Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bilen starter ikke


Anbefalte innlegg

har problemer med å få starta bilen, den vil ikke starte selv med startkabler. den starta med det for et par dager siden, så da kjørte vi en halvtimes tid for at batteriet skulle lade seg opp, men når vi kom hjem igjen og stoppa motoren for så å starte den igjen sa den bare "tikk". har en stund hatt problemer med at dørlåsene går opp og ned av seg selv og klokka nullstiller seg. broren min trodde starteren var gåen, hvordan kan man finne ut det? batteriet mitt er nytt, så det burde ikke være det som er dårlig. kjøpte batteriet for 3 mnd siden. det er på 12,6 v når bilen ikke går. den starter ikke selv om batteriet er fullt.

hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer det bare en tikkelyd? Da er det starteren som er utslitt.

Kombinert med at både sentrallås og klokke "mister hukommelsen" ville jeg heller pekt på batteriet, men det er tydeligvis både skiftet og ladet. Muligens stort spenningsfall en eller annen plass i ledningsnettet ved startforsøk? Kanskje jordkabelen mellom motor og chassis/batteri? Det ville i så fall gi samme feil med startkabler også (med mindre man kobler startkablene rett på starteren).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...