Gå til innhold

13,3", i5, usb3, ssd, slot-in dvd og backlight tastatur?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er på utkikk etter en ny bærbar. Problemet er at jeg ikke finner noen som tilfredstiller alle kravene jeg har satt. Derfor lurte jeg på om noen her kunne pekt meg i riktig rettning.

 

Kravene er som følger:

 

13,3" LED skjerm (12" kan også gå, men det er absolutte minimum)

Matt skjermoverflate!

Core i5 (Kan gå ned til i3 om resten av specsene stemmer)

4-8GB minne (Gjør ikke noe om den shippes med 4, sålenge den kan oppgraderes)

USB 3.0

SSD er fordel, men ikke et må-krav. Kan uansett oppgraderes.

6 timer + batteritid

Slot-in optisk enhet

Backlight tastatur

Pent design

 

Maks pris? 13-15k

 

Mac er utelukket.

 

Er det noen som har noen tips?

Endret av Pasient
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenovo Thinkpad T410 tror jeg er den rikige maskinen for deg. Den har dog litt større skjerm enn det du ønsker, men 14" er ikke så stort, og 1440x900 oppløsning er perfekt. Kjøp den UTEN SSD, da Lenovo og mange andre er flinke til å ta betalt for alt. Den har også slot-in optisk enhet, som kan byttes mot en HDD eller annet.

Priser finner du her. Batteritiden kan økes med et stort batteri og eller et batteri i sloten.

Om den ikke har USB3, så finner du slike Expresscard

Backlight tastatur tror jeg ikke den har, men Thinkpad serien har lys i overkant av skjermen og som lyser nedover. Om den har pent design skal ikke jeg avgjøre.

Lenke til kommentar

Har egentlig gått bort i fra optisk enhet. Har egentlig ikke bruk for det.

 

Tror jeg har funnet PCen min: Samsung 900X3A.

 

13", usb3, core i5, ssd, 4 gb (oppgraderbart til 8), matt skjerm, 1,3 kg, 16mm tynn. Koster 12 000.

 

Tror nesten det blir den ^^

Lenke til kommentar

Har egentlig gått bort i fra optisk enhet. Har egentlig ikke bruk for det.

 

Tror jeg har funnet PCen min: Samsung 900X3A.

 

13", usb3, core i5, ssd, 4 gb (oppgraderbart til 8), matt skjerm, 1,3 kg, 16mm tynn. Koster 12 000.

 

Tror nesten det blir den ^^

 

SINNsyk PC. Akkurat det jeg ser etter! Hvorfor i helvette kunne ikke den vert 2000 kr billigere? ;-)

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628945#extra

 

man kan kjøpe sånn ''matte'' man kan sette under envyen en type batteri som kan settes under pcen for å utvide levetiden.

 

->http://www.duracelldirect.no/laptop-notebook/hp/envy-13-1100-batteri-adapter-lader.html

 

har alt du ber om men er ikke helt sikker på om den har usb 3.0 men tror faktisk det. den er 14,5'' men meget elegant.

Lenke til kommentar

Kaster inn noen linker til reviews av 900x3a siden du er intresert i den :)

Jeg kjøpte den for ett par uker siden og har i den forbindelse lagret noen review av den.

.....

 

Nice. Noen spørsmål:

1. Har du den nordiske modellen (NP900X3A-A01SE)?

2. Jeg er kanskje litt nerdete på dette, men er det stor eller liten "Enter"-tast? (Ser at det variere på ulike bilder)

3. Brukerreviews av touchpad'en er varierende, hva er din erfaring?

 

Thx

Lenke til kommentar

Jeg kan prøve skrive litt om hva jeg synes så langt. Jeg har forresten NP900X3A-A01SE.

Jeg har ikke noe veldig lang erfaring med bærbare eller mye og sammenligne med (og har kun hatt den i ett par uker), så dere får ta det med en klype salt.

 

 

 

Støy:

Den er veldig stillegående iforhold til de andre bærbare jeg har hatt.

(Den eksterne hdd, overdøver den forresten glatt når den er koblet til).

Det er også ett "kontollsenter" (Fn+F1) som en kan blant annet sette den i Silent Mode.

I silent mode tror jeg ikke det er mulig og høre noe støy i det hele tatt.

 

 

Byggekvalitet:

Byggekvaliteten virker bra. Men den hadde vært mer estetisk hvis den "glossy" plastikken hadde vært byttet ut med duaralminium. Men det er ikke noe veldig stort problem.

Er litt ambivalent til å bruke nedskyvbare panel for portene på siden. Bilde av dekselet

Står pcen på et rett underlag er det jo grei. Men skal en feks ha en usb port stående i "permanent" (feks en sånn liten usb til trådløs mus) så burde den nok fjernes før en transporterer pcen. Det er også sikkert nesten en centimer inn til USB portene når panelet er åpent (dekselet over stikker ut), slik at det blir veldig kronglete og få inn tykke usb "dongles"(?), feks det trådløse nettverkskortet/usb sticken min fra Telenor må nesten lirkes inn og skyves inn med makt, og går dessuten ikke helt inn. Jeg bruker nå en liten usb skjøtekabel.

Men det er ikke noe stort problem, men sikkert verdt og nevne.

Enter tasten på min er forresten slik: Enter.

Ellers så setter det seg lett fingeravtrykk osv på pcen, men det er egentlig ikke noe stort problem (det følger jo med pusseklut :wee: )

 

 

Touchpad:

Jeg har lite erfaring med touchpad, for jeg har alltid mer eller mindre vært allergisk mot de og alltid brukt ekstern mus. Men jeg liker denne touchpad veldig godt.

Nå har jeg faktisk ingen planer om å bruke noe annet enn touchpaden (men det er kanskje bare en midlertidig forelskelse?). 2, 3 og 4 fingers "gesturene" funker utmerket (alle 12 :roll: )

Zoomen og roteringen av bilder fungerer også greit, men krever nok litt mer tilvenning.

Du kan også forandre funksjonene som "gesturene" utløser. Jeg har forresten også lagt opp slik at når en trykker med tre fingre så åpnes kalkulatoren, og det funker også veldig bra.

 

 

Tastatur:

Sånn kort så synes jeg tastaturet er kjempebra. God respons og deilig og skrive på.

Og bakgrunnsbelysningen fungerer også bra (7 forskjellige styrker på det).

Jeg bruker ha Fn lock'en inne hele tiden slik at en får rask tilgang til hurtigtastene på F knappene. Slik som justere lysstyrker, lyden, forandre strømmodus, åpne kontrollsenteret osv.

 

 

Ytelse:

Jeg har egentlig ikke noen formening om ytelsen annet enn at den iallefall fungerer bra til vanlig kontorarbeid (tok ca et sekund og åpne ett nytt worddokument når jeg prøvde nå).

Jeg har ikke prøvd noen spill eller noe benchmark av noe slag så har vel ikke noen kommentarer utover det.

Jeg har hørt at grafikkortet er ganske dårlig, så det er nok ingen spillemaskin iallefall.

 

 

Skjerm:

Jeg har egentlig ikke noen kommentarer til skjermen annet enn at den er lysterk selvfølgelig. Og for å være ærlig så var jeg veldig skeptisk til oppløsningen før jeg kjøpte den.

Men det er jo egentlig en normal oppløsning for den størrelsen. Og den fungerer faktisk helt greit.

 

 

Div hardware:

Hvis noen skulle ha nytte av det så skal det ikke være noe stort problem og sette inn en ekstra RAM brikke, Oppgradere RAM.

Det er satt av ganske stor del av harddisken til sikkerhetskopiering/systemgjennoppretting,

men det er mulig og slette denne delen og heller ta sikkerhetskopieringen til en ekstern disk (det er flere guider på det også der ut, tror en sparer en nesten 20Gb på det(?))

 

 

Batteritid:

Jeg har egentlig ikke noe erfaring med batteritiden, for har hatt den koblet til fastnettet omtrent hele tiden. Kun ladet den helt ut og opp ett par ganger.

Men jeg koblet den fra strømnettet da jeg hadde kun skrevet noen linjer i posten her for å se litt på batteristatusen nå.

Den er nå på 90%, og 5 timer og 31 minutter gjenstår påstår den.

Om det stemmer vites ikke ;)

 

 

Diverse:

Jeg kan vel nevne at jeg synes fast starten fungerer glimrende.

Jeg har vel ikke avslått den på "vanlig måte" på den tiden jeg har hatt den.

Når jeg skal "avslutte" så lukker jeg bare lokket; og så er den klar 4-5 sekunder etter at lokket åpnes igjen på det samme stedet den ble avsluttet.

 

 

 

Sånn det var vel det meste tror jeg, men som sagt er ikke noen ekspert så ta det deretter.

Jeg er som dere skjønner blitt veldig glad i Samsung'en, og skulle jeg på noen måte klare og ødelegge den nå, så hadde jeg bestilt en ny med en gang :D

 

(Ps. bare til å spørre skulle det være noe mer)

Lenke til kommentar

Jeg kan prøve skrive litt om hva jeg synes så langt...

...

...(Ps. bare til å spørre skulle det være noe mer)

 

Takk for en fin tilbakemelding / brukererfaring.

Jeg vurderer denne sterkt som min neste bærbare og suger til meg all info jeg kan finne.

 

Forresten så synes jeg innlegget ditt fortjener førstepost i en egen "Samsung Series-9 tråd..." (hint).

Gi et hint tilbake hvis du oppretter tråden...

Lenke til kommentar

Installerte du windows selv, eller brukte du det som fulgte med? Hvilken programvare er det som følger med? Er du fornøyd med denne eller er det mye som kan fjernes?

 

 

Her er en liste over alt som følger med:

 

Bing Toolbar

Norton Security Suite

Adobe Reader 9.1

Adobe Flash 10 Active X

Cyberlink YouCam

Easy Content Share

Easy Display Manager

Easy Migration

Easy Network Manager

Easy Speed UP Manager

Easy File Share

Broadcom 802.11 Network Adapter

Intel Control Center

Intel HD Graphich Driver

Intel Management Engine Components

Intel Rapid Storage Technology

Microsoft Office 2010

Movie Color Enhancer

Norton Online Backup

Realtek Ethernet Controller Driver

Realtek High Definition Audio Driver

Renesas Electronics USB 3.0 Host Controller Driver

Samsung AnyWeb Print

Samsung Recovery Solution 5

Samsung Support Center

Samsung Universal Print Drivers

Samsung Universal Scan Driver

Samsung Update Plus

Skype 4.2

SRS Premium Sound Contron Panel

Synaptics Pointing Device

User Guide

WIDCOMM Bluetooth software

WildTangent Games

Windows Live Essentials 2011

 

 

Tror ikke det er så ille iforhold til mange andre leverandører som feks dell, hp osv.

 

Jeg avinstallerte toolbaren, den prøveversjonen av Office og så Norton.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...