Gå til innhold

Nytt lite kabinett.


Gjest Slettet+3165

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Man har jo også Define mini, som har mye til felles med Arc, men med støyisolering.

Men det er dyrere og mangler det fine designet til arc :(

Designet er og blir smakssak, jeg liker faktisk bedre Define Mini.

Men problemet med det er at det ikke er så veldig "mini" :-(

Umulig dette her!

Lenke til kommentar

Jepp.

Ideelt sett skulle jeg hatt noe ala Lian Li A05 i sølv, men for m-atx.

Kunne kortet det ned litt i høyden og droppet HDD-brønnene for min del.

Slengt inn noen støydempende matter og vips hadde jeg vært fornøyd.

 

Når man først kjører m-atx så burde de være smått.

Endret av dePt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vel, den stolpen brukes bare for å holde de HDD stativene oppe. Du kan feste EN harddisk i bunn uten disse stativene, og jeg har planer om å bare ha en SSD i hele PCen.

 

1444959262.jpg

Mulig at det går da.

 

Jeg skal selv ha 2 SSDer i raid0 + 1 standard 3,25-disk.

SSDene kan jeg forsåvidt feste med dobbeltsidig tape

 

Irriterer meg at vist du fjerner "bjelken" så har du kun muligheten for 1 disk!

Mulig at det går an og få moddet det slik at du kan bruke det ene stativet, men det gidder jeg ikke å betale for :-p

 

Lian Li A05 så spennende ut, til tross for atx, så er PSU montert i front så det er forsatt lite.

I kjent Lian Li stil er også kabinett i alu, kun 4 KG!

Største minuset var vel max 27 cm's GPU og som Ecco 250, lite mulighet for å rydde bort kabler.

Lenke til kommentar

Vel, den stolpen brukes bare for å holde de HDD stativene oppe. Du kan feste EN harddisk i bunn uten disse stativene, og jeg har planer om å bare ha en SSD i hele PCen.

 

1444959262.jpg

Mulig at det går da.

 

Jeg skal selv ha 2 SSDer i raid0 + 1 standard 3,25-disk.

SSDene kan jeg forsåvidt feste med dobbeltsidig tape

 

Irriterer meg at vist du fjerner "bjelken" så har du kun muligheten for 1 disk!

Mulig at det går an og få moddet det slik at du kan bruke det ene stativet, men det gidder jeg ikke å betale for :-p

 

Lian Li A05 så spennende ut, til tross for atx, så er PSU montert i front så det er forsatt lite.

I kjent Lian Li stil er også kabinett i alu, kun 4 KG!

Største minuset var vel max 27 cm's GPU og som Ecco 250, lite mulighet for å rydde bort kabler.

 

Hva med Lian Li PC-A04B? Ikke bitteliten, men ikke kjempesvær heller.

 

EDIT: Når jeg kikker på bildet jeg postet over så ser det ut som det er flere skruehull for å feste enda en harddisk ved siden av?

 

EDIT2: Hva hvis du kapper av der det er rød strek, tar vekk alt til venstre og får brukt de 2-3 HDD festene til høyre?

 

886412.jpeg

Større bilde.

Endret av MrWinkietinkle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tenkte også på å kappe av slik som du skrev, men nå gadd jeg ikke å være uten gaming pc lengre, og pga alle de usikre momentene + dårlige løsninger (ikke mulighet for gjemme kabler og PSU i topp) droppet jeg ECCO250, selv om størrelsen var meget fristende.

Bestilt et stk. Define Mini og Asus p8p67-m PRO fra dustin, blir nok sendt idag :-)

Lenke til kommentar

It-Henrik, kan du poste bilder av kabinettet og buildet når du får det? Er lit nysgjerrig på hvordan det blir seende ut. :)

 

Og det at det kun kan festes en harddisk i bunnen kan jo umulig være et problem, er jo bare å drille et lite hull og tre hardisk skruer igjennom. Får jo lett plass til en hardisk og to SSDer da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dustin har vært uvanlig trege med leveransen denne gang.

Ble videresendt fra terminal i Oslo 02:00(???) i natt.

 

Håper at det kommer frem til Stavanger nå i 10-tiden, for da er sjansen stor for at det blir kjørt ut til det lokal postkontoret.

Lenke til kommentar

Yes yes, høres fint ut. Fikk nytt skjermkort i går, men venter med å bestille resten av PCen til etter bulldozer lansering og feriepenger. :)

 

Det der gir ikke mening med mindre det var et fantastisk tilbud. PC-komponenter faller i verdi konstant så å kjøpe skjermkort nå for så å kjøpe Bulldozer i slutten av juni blir idiotisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hei kabinettet er allerede bestilt.

Silverstone kabinettet ble faktisk vurdert, men jeg slo det fort i fra meg da det kostet nesten det det dobbelte av det jeg endte opp med.

Vurderte også Lian LI PC-V354: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kabinetter/Micro-ATX/Lian-Li/Lian-Li-PC-V354,-minitower,-Sort-100pcnt-aluminium-44179.aspx

Men også det ble det litt for dyrt for min smak.

 

Men takk for tipset, kanskje det kommer andre til nytte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Delene har omsider nådd Stavanger, etter 3 lange dager på terminalen i Oslo.

Håper delene blir kjørt ut til det lokale postkontoret idag, men med min flaks -_-!

 

Uansett, satser på et lite "mini-review", med montering og bilder av ferdig oppsett :-)

Ettersom det reviews til kabinettet er omtrent ikke eksisterende, kan det være jeg slår til med engelsk (:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...