Gå til innhold

Noen der som får til to skjermer på ATI kort?


Anbefalte innlegg

Begge skjermene funker som primary monitor, men kun den ene virker når jeg bruker en DVI->VGA adapter og to prikkk like skjermer. Windows og skjermkort klarer å se at jeg har to Eizo F55 skjermer, men altså inget signal til secondary skjermen. Jeg har krysset av for "extend my desktop for this monitor" og i Advanced - Display har jeg "startet" de to monitorene som står ved siden av hverandre. Det som er litt merkelig er og at hvis jeg drar musen mot den andre skjermen forsvinner musen ut av bildet og videre inn i "neste skjerm" og jeg må dra musen tilsvarende like langt tilbake for å se musen igjen... Utrolig irriterende! DVI overgangen har jeg testet hos en kompis og den virker strålende.

 

Pleier vanligvis å ha tv'en koblet til, å bruke theater mode som clone option - GENIALT.. Funker fint som bare det. :evil:

 

Skjermkortet er bygd på ATI Radeon 8500 LE (specs lengre ned)

 

PC'en er som følger:

 

AMD 1700 XP

Epox 8KHA+

256 mb DDR

Chieftech Dragon

WD 60 GB

WD 80 GB - 8 Mb Cache

Netgear nettverkskort

2 Eizo F55

Hercules 3d Prophet FDX 8500 LE

Creative Audigy Player

--

 

Windows XP service pack 1

Skjermkortdriver: 6.14.10.6343

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får nesten se på produsenten sin hjemmeside om der står noe, men det gikk noen diskusjoner på forumet her for en god stund siden ang. dette. kanskje om du søker litt på skjermkort avdelingen på forumet vil du finne igjen disse postene og muligens også en evt. løsning.

 

mener faktisk å huske at ramdac diskusjonen var om herkules sine kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...