Gå til innhold

Hva er rasisme? sos Rasisme


Anbefalte innlegg

Jeg vet at rase har alltid vert et stort tema.

Jeg har blitt veldig forvirret i det siste pga Islam er plutselig blitt en Rase.

SoS Rasisme har jeg støttet hele veien men ikke etter dem begynner og snakke om at Islam er en rase, at dem som er i mot Radikal islam og er i mot Hijab at dem er rasister fordi dem er i mot det. Jeg selv søtter SIAN's meninger om og stoppe Radikale islam og har vert aktiv på facebook og diskutert litt. Jeg stilte på oppmøtet i fjor da kom det en fra SoS Rasisme og kalte meg jevla Rasist jeg ble ganske forbanna på han fordi jeg vet at jeg ikke er en rasist. Jeg har ingenting mot rase om man er svart gul hvit jeg ser alle som mennesker, og ikke mere en det det finnes ingen raser i mine øyner.

Jeg ser ikke hva som er rasistisk og vere mot Islamiseringen av norge Jeg ønsker en forklaring på hvor er rasismen i bildet?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant spørsmål du stiller. Har aldri tenkt på det i en slik sammenheng, men Islam er ikke en egen rase, mener jeg. I betraktning av Wikipedias definisjon av rase "Raser blir ofte definert på grunnlag av lett kjennlige ytre karakterer som kroppsstørelse, farge, mønster etc.", kan Islam ikke ses på som en egen rase.

 

Jeg er selv imot islamiseringen av Norge, og jeg ser ingen sider av meg som kan ligne på rasisme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes ikke nok biologisk variasjon mellom de tradisjonelle "rasene" til å faktisk kalle dem raser. Når arter over lang tid lever i atskilte miljøer, får vi raser, så det finnes en viss forskjell mellom en etnisk nordmann og en etnisk somalier. Hvis du f.eks. trenger en ny lever, altså via transplantasjon, kan ikke somalieren få sitt nye organ fra nordmannen grunnet disse forksjellene, men han kan heller ikke få den fra en polyneser, til tross for at de ser helt like ut. Så ja, det er en viss forskjell, men ikke nok til å dele oss inn i raser etter en biologisk definisjon. Utifra denne definisjonen vil jeg påstå at rasisme i det hele tatt er å mene at raser blant mennesker eksisterer, når de faktisk ikke gjør det. Apropos islam som rase, så er det noe av det rareste jeg har hørt på lenge. Ingen tilhenger av en religion er en egen rase. Jeg kan konvertere til kristendom, islam, jødedom, buddhisme, hinduisme, shintoisme, eller fortsette å være ateist, DNA-et mitt vil fremdeles forbli det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vært på ett SOS Rasisme møte, bare for å se hva de egentlig driver med, men det er ikke noe poeng i å ta seg nær av hva de sier eller gjør, de er jo helt sinnssyke hele gjengen. De, på lik linje med Blitz konstruerer jo og fyrer opp til og under problemer som ikke finnes, og om de finnes så er det kanskje et lite snev som er helt ubetydelig. Jeg vet ikke hva som feiler hjernen dems, men de føler vel at de gjør en utrolig viktig og bra jobb. På den annen side så mottar SOS store summer i støtte fra Staten, så det har vel litt med det å gjøre i tillegg til barn som ikke har blitt voksne enda eller har syret vekk de få hjernecellene de hadde fra før av, med LSD.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det har vel aldri vært snakk om å definere Islam som en rase. Ikke engang SOS Rasisme har vel noen gang påstått det.

 

Spørsmålet er vel heller hva som er rasisme. I Norge har vi den såkalte "rasismeparagrafen", også kjent som diskrimineringsloven, som omfavner følgende:

Lovens formål er å fremme likestilling, sikre like muligheter og rettigheter og å hindre diskriminering på grunn av etnisitet, nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge, språk, religion og livssyn.

 

Fast definerte raser fins ikke uansett. Og man kan kalle det hva man vil. Formålet er uansett å bekjempe diskriminering av minoriteter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

SOS Rasisme er kjent for å lyve for å få fram målene sine og spy ut dritt på lik linje med Rødt og videre mer mot venstre, det eneste de gjør er å promotere kommunisme.

 

Rasisme er troen på at noen raser har annen kvalitet enn andre, rasismeparagrafen er full av dritt, da ifølge den er det rasisme å være i mot Nynorsk læring på skolen.

Endret av Zaftig
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ingen argumenterer vel for at å avskaffe nynorsk er rasisme, men diskriminering kan man argumentere for at det er.

 

Stort mer er det ikke å svare på i innlegget ditt, hvor du bare spyr ut eder og galle, og kaller alt du ikke liker for "dritt".

 

Skulle jeg kalt det jeg likte for dritt da?

Du viste til rasismeparagrafen hvor det sto at det var rasisme eller hva enn rasismeparagrafen går ut på, og diskriminere mot språk.

 

Forsåvidt er SOS rasisme, Tjen folke sin "bitch".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

[...]da ifølge den er det rasisme å være i mot Nynorsk læring på skolen.

Du tolker loven helt feil. Om en sjef ikke gir en fyr jobb fordi han snakker nynorsk og ikke bokmål, da faller det inn under diskrimineringsloven. Å være imot at all norsk skoleungdom må lære nynorsk er da noe helt annet, og har ingenting med diskriminering å gjøre.

Lenke til kommentar

Du ønsker en logisk forklaring på det irrasjonelle?

 

Ja lykke til.

 

Men ja. Rasisme har utviklet seg til å bli et ekstremt utvannet ord som omfatter alt av kritikk mot mennesker som ikke er hvite i huden eller som ikke har en vestlig bakgrunn.

 

I tilfellet Islam så må det her bli noe vi kan kalle kultur rasisme, eller kanskje kulturisme.

Islam i Norge omfattes gjerne av arabere, pakistanere eller sub sahara afrikanere(somalia). Så ja, i norsk sammenheng kan islam lett knyttes til en liten gruppe raser(rasefornektere kan gå en annen plass og klage). Så kritikk mot islam blir da kritikk mot folkegruppene som ser på seg selv som muslimer. Og siden all kritikk mot ikke hvite mennesker er rasisme, ja da blir kritikk imot Islam også rasisme.

 

Jeg er rasist btw, selv om jeg har venner med afrikansk bakgrunn.

Forstå det den som kan....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo SOS Rasisme som er de største rasistene og diskriminatorene. De tror at hvite mennesker må stå sterke for mørke mennesker som liksom ikke klarer å snakke for seg eller gjøre noe som helst. Hvorfor ser du nesten ingen mørkhudede i denne klubben? Hvis de virkelig følte seg så diskriminert, så hadde de vel tatt saken i egne hender for lenge siden?

 

Og hva er det Blitz gjør nå? De rører i en gryte som for lengst har størknet. De ypper til kamp via han stakkars enslige tattovøren i Oslo som helt feilaktig har blitt omtalt som en nynazist i media. Og nå klager Blitzerne for at politibilder av dem er utgitt av Politiet og lagt ut på en russisk nettside.

 

Det er virkelig noen fanesaker de står for. Det som at jeg skulle yppet til slosskamper og ropt ut slagord i hytt og pine som "Knus scientologien!". Den er t.o.m sikkert av et MYE større omfang og til skade enn de stakkars nynazistene. "Knus nazismen!", det høres ut som om vi er satt 50 år tilbake i tid når de driver å holder på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er jo ingen tvil om at man bør holde seg unna SOS Rasisme uansett, ettersom de er en maskin for Tjen Folket... Derfor har det jo kommet ønske, selv om jeg ikke vet om det har skjedd enda, at man har opprettet en ny ungdomsorganisasjon mot rasisme.

 

"Tjen folket" er litt av noen skrullinger. En langt oppe i systemet i Bergen gikk rundt og tægget logoen, og etterpå tilbø han kommunen tæggefjernings-tjenester. En meget kapitalistisk tanke fra noen som tross alt kaller seg kommunist.. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller enda verre: Knus islam!

 

SOS Rasisme er en organisasjon som har en gjeng kommunister på toppen. Disse har igjen fått med seg lettpåvirkelige ungdommer. De hadde en del bra initiativer i begynnelsen, men nå er det en organisasjon full av søppel.

 

Deres definisjon av rasisme i dag er det samme som normale mennesker kaller kritikk. Uansett hvor velbegrunnet den er.

 

Slike snyltende, manipulative og trangsynte mennesker har jeg absolutt ingenting til overs for. Håper virkelig de blir krevd for alle millionene de har stjålet de siste årene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det samme som "knus Kristendommen".

 

Kristendommen er ingen kult som sperrer folk inne i arbeidsleire, forfølger og trakasserer kritikere, og tar livet av folk (Lisa McPherson osv).

 

De er bygg på det samme Penger/makt og godtroende mennesker, flere folk har dødd p.g.a Kristendom enn Scientology.

Lenke til kommentar

Her er forresten en link til den beryktede russiske "ekstreme" nazi siden som er omtalt i mediene, med politibildene utgitt av en pilitibetjent av Blitzere:

 

http://www.ruscenter.info/index.php/2011-03-23-08-11-06/5-----/20-----.html

 

Som dere kan se, så er det vel hele 10-20 poster i hele forumet, med andre ord så ser ikke denne siden ut til å utgjøre noen som helst trussel. Men bare se hvordan media forer folket med propaganda. De bygger bevisst opp til uro, de vil at folk skal føle at det er kommet farlige russere til Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...