Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jekkepunkter på VW Touran?


Anbefalte innlegg

Skal til å bytte dekk i løpet av de neste timene, og ble smått usikker på hvor jeg skal plassere min nyinnkjøpte garasjejekk...

 

Fremme på bilen ser det relativt greit ut... Kikka under og i midten av bilen midt inn fra fremhjulene ser det ut som det er solid stål - ok å jekke her?

Bak på bilen var det litt værre å se en egnet plass.. Her ligger tanken og alt ser litt skjørt ut... Hvor plassere dekken her? Kan jeg jegge opp på hengerfestet? Den tåler helt sikkert vekten av bilen, men er mest bekymret på om det er stabilt nok slik at bilen ikke sklir unna.... :thumbdown:

 

Jekkepunktene langs kanalen utgår da jeg ikke har originaljekken, og disse festene bøyes nok ved å plassere en garasjejekk på dem...

 

Håper på gode forklaringer til en som er grønn på bil :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble Vianor som fikk arbeidet denne gangen, da noen av skruene satt så fast at pipa knakk!

Men kjøpte en sånn gummi plate til jekken, så blir nok jekkpunktene på bilen som brukes neste gang med mellomlegg.

 

De brukte jo samme stedene nå også, bare 4 plasser på hele bilen.

Lenke til kommentar

Da jeg fikk den bilen jeg har nå, knakk jeg 2 piper da jeg skulle ta av vinterhjulene (som var montert på merkeverksted). Dette var piper jeg hadde brukt i mange år ved hjulskift på forrige bil. Jeg kjøpte til slutt en skikkelig kraftpipe, og DA fikk jeg omsider hjulene av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...