Gå til innhold

PhysX - Hvor går grensen mellom nyttig og bare dyrt?


Anbefalte innlegg

Lurer på en liten ting.

PhysX kan man jo bruke sammen med Nvidia grafikkortene.

Man kan dedikere et "gammelt" grafikkort til å ta seg av kun PhysX.

 

Men da kommer spørsmålet.

 

Hvor går grensen på hvor PhysX ikke utnytter hele det dedikerte PhysX grafikkortet?

 

Ergo, hvis f.eks. grensen er at PhysX bruker ALT på en 8800GTX, mens den utnytter bare 50% av en 260. Hadde vært utrolig bra å sett en test på dette.

Aner ikke om det er mulig men dog.

Da kunnemman også kanskje fått vite om man burde ha en 460 for å få utnyttet alt, eller om det ikke trengs mer enn en 260.

 

Har lyst på et nytt grafikkort til å spille med, men har bare ATI akkurat nå.

Det med pris er jo en ting som testen ikke nødvendigvis trenger å ta hensyn til hvis man bare skal se grenser.

Kanskje man kan se om testen avslører at alle Nvidia med en hvis prosessor holder i 95% av alle tilfellene, så er det kanskje et "minimumsmål" for de som vil utnytte PhysX

 

Kanskje dette hadde vært noe for staben her å få testet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nok.

 

Nå viser det seg det at mitt favoritt spill skal i neste generasjon begynne å bruke PhysX, så det dere sier kan fort bare bli den samme gamle visa som jeg har sagt til alle andre. Dette spillet skal visstnok gis ut i 2012, så får man jo se om det faktisk bruker PhysX.

 

Litt derfor jeg kunne tenkt meg at noen gjorde en test.

 

Må man egentlig ha et PhysX kort, holder det med et 500,- grafikkort eller må man opp i 4000,- grafikkort for at det skal bli bra.

Jeg setter alt på spissen her nå. Så ikke heng dere helt opp i bagateller.

 

Men en test, hvor man kanskje kan sammenligne noe ala det jeg skisserer. Hvor man kanskje ender opp med et resultat at det holder med....eller at konklusjonen blir ikke kjøp....

Jeg har nemlig ikke kunnskap eller råd til å ta denne testen selv. Samtidig så finnes det spill og det vil kanskje komme flere spill, som bruker PhysX.

 

Greit at dere mener at det er bortkastede penger, men dere har bare de samme argumentene som jeg har hatt i rundt 3 år nå. Hadde håpet at noen andre skulle være litt mere positive til dette enn meg selv men....

Hvis dere er helt imot en slik test, om så for å få rett, så er det jo greit nok.

Lenke til kommentar

Det varierer faktisk. 9800 GT var greit nok til eldre men enkelte nye spill bruker mer slik som Mafia 2. Men husk å sjekke at spillet du vurderer vil bruke PhysX i HARDWARE, de fleste som bruker PhysX kjører det i software. Og da spiller det ingen rolle hva du har av ekstra PhysX kort dessverre. Så hvor kraftig du må ha er også avhengig av spillet, hvilket spill er det du vurderer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...