Gå til innhold

Gruppesaksøker Google for geo-sporing


Anbefalte innlegg

Jeg derimot mener det er et problem at vi godtar at mer og mer personopplysninger lagres på denne måten.

Derfor ønsker du at de vinner saken og google må betale, fordi folk godtar og trykker ok?

 

 

Dårlig av amobil å blande Apple og Google sine saker, og ikke opplyse om at denne innsamlingen av data er helt frivillig og kan deaktiveres. Sakene kan ikke sammenlignes, og Apple sin er betydelig mer graverende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

EDIT. Du sa dette: Jeg derimot mener det er et problem at vi godtar at mer og mer personopplysninger lagres på denne måten. Ehm, når startet anonymitet å bli personopplysninger?

 

Vet du i det hele tatt hva anonymitet er?

 

Blir jo det samme som når du skal stemme på ditt parti som f.eks Høyre, FrP eller Arbedierpartiet eller andre. Når du sender inn din stemme, så er du anonym. Er ingen som kan finne ut på hva du har stemt så lenge du ikke sier det selv til noen.

 

Det står da virkelig i artikkelen...

 

ID-nummer kan spores

 

Informasjonen sendes inn med et ID-nummer som er tilfeldig generert og ikke uten videre kan forbindes med en bruker eller en enhet, men likevel er det mulig å analysere dataen og sette det i sammenheng med brukere ved hjelp av avanserte avanonymiseringsteknikker, ifølge sikkerhetseksperten.

 

Så helt anonymt er det jo ikke.

Lenke til kommentar

Essensen i søksmålet blir derfor som følger:

- Hva legges i "avanserte avanonymiseringsteknikker"?

 

Begrunnelse: Hvis det med "avanserte avanonymiseringsteknikker" menes ulovlige teknikker (aka hacking) er dette irrelevant for saken. Og siden Google selv ikke har som intensjon å "avanonymisere data" er det fort hacking som er eneste mulighet til at disse data skal kunne kobles opp mot enkeltpersoner. Så fremt Google verner om innsamlet data bona fide ser jeg derfor ikke noe hvordan Google kan tape denne saken.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...