Gå til innhold

Intervju på den amerikanske ambassaden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags visum er dette? Da jeg skulle intervjues for studentvisum spurte han meg to spörsmål. Hvorfor skal jeg studere på den skolen og hvorxan har jeg tenkt å finansiere det. Selve intervjuet og fingeravtrykk var ovsr på 2min. Men det er en del venting så regn med å bruke 1 1/2 - 2 timer

Om du har blitt dømt eller noe regn med enda lengre tid. Da vil du bli grilla heftig. Det samme gjelder om du har blitt nekta innreise til usa før.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Ok, takk! Det er snakk om et studentvisum..

 

Nei det skal ikke by på så mye problemer for nordmenn. Det er egentlig bare for å finne ut om du er en ok person som ikke utgjør noen fare for USA eller at du ikke har tenkt å flytte permanent dit (igjen så har nordmenn godt rykte blant amerikanerne for det der). Det går så bra så. Husk å ta med deg en egetadressert returkovolutt med nok porto for rekommandert post. Og ikke minst må du betale visumet med cash eller bankremisse (cash er nok det mest praktiske her).

Lenke til kommentar

Har vært gjennom intervjuet to ganger. Begge ganger har det vært en formalitet og virket ganske så meningsløst.

 

Det kan ta litt tid, men er man litt taktisk går det litt raskere. Man kan vel gjøre avtale ved 2 eller 3 tidspunkt pr dag. Jeg tror det kjappeste er å unngå det tidligste alternativet og komme litt tidlig. Slik at de med avtale før deg har sluppet inn, og at du samtidig er på plass før de fleste som har avtale samtidig som deg.

 

Jeg husker ikke tidspunktene nøyaktig, men er det f.eks. 8.30 og 9.30, ville jeg vært der ca 9.10. Det gjorde jeg sist, og da var det hele unnagjort på under en time (inkl. at jeg måtte løpe til postkontoret for å kjøpe konvolutt/frimerke og returnere det til sikkerhetsvaktene etter endt intervju).

Lenke til kommentar

Har vært gjennom intervjuet to ganger. Begge ganger har det vært en formalitet og virket ganske så meningsløst.

 

Det kan ta litt tid, men er man litt taktisk går det litt raskere. Man kan vel gjøre avtale ved 2 eller 3 tidspunkt pr dag. Jeg tror det kjappeste er å unngå det tidligste alternativet og komme litt tidlig. Slik at de med avtale før deg har sluppet inn, og at du samtidig er på plass før de fleste som har avtale samtidig som deg.

 

Jeg husker ikke tidspunktene nøyaktig, men er det f.eks. 8.30 og 9.30, ville jeg vært der ca 9.10. Det gjorde jeg sist, og da var det hele unnagjort på under en time (inkl. at jeg måtte løpe til postkontoret for å kjøpe konvolutt/frimerke og returnere det til sikkerhetsvaktene etter endt intervju).

 

Nå kunne ikke jeg velge fra øverste hylle... Måtte ned der i romjula haha. Bilett til Hawaii ble bestilt 10 dager før avreise. På lørdag går turen HNL-LAX-CDG-OSL med Delta/Air France. Har bare 1 time og 45 min på CDG... Så det er jeg spent på om går. Kan være endeløse køer i passkontrollen på 2E har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Måtte ned der i romjula haha.

Ikke mye pes det da. Jeg måtte fly fra Seattle for intervju, for så å vente på passet så jeg kunne fly tilbake igjen.

 

Jeg kunne selvsagt tatt turen til Vancouver eller noe for intervju der, men de har lengre ventetid for intervjuavtale, og bruker også lengre tid på å returnere pass. Så heller noen feriedager i Norge enn 7-10 dager stuck i Vancouver.

 

Det er så vanvittig idiotisk at fornyelse av visum (som var tilfelle for meg) ikke kan gjøres i USA. Nesten glad jeg ikke kan få en ny runde med fornyelse. Så får tiden vise om det blir green card etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...