Gå til innhold

Gode spill til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det beste alternativet til spill er alle de emulatorene som finnes. Da har en tilgang til flere 1000spill der noen av de regnes som de beste som noensinne er laget. Det inneberer også multitouch eller keyboard på mobiltelefonen. Men av den andre sorten så har man Game Dev Story(som også er til ios)som er et godt og artig spill "on-the-go" selv om en ofte får tendens til å spille det på sofaen også.

Lenke til kommentar

Majesty er et fantastisk godt strategi spill. Det er enkelt å lære, men vanskelig og mestre. Android eksklusiv tittel jeg har hatt det mye moro med.

 

Game Dev Story er også veldig morsomt til tider. Mange vil nok fort gå lei, men er du sånn som meg, og vil prøve å oppnå det ultimate, så er det mange timer underholdning her.

 

Robo DefenseHelt "vanlig" tower defense spill. Bare at poengene du tjener her kan du bruke til å enten unlocke nye ting, eller oppgradere det du har fra før. Det sies at man kan oppgradere uendelig, og det er vist uendelig mange nivå å spille på også. Kan være veldig avhengighetsskapende (Må bare ha to millioner poeng til nå).

 

Dungeon Defenders Dette kan oppleves som et noe kronglete spill. Men det er veldig gøy å spille over nettet, det er en blanding mellom hack n slack og tower defense. NB! Du trenger en ganske god mobil for å spille dette, og minimum f.eks Desire HD for at det skal være spillbart. Det er uspillbart på Desire f.eks. Fungerer ypperlig på LG Optimus 2x

 

Dungeon Hunter 2 Om du vil ha ene og alene Hack n Slash, oppgrader utstyret ditt, og intet annet. Her får du en ganske overfladisk historie, så det er åpenbart ikke hva som er sentralt her. Fungerer å spille på nett med noen kompiser (kan bare kjøpes på Gamelofts sine sider, de selger det ikke på android market).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mine favoritter er:

 

-Stupid Zombies

-Angry Birds Rio (de andre har jeg på pod og pad, og har ingen intensjoner om å samle alle stjernene og eggene på nytt)

-JetCarStunts

-Atomic Bomber

-Aporkalypse

-Gem Miner

 

Mulig disse går under der du kaller amatør-spill, men synes spill på telefon havner i en litt annen kategori enn iOS-spillene. Jeg trenger batteritiden på telefonen for å bruke den som telefon, mens pod og pad er bare til underholdning uansett. Liker derfor best litt mindre spill som man kan plukke opp når man er på banen/do/kjedelige møter osv.

 

Edit: Grattis med forside forresten.

Endret av jihadbandit
Lenke til kommentar

Du skal visstnok kunne velge selv om du vil emulere musen absolutt eller relativt, med et par valg innimellom.

 

Noen som har testet (free) Heroes 2 på en HTC Desire? Sitter og vurderer å laste ned nå...

 

Nevermind, jeg ga etter. Har lastet ned selve appen, holder på å laste ned demo-filer og kartpakker osv. nå. Var jo ikke så store greiene, godt med plass på SD-kortet.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Var det jeg også fant ut. Til alle andre som krangler med musen, Device Configuration -> Mouse Emulation -> Advanced Features -> Fjern haken ved "Relative mouse movement (laptop mode)".

 

Du må "dobbelklikke" i blant, men nå flytter musen seg dit du trykker på skjermen, uten at du må dra den dit, så det blir som å (faktisk) spille Heroes 2 på en touchskjerm. :p

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Du skal visstnok kunne velge selv om du vil emulere musen absolutt eller relativt, med et par valg innimellom.

 

Noen som har testet (free) Heroes 2 på en HTC Desire? Sitter og vurderer å laste ned nå...

 

Nevermind, jeg ga etter. Har lastet ned selve appen, holder på å laste ned demo-filer og kartpakker osv. nå. Var jo ikke så store greiene, godt med plass på SD-kortet.

 

Vil gjerne høre hvordan det er å spille HOMM2 på desire'en. Er det passelig skjermstørrelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...