Gå til innhold

Spørsmål ang. VG2 hvis man stryker på VG1


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hva skjer om jeg stryker i faget "tekniske tjenester" eller "produksjon, sveis og spon" på VG1, når jeg vil inn og har søkt på IKT-Servicefag på VG2? Har jo ikke bruk for de fagene der og videre i livet. Er ferdig på linja "Teknikk og Industriell Produksjon" om en drøy måned.

 

Har et høyt snitt ellers.

 

Takk for svar.

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Privatist og jobbe eller VG1 omigjen.

 

Kan jeg ta opp faget som privatist samtidig som jeg går VG2, da? Som sagt, så har ikke bruk for faget på VG2.

 

Og hvordan tar man egentlig opp faget "produksjon" eller "tekniske tjenester" som privatist?

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar

Kan jeg ta opp faget som privatist samtidig som jeg går VG2, da?

Du må ha karakter i alle avgangsfag for å komme inn på vg2.

 

Som sagt, så har ikke bruk for faget på VG2.

Og?

 

Og hvordan tar man egentlig opp faget "produksjon" eller "tekniske tjenester" som privatist?

Se på privatistweb, men antagelig blanding av praktisk og skriftlig i noen form, men hvis ikke må du gå hele om igjen

Lenke til kommentar

Ok.

 

Men trenger jeg å ha fag som naturfag, matte, norsk, gym og engelsk, hvis jeg må gå om igjen? Alle de fagene har jeg 4 og 5 i.

 

Og man får varsel eller en form for advarsel om man ligger ann til å stryke? Har ikke fått det ennå, og skoleåret er slutt om 1 måned. Fikk 2 i tekniske tjenster, 2 i tegning og dokumentasjon og 3 i produksjon til jul.

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar

Hvis det er avsluttende så skal du få det, så det kan virke som du er trygg.

 

Hvis du må gå om igjen så må du ikke ta fagene du allerede har nei, men om du tar dem så er det beste karakter som gjelder,

 

Ja, går VG1 på teknikk og industriell produksjon nå.

 

Lærerne har aldri sagt til at jeg ligger ann til å stryke, eller hinta fram til det. Når det kun er 1 måned igjen av skoleåret, så kan dem vel ikke plutselig si dagen før jeg får vitnemålet: "du har stryket!"?

 

Så hvis jeg må gå om igjen, så må jeg kun møte opp i faget jeg har stryket i?

 

Takker for svar, btw. :)

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...