Gå til innhold

Mount & Blade diskusjon


Anbefalte innlegg

Dette er faktisk et av de spillene jeg digger mest rett og slett fordi det er realistisk. Jeg kunne tenkt meg et lignende spill som dette bare i gamle romertiden! :)

 

Realistisk? Vil ikke helt ødelegge den følelsen for deg, men med mindre de har forandret mye på noe siden sist jeg spilte var en kar i heavy rustning, med heavy war horse, en lanse og 2 skjold nesten uslåelig.

 

Tror det meste jeg har drept på en gang solo var rundt 80 stk. En god miks av kavaleri (med bue, lanser, sverd og skjold etc), infanteri med archer, crossbow, sverd/øks og skjold, 2 handere, spyd etc.

 

 

Du tåler så sykt mye med riktig type skjold at nesten eneste plassen de treffer deg er ene siden forran eller fra siden. ellers vil de treffe skjoldet foran eller bak.

 

Blir som den tidens versjon av WMD. >_>

 

 

Tjeneste foresten veldig bra selv med å selge slaver, samt være med å turnering. Kunne 99% av gangene bette full pot på meg selv alle rundene, og vinne hele greia.

 

Men da får du ikke så høy trade skill eller charisma. Men føler at det du ikke får igjen der tjener du på arenaer og selge slaver. Funket i hvertfall greit for meg, og var en noe mer offansiv måte å tjene penger på. Så når jeg hadde en hær tok jeg et slott. Ikke en av hovedbyene vel å merke, men av de mindre.

 

Tren opp byeskytting ved siden av lansen, og du kan lett ta ut veldig mange archere før du inntarr slottet. Bare sørg for at dine folk ikke charger inn med en gang. La de stå bak barrierene litt, mens du og dine andre ranged folka tar ned archere. Deretter blir det egentlig bare å meie ned rampen, så er du inne å kan drepe resten.

Spille på vanskeligste da? Blir vell ikke like lekende lett?

 

Jeg hadde allerede spilt en god del timer før jeg fant ut av at den kombinasjonen var så kraftig, og jeg ønsket ikke starte på nytt igjen.

 

Startet egentlig som en archer uten spesielt mye rustning for at jeg skulle bevege meg raskere, men pga nesten alt av penger kom fra arena kamper, blei jeg relativt dreven på bruk av lanse, så da kombinerte jeg bueskytting med lanse og skjold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig best av warband og Fire & Sword? Fikk lyst til å prøve ut serien.

Warband syntes jeg personlig var best, dette har flere elemener enn de andre og du slipper glitchen med at du plutselig blir skutt som i With fire And Sword ;)

men valget er ditt eget :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De ville ikke levle opp hos meg. Prøvde til og med med cheats...

 

Noen som har opplevd en bug som påvirker hva andre syns om deg? Jeg har opplevd flere personer - som jeg aldri kan huske å slåss mot, som mener at jeg tok dem til fange.

 

Husker et spesielt tilfelle hvor jeg møtte på en svensk lord (og fra begynnelsen av spillet hadde jeg bestemt meg for aldri å slåss mot svensker, fordi jeg ville joine dem). Helt plutselig sa han noe: "Last time I saw you, you had me at your mercy. Still you captured me as your prisoner" eller noe lignende... - uten at jeg i det heletatt hadde slåss mot en eneste Lord (uansett faction).. :dontgetit:

 

 

Møter stadig på lorder som mener jeg har flyktet fra kamper, uten at jeg har gjort det...

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...