Gå til innhold

Dette krever The Witcher 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp og når spill begynner å kreve tosifret antall GB på HDen skjønner man at man lever i moderne tider :), godt jeg har to SSDer da :), vil ta en stund å laste dette ned fra digitale butikker da .

Skrevet

Nå er det vel snart på tide at de først og fremst tilpasser spillene til konsoll.

HAHAHAHAHA!

 

..ja, for det var vel en vits? Jeg lo iallfall så tårene spratt.

 

The Witcher 2 er kanskje *den* tittelen jeg gleder meg mest til i år. Elska første spillet i sin tid, og det jeg har sett/lest så langt tyder på at oppfølgeren ikke kommer til å skuffe. I motsetning til DA2 som jeg ikke orka å kjøpe engang.

Skrevet (endret)

Min PC greier det ikke på det som er anbefalt at det bør spilles på, men det skal nok gå greit på litt lavere innstillinger.

 

Edit: Hvis skjermkortet tillater det....

Endret av Cloudemyx
Skrevet

Nå er det vel snart på tide at de først og fremst tilpasser spillene til konsoll.

 

Tips: Undertittelen på artikkelen er "Systemkravene er klare for PC-rollespillet." ;)

Skrevet

Gah, jeg trenger en bedre prosessor (og motherboard og mest sannsynlig også PSU). 2.4 ghz dualcore er ikke akkurat det beste.

 

Hadde du sagt det igår eller tidligere hadde du sitti på en E8500 til en sjukt rimelig penge.

Skrevet

Nå er det vel snart på tide at de først og fremst tilpasser spillene til konsoll.

Hvorfor skal alle spill først og fremst tilpasses konsoll-formatet? Skal ikke spillere som primært spiller spill på PC få lov til å ha noen spill som er designet for nettopp deres platform? Som sosialliberaler har jeg ingenting imot at markedskreftene styrer markedet og dermed hvilke platformer som prioriteres av utviklere og utgivere. Men så lenge det finnes et marked for spill eksklusivt eller primært utviklet for PC, vil det være utviklere og utgivere som er villig til å lage disse spillene. Det faktum at utviklere som CD Project, Blizzard, Bohemia Interactive, CCP, Valve, Crytek og en rekke andre faktisk satser på PC-eksklusive eller PC-fokuserte spilltitler, viser at markedet faktisk finnes.

 

Det er ingen tvil om at konsollmarkedet har det største fokuset når det kommer til spill med massive budsjett og store reklamekampanjer. Men PC som spillplatform er i høyeste grad levende. PC-platformen ser en rekke utgivelser, både fra den etablerte spillindustrien og fra mindre og mer uavhengige utviklere. Å skulle tilpasse alle spill til konsoll kun fordi retail-salget for disse konsollene er større (digitalt salg på PC rapporteres jo som kjent i minmal grad), betyr ikke det at alle utgivere faktisk ville tjene noe på å tilpasse spillene sine til konsollmarkedet. Jeg tviler for eksempel på at Mount & Blade hadde blitt den suksessen den har blitt idag, om spillet ble lansert retail for konsoll. Det faktum at de kunne distribuere en beta-versjon av spillet digitalt på pc til redusert pris er kanskje det som gjorde at spillet lykkes. Jeg tror også dette gjelder mange av de nyere pc-spillene. Digital distribusjon gir PC-utviklere en glimrende mulighet til å penetrere et marked som ellers ville være vanskelig å komme inn i. Retail-markedet for spill er dominert av noen få store utgivere (Ubisoft, EA Games, THQ, Activision, Microsoft Game Studios med flere), hvilket gjør det vanskelig å faktisk få solgt veldig mange spill for konsoll, med mindre man binder seg til en av disse utgiverene. Og selv da må en konkurrere med utgiverens andre spillutgivelser innen samme sjanger.

 

Jeg tror rett og slett PC-platformen idag er den spill-platformen med lavest inngangsterskel. Så det å faktisk utvikle spill for denne platformen trenger ikke å være en dum strategi. Den kan faktisk være ganske smart. Hvor mange utviklere er det ikke som har skapt seg et navn nettopp gjennom PC-platformen. Kan jo nevne Infinity Ward som begynte sin suksesshistorie med det første Call of Duty-spillet til PC. Så la PC-spillerne få ha sine spill i fred. Det er jo ikke akkurat som om det ikke kommer nok konsoll-fokuserte titler i løpet av et år ...

Skrevet

Nå er det vel snart på tide at de først og fremst tilpasser spillene til konsoll.

Hvorfor skal alle spill først og fremst tilpasses konsoll-formatet? Skal ikke spillere som primært spiller spill på PC få lov til å ha noen spill som er designet for nettopp deres platform? Som sosialliberaler har jeg ingenting imot at markedskreftene styrer markedet og dermed hvilke platformer som prioriteres av utviklere og utgivere. Men så lenge det finnes et marked for spill eksklusivt eller primært utviklet for PC, vil det være utviklere og utgivere som er villig til å lage disse spillene. Det faktum at utviklere som CD Project, Blizzard, Bohemia Interactive, CCP, Valve, Crytek og en rekke andre faktisk satser på PC-eksklusive eller PC-fokuserte spilltitler, viser at markedet faktisk finnes.

 

Det er ingen tvil om at konsollmarkedet har det største fokuset når det kommer til spill med massive budsjett og store reklamekampanjer. Men PC som spillplatform er i høyeste grad levende. PC-platformen ser en rekke utgivelser, både fra den etablerte spillindustrien og fra mindre og mer uavhengige utviklere. Å skulle tilpasse alle spill til konsoll kun fordi retail-salget for disse konsollene er større (digitalt salg på PC rapporteres jo som kjent i minmal grad), betyr ikke det at alle utgivere faktisk ville tjene noe på å tilpasse spillene sine til konsollmarkedet. Jeg tviler for eksempel på at Mount & Blade hadde blitt den suksessen den har blitt idag, om spillet ble lansert retail for konsoll. Det faktum at de kunne distribuere en beta-versjon av spillet digitalt på pc til redusert pris er kanskje det som gjorde at spillet lykkes. Jeg tror også dette gjelder mange av de nyere pc-spillene. Digital distribusjon gir PC-utviklere en glimrende mulighet til å penetrere et marked som ellers ville være vanskelig å komme inn i. Retail-markedet for spill er dominert av noen få store utgivere (Ubisoft, EA Games, THQ, Activision, Microsoft Game Studios med flere), hvilket gjør det vanskelig å faktisk få solgt veldig mange spill for konsoll, med mindre man binder seg til en av disse utgiverene. Og selv da må en konkurrere med utgiverens andre spillutgivelser innen samme sjanger.

 

Jeg tror rett og slett PC-platformen idag er den spill-platformen med lavest inngangsterskel. Så det å faktisk utvikle spill for denne platformen trenger ikke å være en dum strategi. Den kan faktisk være ganske smart. Hvor mange utviklere er det ikke som har skapt seg et navn nettopp gjennom PC-platformen. Kan jo nevne Infinity Ward som begynte sin suksesshistorie med det første Call of Duty-spillet til PC. Så la PC-spillerne få ha sine spill i fred. Det er jo ikke akkurat som om det ikke kommer nok konsoll-fokuserte titler i løpet av et år ...

 

øhhhh... det kan tenkes at det var en spøk eller???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...