Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sikring/låsing av scooter


Anbefalte innlegg

Jeg har da fått meg scooter. Låsingsystemet som er på scooteren er en lang lås som stikker ut i baken på scooteren. Denne ligger i en trommel inne i scooteren, har aldri sett en sånn før på denne. Peugeot Speedfight 2 2002 mod. Låsen er forsåvidt fin og solid, men jeg synes den er litt tungvind. Finnes det noen enkere løsning? Har sett på dette med rattlås og tenningslås. Må dette være påmontert fra fabrikant, eller er det noe jeg kan få kjøpt separat og sette på selv? Jeg kan jo også da på verksted, noen formening om hvor mye noe sånt vil koste? Jeg har også tenkt på alarm som reagerer ved at noen setter seg på den e.l.

 

Tips? Hvis ikke får jeg jo bare bruke den låsen som sitter på scooteren. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukte rattlås før, det var påmontert fra fabrikken. Men det hjelper ikke dersom du parkerer scooteren i et området som er belastet av menneskelig søppel. Jeg har aldri opplevd at tyvene har klart å bryte rattlåsen, men det har ikke stoppet dem fra å stjele. Så du burde ha noe som er synlig og solid, rundt et av hjulene. Slik som du har nå virker det som.

Lenke til kommentar

Ja, vet det er best. Men i der jeg parkerer er det ca 200 scootere, på skolen altså. Det er nesten aldri tyveri der, siden det er så mange elever og folk rundt overalt. Der er mer bare i tilfelle. Tror kanskje en alarm vil være det beste. Hvis den går vil jo den tiltrekke seg masse oppmerksomhet, og forhåpentligvis skremme vekk tyver.

Endret av kallepetrus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...