Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mye bass, bra lyd og billig 10" sub?


Anbefalte innlegg

Hei!

har funnet ut at budsjettet mitt ikke rekker over alle hauger, og vil derfor ha meg en 10" sub, den skal helst ha nok av "trøkk", gjerne bra lyd og helst koste under 1000kr.

Forsterkeren jeg har er MDS GP-2, 2X50WRMS så sub'en må ligge et sted mellom 100-200w RMS i 4Ohm.

Noen subber jeg har sett på er:

Kikcer Comp

Focal 25A1

Magnat Xpress 10

JL Audio 10WX

Skal også lage en kasse, som skal være lukket. Kassen kan også være på maks 30-35l (Det jeg har plass til :p)

Er noen av disse subbene noe å gå for eller har noen noen andre forslag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her hadde jeg helt klart valgt Focal`n, den låter bra, og hør relativt høy følsomhet, men den bør ha reflekskasse, men den går innenfor begrensningene dine.

Når du sier maks 35liter, har du da tenkt til å lage kassen skrå inn mot seteryggen?? Hvis dette ikke er med i beregningene dine, så har du litt å gå på der, så da hadde jeg spart opp et par hundrelapper og kjøpt 12" versjonen i steden ;)

Lenke til kommentar

Her hadde jeg helt klart valgt Focal`n, den låter bra, og hør relativt høy følsomhet, men den bør ha reflekskasse, men den går innenfor begrensningene dine.

Når du sier maks 35liter, har du da tenkt til å lage kassen skrå inn mot seteryggen?? Hvis dette ikke er med i beregningene dine, så har du litt å gå på der, så da hadde jeg spart opp et par hundrelapper og kjøpt 12" versjonen i steden ;)

Er ikke plass til til noen 12", og forsterkeren min gir ikke nok effekt til det heller ;) (Har bare 32cm å gå på i høyden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...