Gå til innhold

Problemer med installering av Win 7


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg prøver å formatere til Windows 7. Tidligere har jeg måtte behøve å installere XP, og legge inn Windows 7 via XP. Dette syntes jeg er en smule tungvint.

 

Problemet er at hvis jeg booter med Windows 7 plate, så får jeg bare opp bakgrunnen, men ikke noen dialogboks. Det går helt fint å installere via XP, men er så gørt å måtte formatere til XP hver gang.

Noen her som vet hva det problemet kan være? Jeg har prøvd forskjellige versjoner, og det er det samme hver gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du har selvsagt kjøpt platen i butikken så den er 100% ekte?

Om ikke ville jeg vel begynt der, å skaffe deg en ekte plate. Om du har en kjøpt plate, kan det jo faktisk være noe galt med platen. Litt rart om den fungerer via XP. Uansett høres det mystisk ut siden du har prøvd ulike versjoner. Kjøper du Windows får du jo bare den ene versjonen.

Lenke til kommentar

Jeg har lånt, sier vi. ;)

 

Det er uansett et usaklig problem. Det var likeså da Win 7 var gratis. Da alle kunne laste ned fra MS sine sider.

Når jeg har hjulpet venner med å installere Windows 7, så har ikke problemet vært der, så det må vel være noe fucketifuck med maskina mi da..?

Endret av JayCamino
Lenke til kommentar

Vanskelig å si. "lånte" plater kan jo oppføre seg rart. Kan være så masse. I teorien skulle jo pcen din taklet Win7 platen, om den først greier å starte opp fra platen.

Så derfor kan det tenkes at det er noe med platen, mer enn noe med pcen. Vanskelig å si før du har prøvd en ekte plate.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har sett på et forum, er windows 7 plater fra technet ganske tregere en andre lovlig kjøpt plater?

 

Hvis du venter 5-10 minutter, tar platen inn/ut skjer det noe da?

 

Prøv å trykk på enter, ESC og se om det skjer noe da?

 

Er enig om det er lovlig/ulovlig kopi burde ikke ha stor betyning her.

 

Kanskje brennehastigheten eller at images delevis er korrupt kan ha en liten ting å si.

Eventuelt kopisikring, men kan ikke bekrefte noe her.

 

Laptoper er nok litt treger en stasjonære stort sett, spessielt booting fra duallayer DVD plater. Men ja det burde ikke være enorme forskjeller.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har sett på et forum, er windows 7 plater fra technet ganske tregere en andre lovlig kjøpt plater?

 

Bare tull, kommer helt an på at du brenner den riktig. Men en .iso fil fra Technet oppfører seg helt likt en kjøpt DVD.

Det er jo bare at du får den digitale kopien av DVD platen ned på pcen din, slik at du kan få den ut slik som du ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...