Gå til innhold

Oppsett ferdig; passer alt sammen?


Anbefalte innlegg

Ved hjelp av dere (tusen takk), har jeg fått plukket ut en del deler som ser bra ut nå :)

 

http://www.prisjakt.no/product_list.php?do=lista&k=7714

^liste

 

Vil alt passe sammen? Hovedkortet passer med prosessoren, og ser ut som at RAM'en passer i hovedkortet og (eller er rambrikkene for store i l/b?)

 

Er det noe jeg ABSOLUTT ikke bør kjøpe der? (Bortsettfra at SSD'en er unødvendig rask :p)

 

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo ikke strømmen på når du monterer maskinen da serru.

Pass på at du er jordet til chassis, gjerne med en jordingslenke som fås kjøpt i alle databutikker og koster rundt 70kr, da er du helt sikker på at du ikke klarer å knekke noe med statisk elektrisitet.

 

Hvis du aldri har montert en maskin før så finnes det massevis av guider online om hvordan du går frem.

Lenke til kommentar

Lavere CAS Latency gir ikke forbedret ytelse til tross for at mange tror dette. Ellers hadde jeg aldri kjøpt Define XL fordi det prøver å klare for mye på en gang, men det er nok meg som er litt kresen.

 

Viftekontrolleren vil ikke passe i et Define-kabinett, bare for å nevne det.

 

Kjøleribbene på RAMen vil kræsje med kjøler over CPU. Kjøp heller vanlige XMS3-brikker.

 

Er du sikker på at du trenger Z68? De eneste som har nytte av dette chipsettet er de som ønsker overklokkingsmuligheter og skal bruke Intel Quicksync. Intel RST fungerer ikke særlig bra sammenlignet mot en vanlig SSD, så det er bare tull. Jeg hadde heller gått for P67 Pro og kjøpt en bedre kjøler som NH-U12P SE2 eller NH-D14

Lenke til kommentar

Ang. viftestyring med knotter i Define R3 er det bare å skru det fast litt lengre inn. Gjorde det selv med en Zalman-viftestyring og det ser fint ut.

 

Det medfølger forøvrig en viftestyring for tre vifter som monteres i bakkant av kabinettet.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Det ser fint ut. Ang. brikkene så har du valgt 4x2GB.

 

Jeg er ikke helt for det kabinettet utifra diverse tester jeg har lest, men det er egentlig bare småting jeg henger meg opp i som f.eks den vinklede viften i bakkant og ellers et par lite gjennomtenkte løsninger. Lillebror R3 synes jeg personlig er et bedre valg.

 

Du blir uansett helt sikkert fornøyd :)

Lenke til kommentar

Ja, først og fremst valgte jeg R3'en, men siden det er midi-tower og f.eks skjermkortet ser litt stort ut, tenkte jeg at XL'en er et bedre valg for å være helt sikker.

 

Og takk for at du pekte ut at jeg hadde valgt 4x2 :I Så ikke det, hehe.

 

 

Greit, takker for all hjelp jeg har fått her! Fantastisk! Er da klar til å bestille :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...