Gå til innhold

Corsair byr på kjappere SSD-er


Anbefalte innlegg

Siden det var ingen prisinfo så dropper jeg denne her i tilfelle det hjelper:

 

"Corsair Force Series 3 solid state drives will be available this month at a suggested retail price of $139 for the 60GB model, $219 for the 120GB model and $499 for the 240GB model. The pricing scheme is very aggressive, the 120GB model is $80-100 less than the other SandForce SF-2200 120GB offerings for instance"

 

EDIT: nevermind - jeg feilleste. Det str at ingen NORSKE priser er kommet enda selvfølgelig. Oh well :) sån går det når man skummer en artikkel ;)

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det var ingen prisinfo så dropper jeg denne her i tilfelle det hjelper:

 

"Corsair Force Series 3 solid state drives will be available this month at a suggested retail price of $139 for the 60GB model, $219 for the 120GB model and $499 for the 240GB model. The pricing scheme is very aggressive, the 120GB model is $80-100 less than the other SandForce SF-2200 120GB offerings for instance"

 

EDIT: nevermind - jeg feilleste. Det str at ingen NORSKE priser er kommet enda selvfølgelig. Oh well :) sån går det når man skummer en artikkel ;)

 

-Stigma

 

Norske priser står jo allerede i andre post:

 

 

 

Komplett lister de til:

120GB 1795,-

240GB 3999,-

 

Netshop lister også.

 

Lenke til kommentar

Er det verdt å vente på denne ift. å kjøpe F115?

 

Det lurer jeg også på siden jeg er veldig sugen nå på å kjøpe 2stk SSD disker. En til Windows + programmer og en egen til spill.

 

MPX selger Corsair SSD Force Series™ F115 for 1295kr.

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=625824

 

Maximum sequential read speed 280 MB/second

Maximum sequential write speed 270 MB/second

Random 4K write performance of 50,000 IOPS (4K aligned)

 

Komplett selger Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB for 1795kr.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635690#links

 

550 MB/s sequential read

510 MB/s sequential write

85K IOPs (4K aligned)

 

Det er bare 500kr forskjell å siden man først skal kjøpe seg en SSD disk så tror jeg det lønner seg å velge den Force 3 som er litt mer framtid spekka. Men hvor mye ytelse forskjell er det mellom disse i virkeligheten for eksempel i sekunder med loading Windows 7, spill og programmer er en annen sak.

 

Har aldri hatt en SSD disk før så jeg har ikke mye greie på tallene her men det vet jo dere bedre.

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

Jeg bruker ca 60GB med W7, ca 5 spill, office, PcMark Vantage + div småprogrammer. Pagefile slått av og det samme for opprettingspunkter. 128GB holder nok for de fleste med mindre man har veldig store program pakker man er avhengig av.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg har en Dell Inspiron 1520 med SATA 1-port. Jeg har lyst på denne rakkeren siden jeg tenker å kjøpe ny bærbar om ca 8 måneder, og da er det like greit å beholde denne SSDen. Problemet ligger i at det på produktsiden står "støtte for SATA 2", men ingenting om SATA (1). Er det likevel et kompatibelt kjøp?

 

Edit: Glem, det :whistle: fikk den smellfeite ræva mi i gir og sjekket hjemmesiden til Corsair. Nederst står det at den er kompatibel :!:

Endret av Dragonforce99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...