Gå til innhold

Hva er rasisme? sos Rasisme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intressant og lese hva folk mener om sos rasisme og islam.

Jeg skjønner at dem fleste som har tro på islam er mørkhudete det finnes også hvite folk i islam.

Men det jeg ikke forstår er hvis jeg foreksemple hadde vert i mot buddhister Jøder Kristine så hadde jeg ikke blitt rasist med tanke på buddhister dere mange er gule og mørkehudete. Hvorfor blir dem som er i mot islam stemplet som rasist da hvis vi like godt kunne vert i mot buddhister som vi ikke er fordi dem praktriserer ikke relgionen sin på samme måte som islam. Buddhister tilretterlegger seg til norge og norsk kultur som ikke mange islamister gjør, Dem har jo søkt om gratis førerkort og dem har søkt om moskeer islam skole etc. Nordmenn skal ikke tilrette legge seg til islam når dem kommer til norge så skal dem tilrette legge seg til Norsk kultur norsk kleskode sånn at dem ikke skiller seg ut av nordmenn som gjør at det er enklere og være sammen :) jeg føler islamister bor i egne gater/bydeler og ikke tilrette legger seg som normale folk.

Dem kan få lov og tro på hva de vil men det finnes grenser.

Lenke til kommentar

"Dem har søkt om" ditt og datt? Hvem er "dem"? Disse kravene som frepperne drar fram hele tiden som "bevis" på at muslimene er så kravstore, er ofte krav som kommer enten fra norske politikere, skoleledelsen selv, eller fra enkeltpersoner. Det er ikke krav fra innvandrerorganisasjoner eller islamske lærde i Norge.

 

Det er også fullstendig tillatt å kritisere alle religioner på saklig grunnlag, problemet er bare at det ikke er det innvandringsmotstanderne er ute etter. De er ute etter å trakassere, å slå ned på minoriteter, å peke ut noen som allerede står svakt i samfunnet og fremstille de som en trussel som må bekjempes. Snikislamisering, femtekolonne, alle disse fiendtlige uttrykkene.

 

Og ærlig talt, birdy113, hvem er DU til å skulle bestemme hva alle i Norge skal få ha på seg av klær? Skal du da også bestemme hva JEG skal få ha på meg? Eller gjelder forbudene dine kun innvandrere av annen hudfarge?

Lenke til kommentar

Min definisjon på rasisme er:

- Å gjøre forskjell på mennesker på bakgrunn av nasjonalitet eller hudfarge

- Å ytre nedsettende kommentarer på samme bakgrunn

 

Islam er heller ingen rase. Slik jeg ser det finnes det bare en rase - den menneskelige rase. Men innefor islam er det mange folkeslag. Øst-Europeere, Arabere etc.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

"Dem har søkt om" ditt og datt? Hvem er "dem"? Disse kravene som frepperne drar fram hele tiden som "bevis" på at muslimene er så kravstore, er ofte krav som kommer enten fra norske politikere, skoleledelsen selv, eller fra enkeltpersoner. Det er ikke krav fra innvandrerorganisasjoner eller islamske lærde i Norge.

 

Det er også fullstendig tillatt å kritisere alle religioner på saklig grunnlag, problemet er bare at det ikke er det innvandringsmotstanderne er ute etter. De er ute etter å trakassere, å slå ned på minoriteter, å peke ut noen som allerede står svakt i samfunnet og fremstille de som en trussel som må bekjempes. Snikislamisering, femtekolonne, alle disse fiendtlige uttrykkene.

 

Og ærlig talt, birdy113, hvem er DU til å skulle bestemme hva alle i Norge skal få ha på seg av klær? Skal du da også bestemme hva JEG skal få ha på meg? Eller gjelder forbudene dine kun innvandrere av annen hudfarge?

somsagt finnes det ikke rase i mine øyne.

Klesstilen passer ikke inn i norsk kultur som gjør at dem skiller seg ut fra etniske nordmenn nå tenker jeg på Hijab som burde blitt forbys sånn som de tøffe franskemenne og niqab.

Disse er undertrykkede mot kvinner og her i NORGE er det likestilling mellom menn og kvinner. Men islamske kvinner får ikke lov eller er hjernevaska siden dem var små til og gå med disse klesplaggene som ikke har en drit med islam og gjøre egentlig. Niqb og hijab er noe som dem har funnet ut nyere tid og det står heller ikke noe i koranen om at dem skal gå med det.

I deres land steiner dem kvinner til døden hvis dem er utro eller homser. Syntes du det er riktig? Ja til likestilling liksom!! Understreker også at jeg ikke er i mot innvandrer så lenge dem jobber og intrigrerer seg i norge. Vi trenger arbeiskraft

Lenke til kommentar

Hvor er alle muslimene som krever å innføre steining i norsk lovverk, birdy113? Hvor mange kvinner har blitt steinet i Norge, birdy113? Sitter du bare og finner på masse tull?

 

At kvinner går med slør har aldri vært en trussel mot noen. Om det gjøres med tvang må man selvsagt kjempe imot det, men det er en kamp som må ta utgangspunkt i kvinnene selv, ikke noe DU skal sitte og tre ned over hodene deres (pun intended!). Og så er det mange muslimske kvinner som går med slør frivillig, fordi de vil være mer religiøse. Jeg har hørt historien til flere muslimske kvinner som ikke brukte å gå med det tidligere, men som i voksen alder fant ut at de ønsket å "komme nærmere Gud". Hvorfor skal vi nekte de det?

Lenke til kommentar

I Norge har vi etter mange hundre år med religion begynt å ta til fornuft - selv om dritten henger litt igjen på Sørlandet, og i skogene inn mot svenskegrensen. Folk innser at gud ikke finnes, og at Jesus i beste fall hadde en ekstremt overbevisende hore som mor. Mohammed sine foreldre vet jeg ingenting om. Men siden jeg satser på at ytringsfriheten gjelder her (på en norsk server på norsk jord), så vil jeg anslå at Mohammed også var sønn av en hore.

 

Ingen burde gjøre noe for å "komme nærmere gud".

Endret av NothingForever
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg ikke tror vi har noen holdepunkter for at verken Muhammeds mor eller Jesu mor var horer. At Maria antagelig moret seg med noen før hun giftet seg er nok overveiende sannsynlig, men i forhold til Muhammeds mor så vet vi ingenting om henne bortsett fra at hun antagelig hadde sex med Muhammeds far, noe som ikke tilsier horeri...

 

Det at Maria moret seg før ekteskapet gjør henne forøvrig heller ikke til noen hore. For det første så krever det at man mottar betaling og om du tenkte på hore som i termen billig så er det mulig, men man kan fint bli gravid etter første gangen med den første partneren...

Lenke til kommentar

Min definisjon på rasisme er:

- Å gjøre forskjell på mennesker på bakgrunn av nasjonalitet eller hudfarge

- Å ytre nedsettende kommentarer på samme bakgrunn

 

Islam er heller ingen rase. Slik jeg ser det finnes det bare en rase - den menneskelige rase. Men innefor islam er det mange folkeslag. Øst-Europeere, Arabere etc.

Fun Facts:

 

Staten kvoterer inn utlendinger. Kriteriet er at man ikke er norsk.

 

Gahr Støre bemerket at han mislikte sterkt begrepte etnisk norsk.

 

Blir nordmenn utsatt for rasisme i en massiv skala? Ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

haha Nærmere gud??

dem tar det ikke på frivillig dem gjør det fordi dem er lært opp til det eller blir tvunge av mannen sin. også er dem blitt hjernevaska siden dem var små. dem tror at det er islam regler det står ikke noe i koranen om at kvinner skal gå med hijab/niqab etc. og fordu ikke kvinnen skal vere attraktivt til andre menn.

Det har skjedd steining i norge blant ungdommer. mer vanlig i større land som england Usa etc

Her er situvasjonen i norge.

 

En 16-åring fra Oslo fikk nylig oppleve på egen kropp hva israelske ofre for arabisk steinkasting må finne seg i nesten daglig.

 

Det som startet med en ordveksling om bord på bussen på Stovner i Oslo, endte med at 16-åringen ble dyttet ned en skråning like ved stasjonen, der de muslimske overfallsmennene slo og kastet steiner på ham, skriver Aftenposten. 16-åringen forklarte at han slo til en av overfallsmennene etter selv å ha blitt sparket. Da gikk hele gjengen av innvandrerungdom til angrep, og 16-åringens kamerat ble vitne til at han ble slått, sparket og truffet av steiner. En mann som kjørte forbi åstedet fikk varslet ambulanse, som ankom stedet raskt. Vitnet så at det ble "kastet steiner med stor kraft". Han så at en gutt løftet en stor stein over hodet og at han kastet steinen ned. Steinen var "på størrelse med en håndball", heter det i dommen, som falt i Oslo tingrett i forrige uke.

 

16-åringen kjente tre kraftige dunk i hodet, og ble påført kraniebrudd. Deretter fikk han et epileptisk anfall og ble lagt i kunstig koma på Ullevål sykehus.

 

De tiltalte var bare 15 og 16 år gamle da overfallet skjedde i april. To andre som også var under etterforskning fikk sine saker henlagt. Tre av de tiltalte innrømmet skyld da saken startet. De to siste nektet skyld, fordi de hevdet at de ble provosert og handlet i nødverge. I politiavhør innrømmet flere at det ble brukt steiner under overfallet, men disse forklaringene ble endret i retten. Da var det bare snakk om slag og spark. De muslimske ungdommene ble idømt mellom 144 og 177 timers samfunnsstraff for den grove volden.

aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3410384.ece

du kan også ta en titt på denne videon som er skremmene http://www.youtube.com/watch?v=nhbHVEGnYD8.

Det er ikke en trussel at dem går med hijab men det har ikke noe med islam og gjøre og dem skiller seg ut av den norske kulturen

 

Ellers god natt folkens :)

Endret av birdy113
Lenke til kommentar

SOS Rasisme er som nevnt pengemaskinen til Tjen Folket, de har jukset til seg masse medlemmer og fått mye penger som har vært brukt til å fremme den stalinistiske ideologien sin.

 

SOS Rasisme er faktisk en rasistisk organisasjon, ikke pga. deres nyreviderte definisjon av rasisme (som forøvrig er helt på jordet), men fordi de anser rasisme mot hvite som et ikke-problem og noe som ikke er verdt deres tid. Det vil si at de mener den typen rasisme er mindre verdt å bekjempe enn rasisme den andre veien. Som i bunn og grunn stammer i et syn på at raser har ulik verdi (som er grunnsteinen og essensen i rasisme, noe SOS Rasisme ser ut til å ha glemt). Rasisme er å vurdere en rase som mindreverdig og dermed vurdere en person på bakgrunn av deres etniske opphav. Å inkludere Islam i dette er tåpelig og bare en tragisk måte å kunne trekke rasismekortet og svekke politiske opponenter.

 

Blant annet postet de en sak om ei kvinne som ble overfalt fordi de trodde hun hadde sagt noe rasistisk mot en gjeng svarte kvinner, det viste seg at det var definisjonen av "hate crime" mot denne hvite kvinnen. Masse rasistiske ord ble ytret og hun hvite kvinnen ble banket opp av flere svarte kvinner. De trakk saken fra nettsiden sin fordi de "fokuserer på rasisme mot ikke-hvite".

 

En hyklersk rasistisk organisasjon som bare fungerer som en pengemaskin for Tjen Folket, jeg gleder meg til de blir jaktet ned av staten slik de burde.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det mest patetiske med hele SOS Rasisme bortsett fra at SOS Rasisme i praksis betyr "Redd rasismen" må vel være det at de faktisk er rasister selv. Er det skaprasister vi bør kalle dem kanskje? Later som de er imot rasisme, men innerst inne er det nettopp sånne som dem som ville stått ved Hitlers høyre hånd og slaktet jøder. For hvis man ser hvilken ideologi disse menneskene gjennomgående er tilhengere av er det kommunismen, sosialismen og andre fascistiske ideologier.

 

Essensen i disse ideologiene er egentlig ganske enkel: Utgjevning.

 

Vi snakker her om mennesker som ønsker å utgjevne sosiale avvikere med jorden, de ønsker sosial utjevning. Alle mennesker skal være like og avvikere skal trykkes ned. Mennesker som er begavet er deres verste fiende (kan det ha en sammenheng med at de selv er mindre begavet mon tro?). Folk som er smarte er deres styggdom.

 

At folk skal kunne benytte sine beste egenskaper til å tjene gode penger er ikke tillatt i deres drømmesamfunn. Det faktum at de ønsker å undertrykke mennesker kun basert på deres gener gjør at jeg ikke klarer å høre deres rop uten å føle meg lettere kvalm.

 

Det har vel aldri vært snakk om å definere Islam som en rase. Ikke engang SOS Rasisme har vel noen gang påstått det.

Feil.

 

Se bare på disse tullingene rope "INGEN RASISME I VÅRE GATER" når noen har en demonstrasjon mot Islam.

 

Spol til 02:00

 

Spol til 09:08

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det vi med andre ord trenger er en ny ungdomsorganisasjon som fokuserer på diskriminering og rasisme, begge veier...

 

Jepp, det trengs. En organisasjon som fokuserer på all form for diskriminering og rasisme. Det bør ikke være noe snakk om "begge veier" eller "omvendt rasisme" (et håpløst begrep). Rasisme er rasisme og diskriminering er diskriminering, uansett hvilken part som står for det eller blir utsatt for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Warz, Øyvind Heian og gjengen ER rasister, de bruker bare anti-Islam for å promotere kampen sin. Det er en del av ideologien deres å skape stadig mer kulturkamp og "sivilisasjonskrig". Jeg har diskutert med Heian personlig, og dama hans, og vet hva de står for. F.eks er det for å frata innvandrere (med statsborgerskap) deres demokratiske rettigheter, bare fordi de er innvandrere. Og Heian hadde en lang forsvarstale av Sør-Afrikas Apartheidregime, hvor han mente de hvite boerne var Sør-Afrikas egentlige urbefolkning....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...