Gå til innhold

Det som funket på WinME funker ikke på xp


Anbefalte innlegg

Hei

 

Alle "program" ikone vil ikke åpnes, det står at det ikke er et gyldig win32-program eller i andre tilfeller står det masse rare teg og -startpunktet fra prosedyren fantes ikke i biblioteket for dynamiske koblinger,KERNEL 32 DLL.

 

Slike filer har altid virket i de tidligere windowsene. En annen ting, når jeg trykker på høyreklikk på disse ikonene, finnes det ikke "åpne i" funksjonen, slik som man kan til bilde-visnings program, eller når jeg går på egenskaper, går det ikke an å endre programtypen på denne filen, slik som gikk an på windows me.

 

En annen ting, er at installationshield lignende ikonene ble gjort om til "program" ikoner av seg selv.

 

Jeg har oppdatert det meste av windows xp! Men det blir ikke noe forskjell!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikke helt sikker på om jeg henger med i svingene, men er det sånn at du har oppgradert fra ME til XP? jo det er faktisk noen program som ikke virker i XP. har faktisk opplevd det selv. at program ikke virker under XP dette dette har vel noe med at programmet er for gammelt kanskje :roll: men du kan prøve å installere programmene på nytt.

 

men som sagt har du oppgradert til XP eller har du tatt en ren installasjon?

 

det skal egentlig gå fint å oppgradere fra ME til XP skal ikke bli så mye konflikt.

Lenke til kommentar
er ikke helt sikker på om jeg henger med i svingene, men er det sånn at du har oppgradert fra ME til XP? jo det er faktisk noen program som ikke virker i XP. har faktisk opplevd det selv. at program ikke virker under XP dette dette har vel noe med at programmet er for gammelt kanskje :roll: men du kan prøve å installere programmene på nytt.

 

men som sagt har du oppgradert til XP eller har du tatt en ren installasjon?

 

det skal egentlig gå fint å oppgradere fra ME til XP skal ikke bli så mye konflikt.

 

Hei

 

Det er en kompis av med som skreiv innlegget.Jeg syntes han nevnte at han oppgraderte fra ME.

Lenke til kommentar

Det er en vesentlig forskjell på win 200/xp og 95, 98 me

2000/xp er bygget på nt, og programmer som er skrevet eksklusivt for win 9x vil ikke fungere under nt-baserte os. Det blir det samme som å kjøre de under mac osX.

Som regel så er det eldre spill som bygger på dos som skaper de værste problemene

 

(dette var litt kort og unøyansert, men stort sett sånn saken er)

Lenke til kommentar

Du får gørrproblemer med å oppdatere. Det beste er å kjøre en ren innst. Feks vil ikke Norton AV ikke virke, har testet med oppgradering fra 98 til w2k, og det er samme smørja. Det værste var at vi ikke kunne kjøre ren innst, da det var noen prog's på den maskinen som de ikke lengre hadde diskene til. Det nytter heller ikke å avinnst. NAV, den gjør noe med systemet som man må inn i registret å rette opp manuelt. Fant løsningen på google. De to os-ene har kun visse likhetstrekk i GUI-et, ellers er de helt forskjellige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...