Gå til innhold

terreng sykkel til under 8000-lappen


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Trenger sykkel for kjøring på stier og litt i skog og mark. Og ellers litt her og der i Bergen sentrum.

 

Budsjettet er maks 8000,- kr. En sykkel til 6-7K hadde vært toppers!

 

Jeg er ganske lite oppdatert på hvilke merker som er bra/best og det er så mye å velge mellom føler jeg. Har søkt på nettet i hele dag, og bare blitt litt klokere. Har noen tips til meg, ang hvilken butikk jeg bør velge/styre unna, merke, modell osv.? Kan legge til at jeg har lite erfaring med sykling i terreng, og vil ikke utfor de hardeste løypene med det første.

 

høyde: 179

vekt: 74

 

Takker for alle svar jeg måtte få!

 

Over & ut, Audio.

Endret av Audiovisuelt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal sykle kun for egentrening (samt oppleve naturen) og ikke trene for å konkurere, så behøver du ikke kjøpe en dyr sykkel.

 

Kanskje du skulle starte med en billig sykkel. Da er det ingen krise, om den blir utslitt i løpet av noen år. Og kjøpsloven vil også dekke mye, i to år.

 

G-sport har nå sykkler ned til 2 000 kr. Og Biltema, ennå billigere.

 

Jeg har flere sykkler, men den jeg bruker mest, er en billig sykkel. Og det begynnte med at jeg skulle trene raske fuglehunder, på skogsbilveier. Og for at hunden skulle dra minst mulig, var fart vikig (skal ikke ha trekkhund)! Fare for velt og skade på sykklen, gjorde at jeg begynet med billig sykkel og forsatt bruker det. Etter mange års hard bruk, har jeg kun skiftet "bremsevaiere" en gang. Og så ser jeg, at noen av muttere/skruer har fått noe rustdannelse. Men den blir brukt i all slags vær (hunden skal trenes og brukes) og er ikke "stellt" så mye med.

 

Men det kommer jo litt ann på hvilket bruk og om du trenger en "penisforlenger". :)

 

Har du intensjoner om å konkurere, så må du jo opp i pris. Da får du sikkert andre og bedre råd her inne.

Lenke til kommentar

aha, men fant ikke den på nettbutikken.

 

hva tenker man om denne:

Merida Matts 60 disc på blant annet www.intersport.no til 6500 kr?

 

for alt jeg vet kan den være alt mellom bra og elendig (i forhold til pris). noen som har peil? :)

 

over og ut, audio.

Endret av Audiovisuelt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...