Gå til innhold

Illuminati, en diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg fikk plutselig høre om Illuminati, en konspirasjonsteori.

Jeg trodde ikke på det først, men etter hvert jeg gjorde research på det, ble jeg mer å mer skremt.

 

ANBEFALER Å LESE ALT DETTE HER + SE VIDEON SOM ER LINKET!

 

Illuminati, en hemmelig sekt som ble startet i Tyskland den 1. mai 1776 av Adam Weishaupt. Illuminati har tenkt å "ta over" verden via. media. Artister, nyhetsbyråer, aviser, filmer, osv... Illuminati er satanister og tilber satan.

 

Mange artister har skjulde budskap i tekstene sine. Her er en video med eksempler + forklaringen bak Illuminati. De artistene her har setninger inni sangene sine som: "...as we move toward a, new world order." (Eminem), "They don't want to see us unite. All they want us to do is to keep fussing and fighting." (Bob Marley) Å MANGE, MANGE fler.

 

Blandt annet Eminem som kom ut med nytt album nå, har noe skjult i teksten. "This fucking black cloud still follow's me around. But it's time to exercise these demons. These motherfuckers are doing jumping jacks now!". Igjen, demoner har noe med satan og gjøre. Og første linjen i refrenget: "I'm not afraid to take a stand."! Og som en stor fan av Eminem er jeg redd for Eminem sitt liv akkurat nå.

 

Michael Jackson ble drept for et år siden (R.I.P). Og det var rett etter MJ sa noe om å avsløre "the biggest secret that has been kept." Han planla et stort comeback over hele verden, og det var etter dette han døde.

 

På en-dollar seddelen er det et bilde på ene siden:

Over pyramiden står det "Ovus Caeptis" som betyr "Eye of Lucifer", som betyr; djevelens øye. Det står også under: Novus Ordo Seclorum som betyr "New Order of the Ages" på latin.

NovusOrdoSeclorum.jpg

 

Som sagt, Illuminatus er satanister og tilber satan.

Tupac sa ifra i en sang kalt "Killuminati" der han fortalte om Illuminati. Rett etterpå ble han drept. Som sagt, Illuminati styrer media, og ville få det til å se ut som Biggie (en rapper) prøve å ta livet til Tupac Shakur. Så, etter det, ordnet Illuminati et mord for Biggie, og fikk det til å se ut som det var fansen/gjengen til Tupac som tok hevn.

 

Nå har jeg skrevet en del, og jeg kunne ha holdt på i flere timer til. Men nå er det deres tur: del deres kunnskaper. Jeg sier ikke at dette er rett og alt dette er sant. Men slik jeg ser det, er Illuminati en hemmelig organisasjon som styrer verden i skyggene.

 

Igjen, del deres kunnskaper! :)

Endret av Hooooody
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981723478

kom over nettsida nyhetsspeilet.no om Lady Gaga's Telephone...

Ganske spennende lesing.

Ikke det at jeg er Gaga fan, for det er jeg virkelig ikke, men jeg har jo hørt sangen og må innrømme jeg så videoen på Youtube noen ganger samtidig som/etter at jeg leste denne artikkelen.

 

Og, for å ha sagt det; jeg tror ikke Illuminati (om de finnes) tilber satan, eller noen som helst egentlig, men er en mer frittstående organisasjon hovedsaklig finnes i vår fantasi.

Såklart vil artister "Illuminere" (flott ord? :D ) seg noe, for det vil jo få litt snakk om dem og all PR er god PR, så det jo litt kult og da...

 

Se på saken fra flere hold, både at de ikke finnes og følgelig at det er en forklaring bak dette mystiske og at vi faktisk lever av tilfeldigheter - se ikke bare på saken som at illuminati finnes og er roten til alt vondt.

 

Illuminati er jo en kul tanke, like kul som Gud og Allah og Påskeharen, faktisk hakket kulere enn påskeharen, men det er noe som ikke helt rimer :hmm:

Gi meg et håndfast bevis på at de finnes, ikke bare at person A eller B er drept, men noe mer, veit dessverre ikke hva som skal til før jeg virkelig tror på det, men det er som med religioner - at jeg tror det ikke før jeg får se det.

Blir spennende å diskutere/lese hva andre mener om dette ..

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk hørt ganske mye på Lady Gaga, kanskje jeg er mindcontrolled uten å vite det? :)

Men det overrasker meg ikke at musikk har en tendes til å bli beskyldt for slike ting. Musikk har jo veldig stor innvirkning på fleste mennesker.

 

Jeg er dog enig i at det er spennende, men jeg må si jeg er mer glad i konspirasjoner som er godt dokumentert :)

Lenke til kommentar

Ok nå skal jeg komme med mitt funn.

 

Drake sier i sangen Fear:

 

''(Don't take this the wrong way but uhh)

I never cried when Pac died.

But I probably will when Hov does.

And if my tears hold value, then I would drop one tear for every single Thing he showed us.''

 

Hov=Jay-Z. er en åpenbar illuminatist, 2 Pac på den andre siden hatet illuminati.

 

Drake sier også:

 

''And if my tears hold value, then I would drop one tear for every single thing he showed us''

 

showed us= illuminati bullshit?

 

 

 

Eminem og Jay-z blir begge regnet som store rappere. Men det har jo bare vært et tilfelle der dem har rappet sammen i en sang. Men det er jo åpenbart fordi Em liker ikke illuminati mens Jay-Z på den andre siden digger det. :hmm:

Endret av Lagymoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at mine kunnskaper om Illuminati begrenser seg til Dan Brown sine romaner om Robert Langdon, og det er ikke alltid like lett å vite hvor faktaene slutter og fantasien starter i slike bøker, men i Angels & Demons står det at Illuminati ble en del av Firmurerordenen, som er en av de best bevarte hemmelige organisasjonene som vi (ironisk nok) vet om. Frimurerne har som kjent stått sentralt i mangt og mye opp gjennom årene, og da kan man jo stille seg spørsmålet om Illuminati har trukket i en del av trådene.

 

Uansett tror jeg det er litt overdrevet å trekke inn Illuminati i forbindelse med f.eks. Michael Jackson og Tupac. Man kan finne slike tråder i så godt som alt som skjer, om man bare leter lenge nok, og selv om det sikkert er noe sannhet i en del slike konspirasjonsteorier, er jeg rimelig sikker på at det meste er bullshit. Men interessant lesning blir det jo av det.

Lenke til kommentar

Tror det hele er extremt oppdiktet.

Dette er hentet fra Wikipedia;

 

Illuminatus-ordenen eller Illuminati var et tysk hemmelig selskap grunnlagt 1. mai 1776 av Adam Weishaupt i Ingolstadt i Bayern. Det radikale selskapet var preget av opplysningsfilosofien og kjempet for fornuft og ytringsfrihet mot autoriteter og fordommer.[1] Hovedmålet var å gjøre menneskers herredømme over andre mennesker overflødig gjennom opplysning og moralsk forbedring. På sitt meste hadde selskapet sannsynligvis omkring 2 000 medlemmer.[2]

Tross ordenens visjoner og senere konspirasjonsteorier, er det lite som tyder på at den var noe mer enn et radikalt diskusjonsforum.

 

Og visste dere at hvis man gir bokstavene tallverdi, der A=101, B=102 o.s.v, så blit Hitler 666...

Så er da Hitler egentlig Satan selv? he he

Tror nok folk liker å bli underholdt av konspirasjoner, og dermed blåser hardt i glør som egentlig holder på å dø ut...

Lenke til kommentar

Jeg fikk plutselig høre om Illuminati, en konspirasjonsteori.

Jeg trodde ikke på det først, men etter hvert jeg gjorde research på det, ble jeg mer å mer skremt.

 

...

 

Argh, du har ikke "gjort research" på noe som helst! Det du derimot har gjort, er å se et par ubegripelig dustete YouTube-videoer, samt lese en artikkel på nett skrevet både for og av personer totalt blottet for både kildekritikk, vurderingsevne, sunn fornuft og med et åpenbart og akutt behov for psykisk hjelp. Du har dessuten påført meg dagens første magesår.

 

Seriøst, Michael Jackson!?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det fine er jo at disse artistene hate Illuminati og vil stoppe dem, men de sier ingen ting, de bare legger små tegn i sangene sine. Hvor i alle dager er logikken?

 

Som sagt før, enten så ser man det man vil se, eller så er paranoiaen ute å går. Når du ser tegn og signaler over alt så kan det være en ide å ta det litt rolig og kanskje ta en fridag ekstra og puste ut.

Lenke til kommentar

Jeg lagde denne tråden først å fremst pga. jeg ville vite hva andre visste om Illuminati. Jeg påstår ikke at de er ren fiksjon eller om de er ekte.

 

Men det jeg lurer på er hvorfor i alle dager symbolet for "Djevelens Øye" er på endollar-seddelen i USA? :dontgetit:

Endret av Hooooody
Lenke til kommentar

Men det jeg lurer på er hvorfor i alle dager symbolet for "Djevelens Øye" er på endollar-seddelen i USA?

Det representerer ikke "Djevelens Øye", hvor har du det fra? I kristendommen er the all-seeing eye ett symbol på treenigheten, dvs. Gud.

Sånn sett er det vel ikke så vanskelig og se hvordan symbolet har sneket seg inn på offisielle amerikanske dokumenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...