Gå til innhold

Abit NF7-S. Bytta kabinett, funker fortsatt ikke:(


asad

Anbefalte innlegg

Hovedkortet begynner bare å pipe etter p å ha stått på i 5 min. Jeg bytta mitt HQ 45 kabinett og trodde at det ville løse problemet, men nei. Når jeg slår på dataen fungerer alt fint, i 5-10 min første gang, sprssesoren blir funnet, viftene snurrer, CPU`n ligger på 45C og alt virker koblet til riktig. Likevel kommer den pipinga, en lav tone etterfulgt av en høy tone. Hva i huleste kan være grunnen? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er første jang jeg VIRKELIG er irritert over PC`en min. :evil: Jeg ringte komplett, se sa at det kunne være skruer under hovedkoret som kortslutta det eller noe. jeg tok ut hovedkortet, atter en gang, og fant ikke noe unormalt. Jeg skjønner det ikke. vær så snill hjelp... :cry:

Lenke til kommentar
Biosen er den som fulgte med hovedkortet, så det kan ikke være det.

Si ikke det - er gjerne sånt du beskriver som er grunnen til at de kommer med nye Bios. Se f.eks.:

 

> Fixed the intermittent sirens when getting into Windows 2000 or XP with both "Shutdown when CPUFAN Fail" and "CPU Shutdown Temperature " enabled in PC Health Status. <

 

Dette er siste Bios v20, og du ser ei lang liste med Bios historikk til nettopp kortet ditt:

 

 

Her

 

Endre innstillingene i PC Health Status, sjekk stabilitet for å få tid til å flashe.

 

.

Lenke til kommentar
Har du prøvd med annen ram? Var ram'eb min som var gåen når jeg fikk denne lyden ¨på mitt NF7 kort

 

Ramsjekken i begynnelsen går jo greit, og hvorfor kommer lyden etter 10-15 min når den ikke har stått på en god stund, og så hver 5 min etter det?

Lenke til kommentar

Ja, jeg har ikke endra noe. CPU tempen er på 45C , det ser ikke ut som det er noe galt med noe annet heller. Chassis vifta er ikke kobla til hovedkortet da, men det kan da ikke ha noe å si? Hadde det bare stått i manualen hva den lyden er forårsaket av, så hadde alt vært så mye enklere.

Lenke til kommentar
Hadde det bare stått i manualen hva den lyden er forårsaket av, så hadde alt vært så mye enklere.

Det står jo i beskrivelsen over: fordi det i 'PC Health Status' er enablet for både Shutdown when CPUFAN Fail" og "CPU Shutdown Temperature "

 

Velg i Bios, disable begge disse, og se om det hjelper.

 

.

Lenke til kommentar

Jeg har disabla begge to. Det fungerte ikke. Jeg hadde Win XP innstallert fra før av, og når jeg prøver å gå inn på den igjen ( safe mode eller hvilket som helst annet valg) , så får jeg bluescreen. Det gjør jo ikke noe egentlig, siden jeg skal reinnstallere uansett. Men kanskje det har noe sammenheng med pipingen... :shrug:

Lenke til kommentar
Jeg har disabla begge to. Det fungerte ikke. Jeg hadde Win XP innstallert fra før av, og når jeg prøver å gå inn på den igjen ( safe mode eller hvilket som helst annet valg) , så får jeg bluescreen. Det gjør jo ikke noe egentlig, siden jeg skal reinnstallere uansett. Men kanskje det har noe sammenheng med pipingen... :shrug:

OK, men hvis det 'venomzorg' sier ikke gjelder for maskina di, da ville jeg installert Win98 først, oppdatert bios og deretter oppgradert til WinXP ( fordi problemet er meldt ang. Win2000 og WinXP ).

 

.

Lenke til kommentar

hvor mye får jeg innstallert i løpet av ti minutter? Det er det som er problemet, jeg får egentlig ikke gjort så mye siden den skrur seg av..tror jeg prøver med ny bios, den bruksanvisninga som fulgte med biosen var ikke noe særlig..kunne noen forklart meg det på "norsk"? :oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...