Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2011: Focus Magazine May


Anbefalte innlegg

er det ingen 94 modeller her, som kan sette ut sin besvarelse på eksamen fra i fjor eller?

store deler av landet brukte eksamens oppgavene som var ifjord som tentamen oppgaver dette året, så det kan like gjerne være en 95 modell som har bevsarelse :)

jeg har en, men er litt flau over den. fikk 4/5 som jeg er veldig missfornøyd med

Hva er det egentlig du vil ha svar på? :p task 1 og 2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva har dokke tenkt å skrive om på langsvarsoppgåva? Fram til no tenkte eg å skrive om kampen mot kreft eller spiseforstyrrelse men tvilar at det blir oppgåve i og med at langsvarsoppgåvene i fjor var inspirert av del 1 og ikkje 2(som handlar om å kjempe for noko)... Syns emnet er vanskelig og det er ikkje mange som har kunnskap til å skrive om det, så vil tru oppgåvene er veldig frie. Men, kva har dokke tenkt å skrive om på langsvarsoppgåva og kva har dokke funne fakta om?

Lenke til kommentar

er det ingen 94 modeller her, som kan sette ut sin besvarelse på eksamen fra i fjor eller?

store deler av landet brukte eksamens oppgavene som var ifjord som tentamen oppgaver dette året, så det kan like gjerne være en 95 modell som har bevsarelse :)

jeg har en, men er litt flau over den. fikk 4/5 som jeg er veldig missfornøyd med

Hva er det egentlig du vil ha svar på? :p task 1 og 2?

 

Jeppjepp 1 og 2. Det er like greit å se litt hva fjorårets folk skrev på den. :) haha. Hvor langt har du forresten kommet i forberedelsene? :)

Lenke til kommentar

Engelsk øvelses ark 2011-05-18

Notater, Page 1

Idioms/ordtak, Page 2

Linking Words, Page 3

Lærervurdering, Page 4

Mine egne tanker

 

 

Del A / F2

 

Focus on walking:

Monthy phyton sketch, first performed in 1970

Main topic is silly walks.

The sketch maybe a way to show how the gouverment is treating the money that is given out to the different public resources.

I quote ” Last year we only got (ca) 338 million pounds/quid to treat all off our products that we offer, its even less then the millitary(?) got”

 

Roald Dahl

is an expert at describing how people walk.

In the story about the green mamba he writes about how the snake-man in the room walks to get a closer look at the snake

The Green Mamba, which takes place in Tanganyika, (today's Rwanda, Burundi, and Tanzania with the exclusion of Zanzibar)

the snake-man began working his way very slowly to the back of the room so as to get a view of the snake behind the sofa. He never walked on his toes as you or I would have done. His feet remained flat on the ground all the time. The cowboy boots were like moccasins, with neither soles nor heels. Gradually, he worked his way over to the back wall, and from there he was able to see at least the head and two or three feet of the snake itself.

 

 

A visit from the footbinder

Footbinding was widespread in China until the middle of last century.

How/Why? Their toes where bent down under the foot and then tied down to the underside.

The reason for doing footbinding was becouse if women had smaller/narrower feet or shoes they got married faster/more likely

The story:

Pleasure Mouse (nasty) er hovedpersonen, altså jenta som blir utsatt for «footbinding»

The footbinder, Damen som utførte jobben.

-Hvordan ble det utført?

The footbinder took hold of the child's right foot and, leaving the big toe free, bent the other toes beneath the foot and bound them down with long, silk cloth. The women gathered round the chair and watched the process intently. She took a second cloth and bound, as tightly as she could, around the heel of the foot and down, again over and around the now bent toes, with the result that the heel and the toes were brought as close together as they would go, and the arch of the foot was forced upward in the knowledge that eventually it would break. The last binding was applied beneath the big toe and around the heel.

 

The longest walk

- George Meegan, Western Hemisphere from the southern tip of South America to the northernmost tip of Alaska

Lenke til kommentar

her er det jeg skal printe ut og ha med på eksamen dagen

http://adf.ly/1XoiR

komprimert til 2 ark slik at blekk forbruket blir mindre.

ikke bry dere om de 2 nederste sidene, glemte og fjerne dem før jeg uploada lol. sorry

 

tusen takk til alle dere som har uploadet notater

 

 

edit: det er ikke helt ferdig. dere kan fullføre selv :)

får ikke åpna den :p

Lenke til kommentar

Det har sikkert blitt skrevet om, men har for "dårlig tid" og er for lat for å lete gjennom hele forumet, men hva tror dere vi får i oppgave på langsvarsdelen? :)

 

Orker ikke oppsummere, men er en god del diskusjon lenger bak her ;)

Noen av antagelsene er at det er om noe du hadde kjempet for, mobbing osv

Lenke til kommentar

er det ingen 94 modeller her, som kan sette ut sin besvarelse på eksamen fra i fjor eller?

 

 

 

Jeppjepp 1 og 2. Det er like greit å se litt hva fjorårets folk skrev på den. :) haha. Hvor langt har du forresten kommet i forberedelsene? :)

 

Aha :) jeg føler meg faktisk ganske ferdig med forberedelsene, men man kan jo aldri bli helt ferdig... Kan se om jeg finner task 1 og 2 men stilen legger jeg ikke ut :D Hvor langt har du kommet da?

Lenke til kommentar

er det ingen 94 modeller her, som kan sette ut sin besvarelse på eksamen fra i fjor eller?

 

 

 

Jeppjepp 1 og 2. Det er like greit å se litt hva fjorårets folk skrev på den. :) haha. Hvor langt har du forresten kommet i forberedelsene? :)

 

Aha :) jeg føler meg faktisk ganske ferdig med forberedelsene, men man kan jo aldri bli helt ferdig... Kan se om jeg finner task 1 og 2 men stilen legger jeg ikke ut :D Hvor langt har du kommet da?

 

Okå! Ja enig med dei der, kan aldri bli helt ferdig med forberedelsene. Skal nok sitt til 10 i natt og skrive notater. haha :!:

Lenke til kommentar

hva er det med del 2? hva handler den om? forstår ikke helt. noen inspirasjoner/ kilder / stikkord,notatark folk vil dele?

LES DET SOM STÅR DER! Regner med at du sikter til part b. De TO tekstene der er utdrag fra lengre tekster, en roman og en selvbiografi. Tekstene er ment som inspirasjon og de oppgavene vi får på eksamen er garantert knyttet opp til de to tekstene.

Lenke til kommentar

 

Aha :) jeg føler meg faktisk ganske ferdig med forberedelsene, men man kan jo aldri bli helt ferdig... Kan se om jeg finner task 1 og 2 men stilen legger jeg ikke ut :D Hvor langt har du kommet da?

 

Haha, du er ikke alene om å "ikke være ferdig med forberedelsene". Det er sånn "NÅ er jeg ferdig", også finner jeg masse rart relevant jeg kan ta med. Også er det "NÅ er jeg ferdig", så finner jeg mer, og slik fortsetter det. Kommer til å bli sittende en stund ikveld, ja :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...