Gå til innhold

Du blir overvåket på det groveste!!!


Anbefalte innlegg

Microsoft overvåker maskinen din gjevnlig!

Dette gjøres ved at maskinen din sender "pakker" med beskrivelser om hva DU har inne på maskinen din til microsoft.

Jeg kjenner noen som tok en test på sine maskiner for å sjekke om de ble overvåket; de fant at det var tilfelle.

Noen andre som har erfaringer med dette?

 

 

_________________

Det er ikke over før det ryker...

 

[ Denne Melding var redigert av: taste på 2001-10-15 10:15 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bevis på dette her? ... det holder ikke å si at "Microsoft overvåker"...

 

dette kan blant annet være

 

- Media Player som prøver å se om det er kommet oppdateringer. (207.46.131.71)

- windows update som prøver å se om det er kommet viktige oppdateringer (hvis du har installert den agenten) (207.68.131.27)

- msn messenger som ser etter oppdateringer (207.46.183.253)

... samt VELDIG mye annet..

 

Hva hadde dere installert på maskinene? .. var det "rene" installasjoner, eller var det kjørt inn masse skrot?

 

Jeg vil gjerne vite HVA maskinen sender til microsoft, HVOR den sender det (ip/port den sender det til), NÅR den sender det...(må jeg gjøre noe spesiellt som trigger dette, skjer det like etter boot, hver 37.5 time eller liknende..)

Lenke til kommentar

Mange bruker en brannmur på lokal maskin (AtGuard, ZoneAlarm, Norton Persomal firewall osv) og antar at de kan kontrollere all utgående trafikk. I utgangspunktet ikke en så dum ide..

..men hvis Microsoft VILLE sende data tilbake til sine egne servere kunne de enkelt gått rundt denne formen for brannmur ved å sende informasjonen på et lavere lag enn brannmurene kontrollerer.

 

Eneste HELT sikre metoden derfor vil være å ha en ekstern brannmur som stopper ALT. Da gjenstår det bare å sette opp denne eksterne brannmuren slik at den stopper alle forsøk på hemmelig logging til Microsoft.

Lykke til med å sette opp denne brannmuren :smile:)

 

Jeg tror ikke Microsoft logger alt du har på maskinen, isåfall ville de raskt bli oppdaget og fått tøff behandling av media.

 

Tiden vil vise ...

 

Lykke til

 

Terje

Lenke til kommentar

For oss nordmenn vil jeg si at carefactor'n i dette er veldig lav, med tanke på personvernet og slikt.

 

Men en tanke slo meg; dersom de mot all formodning skulle gjøre slik overvåkning og sender informasjon fra oss til seg selv, kan vi saksøke dem for ulovlig/ikke godkjent bruk av vår båndbredde? :grin:

Lenke til kommentar

Hehe... titta litt her http://www.fuckmicrosoft.com/content/ms-hi...den-files.shtml

 

Må jo sies at det er litt skremmende, men som eivindbirkeland sier, så hvis MS kan få noe interessant ut av min maskin blant alle de som kjører Windows, så vær så god.

 

Men det er klart; Personopplysninger kommer til å bli/er jo en av de mest verdifulle varene når det gjelder kjøp og salg da...

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Instigator på 2001-10-17 11:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-15 20:45, w3edr5t skrev:

Mange bruker en brannmur på lokal maskin (AtGuard, ZoneAlarm, Norton Persomal firewall osv) og antar at de kan kontrollere all utgående trafikk. I utgangspunktet ikke en så dum ide..

..men hvis Microsoft VILLE sende data tilbake til sine egne servere kunne de enkelt gått rundt denne formen for brannmur ved å sende informasjonen på et lavere lag enn brannmurene kontrollerer.


 

Hei!

Er bare litt nysgjerrig: På hvilket lag mener du de kan sende ut informasjon, og hvilket lag er det du mener en brannmur som f.eks zonealarm kontrollerer?

 

mvh

Thmz

Lenke til kommentar

Zonealarm stopper det meste av trafikken til og fra maskina di med true vector systemet....ms er ikke så bra at dem greier å omgå det...hehe....Zonealarm er tross alt beste software brannmur i verden. freeware også.

 

Og som nevnt tidligere, om gate'rn vil vite hva jeg har på pc'n må han gjerne få vite det....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-15 10:15, taste skrev:

Microsoft overvåker maskinen din gjevnlig!

Dette gjøres ved at maskinen din sender "pakker" med beskrivelser om hva DU har inne på maskinen din til microsoft.

Jeg kjenner noen som tok en test på sine maskiner for å sjekke om de ble overvåket; de fant at det var tilfelle.

Noen andre som har erfaringer med dette?



_________________

Det er ikke over før det ryker...


[ Denne Melding var redigert av: taste på 2001-10-15 10:15 ]


 

Dette var vel omtrent like troverig som en dårlig virushoax.. Du trenger definitivt MYE mer for å komme med en sånn beskyldning. At du "kjenner noen som tok en test" høres *litt* tynt ut.. Sier ikke kategorisk at det ikke skjer, men da vil jeg se "hard evidence". Har ikke sett noe mistenkelig på min firewall....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2001-10-17 13:39, ThmZ skrev:


Hei!

Er bare litt nysgjerrig: På hvilket lag mener du de kan sende ut informasjon, og hvilket lag er det du mener en brannmur som f.eks zonealarm kontrollerer?


mvh

Thmz


 

AtGuard som jeg bruker kontrollerer ICMP,TCP og UDP protokollene. TCP og UDP er på lag 4 Transport Layer. ICMP er på lag 3 Network Layer. Se http://www.lex-con.com/protocols/ip.htm

Hvis teorien står meg bi så vil en TCP/UDP pakke bli sendt avgårde med hjelp av IP protokollen. Alt som skjer på IP protokoll nivå vil derfor ikke lokal brannmur kontrollere.

Jeg ville gjerne høre en superekspert uttale seg om vi skulle være så heldige å ha en blant oss :smile:

 

mvh

Terje

Lenke til kommentar

Det meste skjer på IP-nivå... URLer i HTTP skrives om til IP-adresser. Online gaming er direct IP-overføring via en annen protokoll. IRCs DCC-protokoll er også ren IP 2 IP. Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen... IP er vel først og fremst en adresse og ikke en egen protokoll, mener du ikke? IP i seg selv kan ikke skade noe(n).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...