatører og folk har forskjellige behov, men for eget vedkommende har jeg Talkmore Link som jeg er meget fornøyd med. De gangene jeg har vært i kontakt med kundservice har jeg fått god kundservice og de har ordnet opp i det jeg har forespurt.

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg telenor, av den enkle grunn at de gir meg akkurat det jeg trenger..

 

De har god kundeservice, de ordner opp om de skulle rote til noe. De har butikker som er åpne 6 dager i uka (det har hendt flere ganger at jeg har hatt akutt behov for nytt sim-kort)

 

Tidligere hadde jeg NetCom, men de var tydeligvis ikke så opptatt av å beholde meg som kunde, så de kuttet jeg ut.. Ikke går jeg tilbake heller.

Fikk en gratis Nokia 6700 slide av netcom :)

 

Jeg fikk en Nokia 9350 eller.no sånt.. (Sånn Communicator-sak..) OG mobilt bredbåndkort, og fri bruk av mobilt bredbånd i et år..

 

Allikevel var det rett og slett ikke nok til å veie opp for alle problemene jeg opplevde.. (Som at det mobile bredbåndet slett ikke fungerte der jeg faktisk bodde..)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Tenkte jeg skulle dele min opplevelse med Tele2 som mobiloperatør. Dette er ikke ment som noe flaming, og ikke generaliser dette, kun min (sure) erfaring :hrm:

 

Byttet for 5 og 1/2 dag siden til Tele2 og har siden den gang ikke hatt tilgang til mobilnettet. Ironisk ble jeg byttet ut kveld 16 mai, så hele 17 mai ble ganske slitsomt med tanke på avtaler o.l. Tenkte først at jeg bare var litt uheldig med overgangen, og at ting sikkert er oppe igjen dagen etter elns.

 

Dagene etter oppdager at hvis jeg resetter nettverksinnstillingene på telefonen, så får jeg dekning. Lykkelig tenker jeg ikke mer over det, før jeg oppdager at jeg er idiot som trodde problemet var løst; jeg mister dekning igjen :( Det viser seg at å resette nettverksinnstillingene kun gir dekning i ca 10-30 min. Putter jeg sim kortet fra den gamle operatøren inn, får jeg dekning med en gang uten problemer og det varer.

 

Det som gjør hele opplevelsen litt trasig er imidlertid kontakten med kundeservice. Jeg forklarer problemet og de prøver å skylde det på mobilen. Imidlertid greier jeg å overbevise de om at mobilen har det fint når jeg kan koble meg rett opp til (netcom) nettet med andre sim kort. Får derfor hint om at jeg burde gå til telebutiken for å skaffe nytt sim kort.

 

Joda, fint det, bortsett fra at telebutikken ikke har noe med tele2 å gjøre og følgelig ikke selger tele2 sim kort! :new_woot: Prøver da noen flere butikker, men lite hell.

 

Kommer meg hjem og ringer litt oppgitt opp til kundeservice igjen, og her kommer moroa. Denne karen var det ikke hjelp å få av. Mannen hinter rett og slett til at jeg skal bytte til noen andre. :innocent:

 

Så takk for alle problemene Tele2, vi sees nok ikke igjen :)

 

Tips til litt seriøse operatører mottas med stor takk

 

Hei victurus,

 

beklager først og fremst problemene du har hatt hos oss.

Det er absolutt ikke slik vi ønsker at våre kunder skal oppleve oss.

 

Har du mulighet til å sende meg informasjon om hvilket nummer dette gjelder på mail til [email protected], så skal jeg få tatt tak i dette.

 

Mvh

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar

Chess er en meget god operatør, med ekstremt bra kundeservice. Sender også Simkort gratis om du så skulle være uheldig og ødelegge det på noen slags måte.

 

Fra Chess.no:

 

"Dersom du behøver nytt SIM-kort kan du enkelt bestille dette via MinSide, eller du kan kontakte vår kundeservice. Eventuelt kan du kontakte nærmeste Telebutikk for SIM-kort. Nytt SIM koster kr 200,-"

 

Chess tar altså egentlig 200 kr for erstatnings-SIM, men jeg vil tro de er noe runde i kantene med faste kunder. Jeg hadde en lignende opplevelse hos OneCall, jeg ba om gratis SIM og det fikk jeg, men nå har jeg vert fast kunde av OneCall i snart 5 år, uten at jeg noen gang har opplevd et eneste problem. :)

Lenke til kommentar

Har byttet SIM to ganger, aldri blitt fakturert. Den første gangen var pga. at simkortet var type "knekk ut av lite simkort for å få ett enda mindre simkort" noe som jeg klarte å fucke ut. Det andre ble sent av kundebehandler pga. reklamasjon på signal, noe som i ettertid ble klart at det var Netcom's feil.

Lenke til kommentar

Har prøvd praktisk talt alle operatører, og de jeg ikke har noe å utsette på er Onecall og Telenor. Tele2 har forsåvidt også levert mhh til kundeservice, men de leverte forferdelig dekning, jeg måtte ut av leiligheten for å motta meldinger eller snakke, noe jeg finner finurlig ettersom netcom har god dekning på samme plass.

 

Nå som det har gått litt mer tid, så har mønsteret vært litt mer slik som du karakteriserer det. Vanskeligste er å få dekning. Når jeg først får den så er det bingo hvor lenge den er der, plutselig kan jeg falle ut, eller det kan vare lenge. Slitsomt.. :ermm:

 

Har uansett bestemt meg for å prøve Onecall. Dette er først og fremst basert på tipsene. Om det mot formodning ikke blir noen bedre opplevelse, betaler jeg heller mer og går for Telenor som mange trekker frem pga kundeservicen. Håper dog at dette ikke skjer, dette har vært mye mer ork enn jeg kunne forestilt meg. Utrolig hvor lammet man blir om det er trøbbel med mobil! :roll:

 

Hei victurus,

 

beklager først og fremst problemene du har hatt hos oss.

Det er absolutt ikke slik vi ønsker at våre kunder skal oppleve oss.

 

Har du mulighet til å sende meg informasjon om hvilket nummer dette gjelder på mail til [email protected], så skal jeg få tatt tak i dette.

 

Mvh

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

 

 

Hei Henrik,

 

Jeg skrev egentlig et veldig langt innlegg nå hvor jeg tok opp veldig mye, men jeg valgte å droppe å gjøre det slik. Som jeg nevnte innledningsvis i innlegget mitt, dette var mer ment som lufting av min erfaring, og et forsøk på å gjøre et bedre valg med operatørbytte denne gangen.

 

Jeg har uansett sendt deg en epost, dels for at du skal kunne ha muligheten til å kommentere noe dersom det skulle være slik at jeg har skrevet noe dere mener er "feil", og dels for å gi en tilbakemelding så kanskje man unngår slikt med andre i fremtiden :)

 

Jeg kan nevne følgende dog, og det er at hver gang jeg har kontaktet kundeservice, så har jeg slitt med å få noen initativ til løsninger. De to forslagene jeg har fått har vært dette: Gå til telebutikken for å få nytt simkort, og hint til å bytte leverandør. -Begge disse forslagene er langt bak mål :nei:

 

Det hjelper heller ikke at dere plutselig tar kontakt etter at jeg tegner abb. med Onecall. Da har det kommet tre telefoner på noen dager som har hatt et veldig "salgspreg" over seg. Alle konsulentene virket helt uvitende til at jeg hadde hatt problemer i utgangspunktet. :hmm: -Men igjen, jeg blir ikke værende kunde hos dere når jeg ikke får brukt tjenesten, og hvertfall ikke når jeg ikke kan se noe som helst som gjøres med problemet. :cry: Dette er vanvittig frustrerende for meg som kunde. Da må jeg til slutt gjøre det eneste jeg faktisk kan gjøre for å løse problemet, nemlig å bytte leverandør.

Lenke til kommentar

Har selv hatt OneCall i litt over 4 år nå, og jeg kommer aldri til å bytte!

Har aldri hatt problemer, og når jeg har mistet simkortet mitt, så har de gladelig sendt meg et nytt et. Prisene er også helt utrolig.

500mb ringeminutter/sms/data i mnd for 199,- og når du begynner å nærme deg limiten, så kan du bare sende DOBBEL til nummeret dems, og du får doblet det for 99,-

 

HVA MER KAN MAN ØNSKE SEG? :D

 

 

Jeg lurer på og bytte til One Call. Denne grunnpakka, får man noen extra regning på oppkobling og lignende?

500 min-sms-mms til kun 199,- virker nesten for godt til og være sant :hmm:

Noen som har innspill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...