Gå til innhold

Mount & Blade diskusjon


Anbefalte innlegg

Hei hei :)

 

Jeg har nettopp skaffet meg Mount & Blade with fire and sword.

Leste at det skal være ett helt nytt økonomisk system o.l

Men har ikke helt forstått hvordan dette fungerer enda.

Eneste jeg har merket er at du kan spesial bestille musketerer, rustning, hjelmer og sverd for en formue "ingame money" altså f.eks 97000 Thaler for en Double Barrel pistol, hvordan er det mulig å skaffe så mange thaler på kort tid?

 

Er det en spesiell måte det "economy" systemet fungerer på slik kan få råd til dette raskere?

Takker for svarene dere kan komme med :D

 

EDIT:

 

Plasserte denne i forumet battlefield, unnskyld for det. Men takk for at har plassert den rett plass nå :)

Endret av SoiRaM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hatt fokus på å tjene penger på rasket mulig måte.

Men slik jeg pleier å tjene penger på er å kjøpe lavt og selge høyt i en annen by. Noe du kan tjene rimlig mye på.

 

Så i starten gjorde jeg noen par små oppdrag slik at jeg fikk penger til å kjøpe varer for å så selge.

 

Har nå ca 9000, selv om 3000 av de egentlig tilhører en jeg fikk et quest ifra. Meeeeen, tviler på at jeg levere de til han siden den faction han er med i bryr jeg meg ikke så mye om ;P

Lenke til kommentar

Hehe, Vell kan jo "låne" penger av sånne Merchants guilds :D

 

Tror faktisk du kan tjene litt på det? De sender vell ikke folk etter deg?

Om de gjør det blir jo spillet enda mer spennende så :D

 

Jeg har vell 14000 thaler, og en armè på 40 Musketeers. Men vil jo ha mere, slik kan ha flere folk, ta over borger og bruke enda mer penger. Og tjene enda mer penger såklart. :D

Lenke til kommentar

Har ikke lånt av de før, er jo en rente på 35% elns. Så om de kommer etter deg har jeg ikke peiling på ;P

Håper nesten de kommer etter. Altså viss du låner store summer så må de jo ville ha dette tilbake.

 

Får teste dette ut så snart som mulig.

Gir beskjed om hvordan dette går etterpå jeg da ;)

Lenke til kommentar

Hei.

For å kunne være vellykket i F&S så må du dedikere litt tid (ikke mye, takket være ctrl+space -speeder opp kartet mye). Denne tiden skal gå til å begynne med fra dag å investere poeng i charisma og trade (de andre er ikke så viktig). Etter du har 3 i trade og 11 char så går du til første byen du møter og tar en local trade acsess og kjøper det som gir deg litt penger (mens du unngår å møte banditter på veien - looters kan du ta 1 v mange).

Et sted på denne veien så finner du ut at du har blitt rik! Dak an du enkelt investere i kavaleri (løper raskere på kartet). Da kan du uten bekymring løpe fra by til by og kjøpe billig - selge dyrt.

Bygg så opp til at du får råd til karavaner (åjada, norsk er tingen). Ta en local trade acsess (med mindre du lærer deg hva forskjellige deler trenger) og tjen stort (pga din hær, løp fra A til B utne å bli angreper [derfor du har kavaleri]). Ved 45k kjøp den tingen som fjerner skatt av dine karavaner.

 

Løp karavaner til du har en formue du er fornøyd med. Og husk: å holde inne ctrl+space mens du løper fra A til B gjør at det går mye fortere, og det er ikke noe juks, men en feature.

 

Små ting jeg har funnet ut som kan enkelt gi en relativt grei profitt i disse steg:

-Østen ønsker pels (fur)

-Svenskene elsker sine verktøy

-Russerne har en hard-on for velvet (tepper?). 70k fortjeneste for en karavane til 10k!! Gjerne 400% fortjeneste ved kjøp i østen.

 

Det er tydeligvis ikke slik de ønsker at det skal gjøres, men slik er det nå. Du kunne like gjerne slått på cheats og ctrl+x på innholdsskjermen. Alt etter din integritet ;) .

Lenke til kommentar

Hei.

For å kunne være vellykket i F&S så må du dedikere litt tid (ikke mye, takket være ctrl+space -speeder opp kartet mye). Denne tiden skal gå til å begynne med fra dag å investere poeng i charisma og trade (de andre er ikke så viktig). Etter du har 3 i trade og 11 char så går du til første byen du møter og tar en local trade acsess og kjøper det som gir deg litt penger (mens du unngår å møte banditter på veien - looters kan du ta 1 v mange).

Et sted på denne veien så finner du ut at du har blitt rik! Dak an du enkelt investere i kavaleri (løper raskere på kartet). Da kan du uten bekymring løpe fra by til by og kjøpe billig - selge dyrt.

Bygg så opp til at du får råd til karavaner (åjada, norsk er tingen). Ta en local trade acsess (med mindre du lærer deg hva forskjellige deler trenger) og tjen stort (pga din hær, løp fra A til B utne å bli angreper [derfor du har kavaleri]). Ved 45k kjøp den tingen som fjerner skatt av dine karavaner.

 

Løp karavaner til du har en formue du er fornøyd med. Og husk: å holde inne ctrl+space mens du løper fra A til B gjør at det går mye fortere, og det er ikke noe juks, men en feature.

 

Små ting jeg har funnet ut som kan enkelt gi en relativt grei profitt i disse steg:

-Østen ønsker pels (fur)

-Svenskene elsker sine verktøy

-Russerne har en hard-on for velvet (tepper?). 70k fortjeneste for en karavane til 10k!! Gjerne 400% fortjeneste ved kjøp i østen.

 

Det er tydeligvis ikke slik de ønsker at det skal gjøres, men slik er det nå. Du kunne like gjerne slått på cheats og ctrl+x på innholdsskjermen. Alt etter din integritet ;) .

Høres ut så ett utrolig godt tips ja :D

Nei CTRL + X gir meg ikke så utrolig spill følelse/nytelse :p

Dette er ett spill som skal nytes :)

 

Men går som nevnt lengre over å låne masse penger fra Merchants guild, det har funket til nå :D begynner å gå tom for plasser da men ..

Lenke til kommentar

Hm, er spillet sykt buggete eller er det bare meg? Når jeg assesser local prices får jeg f.eks. beskjed om at hvis jeg kjøper furs, så kan jeg tjene så så mye... (Har spilt både vanilla og warband, så er jo egentlig vant med dette).

 

Problemet er bare at det aldri er noen av de foreslåtte itemsa for salg :S

Lenke til kommentar

Hm, er spillet sykt buggete eller er det bare meg? Når jeg assesser local prices får jeg f.eks. beskjed om at hvis jeg kjøper furs, så kan jeg tjene så så mye... (Har spilt både vanilla og warband, så er jo egentlig vant med dette).

 

Problemet er bare at det aldri er noen av de foreslåtte itemsa for salg :S

Kom nettopp en patch som skal fikse endel bugs

 

Vett ikke om noen av disse bøgsa blir fikset, men endel bli jo fikset :)

Lenke til kommentar

Vet nå ikke om det er en bug men har oppdaget det også. Pleier bare å besøk noen av byene rundtom å kjøpe fra de istedenfor. Pleier å funke.

Men har gått tilbake til Warband istedenfor. Virker som det er mer å gjøre der enn i "with fire and sword".

 

Og tipset til chokke funket helt fint. Ble litt voldtatt i starten men det forsvant etter jeg fikk med meg noen par folk.

 

Vet nå ikke om det er en bug men har oppdaget det også. Pleier bare å besøk noen av byene rundtom å kjøpe fra de istedenfor. Pleier å funke.

Men har gått tilbake til Warband istedenfor. Virker som det er mer å gjøre der enn i "with fire and sword".

 

Og tipset til chokke funket helt fint. Ble litt voldtatt i starten men det forsvant etter jeg fikk med meg noen par folk.

Lenke til kommentar

Dette er faktisk et av de spillene jeg digger mest rett og slett fordi det er realistisk. Jeg kunne tenkt meg et lignende spill som dette bare i gamle romertiden! :)

Ja det hadde rett og slett vært utrolig rått :D

Bare å sende inn tips til Taleworlds :p

Lenke til kommentar

Dette er faktisk et av de spillene jeg digger mest rett og slett fordi det er realistisk. Jeg kunne tenkt meg et lignende spill som dette bare i gamle romertiden! :)

Ja det hadde rett og slett vært utrolig rått :D

Bare å sende inn tips til Taleworlds :p

 

Kult nok med nye settings, men håper inderlig de utvikler konseptet mer neste gang.

 

Gi oss ting som multiplayer campaign!

Lenke til kommentar

 

Jeg har nettopp skaffet meg Mount & Blade with fire and sword.

Leste at det skal være ett helt nytt økonomisk system o.l

Men har ikke helt forstått hvordan dette fungerer enda.

Eneste jeg har merket er at du kan spesial bestille musketerer, rustning, hjelmer og sverd for en formue "ingame money" altså f.eks 97000 Thaler for en Double Barrel pistol, hvordan er det mulig å skaffe så mange thaler på kort tid?

 

Er det en spesiell måte det "economy" systemet fungerer på slik kan få råd til dette raskere?

Takker for svarene dere kan komme med :D

 

-----------------------------------------------------

 

 

Hei, jeg har spilt mount and blade lenge, både warband og fire and sword, - har også spilt noen tidligere versjoner.

 

Når du sier at du ikke har forstått det enda, så skjønner jeg dei svært godt. Jeg forstod ingenting jeg heller, men jeg fortsatte og spille det og nå forstår jeg ALT - Det er og blir, kjempegøy!

 

Du lurer på hvordan du kan skaffe penger Ingame lett. Vel, det er plenty med metoder. Du kan foreksempel bli uvenner med ett lag, foreksempel de polske og så kan du plundre "bonde byene" deres. ( villages / farmes ) Da får du mye greier som du kan selle og tjene noen lette tusenlapper, men ingenting er for lett :) Du vil nok få sene trøbbel for det og da vil nok eieren av byen angripe deg med hele sin hær, du risikerer da å miste hele din hær og dine ting.

 

Du kan også bytte og frakte, til og med sende en godsvogn ( caravan ) til andre byer, eller ta med tingene og selle de videre i andre byer. Her gjelder det å ha litt god "trade skill"

 

I begynnelsen kan du angripe små hærer med "looters" og liknende.

 

Enda ett godt råd er jo å gå i turnering og satse penger, morsomt og økonomisk smart ( om du vinner da :p )

 

Enda en god metode kan være å gjøre oppdrag for en konge eller en warlord. Da vil du få ett bedre forhold til han visst oppdraget er vellyken, men du vil ikke tjene så mye før dere er godt kjendt og du får vanskeligere og bedre oppdrag.

 

Jeg vil også anbefale deg å spørre kongen til ett kongedømme om du kan bli med dem, da vil du få støtte og litt penger for å være med. - Men du vil bli angrepet av fiender som de er i krig med ( du blir automatisk fiende med laget som du / dere er i krig med, men etterpå blir dere til det tidligere - Når krigen er offisielt over ) Også når du skal overta en borg eller noe, så kan det hende at kongen din bestemmer at du ikke får den borgen / byen akkurat da. - - - Eller så kan du jo kansje kjempe alene? Kan fungere like bra det også! :)

 

Jeg tror jeg vil anbefale deg den øverste metoden med å angripe "bonde byene" dersom du vil skaffe penger raskest, men husk: Dette kan du få konsekvenser for senere, spesielt visst du gjør det i mange byer og kjemper alene.

 

Det er ganske mye du kan gjøre, men du må nok utforske dem først! :)

Lenke til kommentar

Dette er faktisk et av de spillene jeg digger mest rett og slett fordi det er realistisk. Jeg kunne tenkt meg et lignende spill som dette bare i gamle romertiden! :)

 

Realistisk? Vil ikke helt ødelegge den følelsen for deg, men med mindre de har forandret mye på noe siden sist jeg spilte var en kar i heavy rustning, med heavy war horse, en lanse og 2 skjold nesten uslåelig.

 

Tror det meste jeg har drept på en gang solo var rundt 80 stk. En god miks av kavaleri (med bue, lanser, sverd og skjold etc), infanteri med archer, crossbow, sverd/øks og skjold, 2 handere, spyd etc.

 

 

Du tåler så sykt mye med riktig type skjold at nesten eneste plassen de treffer deg er ene siden forran eller fra siden. ellers vil de treffe skjoldet foran eller bak.

 

Blir som den tidens versjon av WMD. >_>

 

 

Tjeneste foresten veldig bra selv med å selge slaver, samt være med å turnering. Kunne 99% av gangene bette full pot på meg selv alle rundene, og vinne hele greia.

 

Men da får du ikke så høy trade skill eller charisma. Men føler at det du ikke får igjen der tjener du på arenaer og selge slaver. Funket i hvertfall greit for meg, og var en noe mer offansiv måte å tjene penger på. Så når jeg hadde en hær tok jeg et slott. Ikke en av hovedbyene vel å merke, men av de mindre.

 

Tren opp byeskytting ved siden av lansen, og du kan lett ta ut veldig mange archere før du inntarr slottet. Bare sørg for at dine folk ikke charger inn med en gang. La de stå bak barrierene litt, mens du og dine andre ranged folka tar ned archere. Deretter blir det egentlig bare å meie ned rampen, så er du inne å kan drepe resten.

Lenke til kommentar

Dette er faktisk et av de spillene jeg digger mest rett og slett fordi det er realistisk. Jeg kunne tenkt meg et lignende spill som dette bare i gamle romertiden! :)

 

Realistisk? Vil ikke helt ødelegge den følelsen for deg, men med mindre de har forandret mye på noe siden sist jeg spilte var en kar i heavy rustning, med heavy war horse, en lanse og 2 skjold nesten uslåelig.

 

Tror det meste jeg har drept på en gang solo var rundt 80 stk. En god miks av kavaleri (med bue, lanser, sverd og skjold etc), infanteri med archer, crossbow, sverd/øks og skjold, 2 handere, spyd etc.

 

 

Du tåler så sykt mye med riktig type skjold at nesten eneste plassen de treffer deg er ene siden forran eller fra siden. ellers vil de treffe skjoldet foran eller bak.

 

Blir som den tidens versjon av WMD. >_>

 

 

Tjeneste foresten veldig bra selv med å selge slaver, samt være med å turnering. Kunne 99% av gangene bette full pot på meg selv alle rundene, og vinne hele greia.

 

Men da får du ikke så høy trade skill eller charisma. Men føler at det du ikke får igjen der tjener du på arenaer og selge slaver. Funket i hvertfall greit for meg, og var en noe mer offansiv måte å tjene penger på. Så når jeg hadde en hær tok jeg et slott. Ikke en av hovedbyene vel å merke, men av de mindre.

 

Tren opp byeskytting ved siden av lansen, og du kan lett ta ut veldig mange archere før du inntarr slottet. Bare sørg for at dine folk ikke charger inn med en gang. La de stå bak barrierene litt, mens du og dine andre ranged folka tar ned archere. Deretter blir det egentlig bare å meie ned rampen, så er du inne å kan drepe resten.

Spille på vanskeligste da? Blir vell ikke like lekende lett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...