Gå til innhold

Kommentar: Gi oss større variasjon


Anbefalte innlegg

Helt enig i artikkelen.

Eller i alle fall nesten.Det er helt klart at uviklerne(utgiverne?) "safer" når de skal satse på et nytt spill. Det blir som med hollywood. De bruker noe de VET vil funke. Problemet når alle gjør dette, blir jo at svært få spill fremstår som originale og nyskapende. De blir som resten av "trendbaserte varer, kopier av hverandre.

 

Visse unntakk finnes det, heldigvis, alltid.

Men når folkm høyt opp i næringsskjeden lirer av seg ting som at europeere ikke liker kåbbåi og indianer, nei da har'em ikke skjønt stort.

Hallo. Det var europa som koloniserte amerika. ikke amerika selv...

 

Jeg har også ofte tenk som artikkelforfatter, at det er for lite variasjon, og for mye av det samme.

Det finnes et vell av muligheter, og jeg mener det er ganske fantasiløst ikke å komme opp med noe bedre.

Jeg tror nok dette handler om utgivernes mangel på baller. De tør ikke satse på noe nytt. Det er blitt såpass mange om beinet at man velger det trygge. Dessverre blir det trygge i lengden kjedelig, noe jeg mener vi kan se resualtet av i de mange spillene på markedet i dag.

Etter noen få timer er man ofte lei, fordi det føles som om man har spilt spillet før, eller fordi det ganske enkelt ikke engasjerer.

 

Et viktig poeng i artikkelen jeg gjerne vil trekke frem er at vi spillere, som folk flest, er på jakt etter nye opplevelser. For selv om det nesten alltid er hyggelig med et gjensyn med gamle kjenninger, vil man heller ha noe nytt.

 

Kom igjen alle dere skarpe hjerner der ute i spillindustrien. Dere kan bedre enn dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne artikkelen var utrolig nære øverste hylle.

 

Fristene å sitere nærmest hele artikkelen. Men nøyer meg med denne:

 

En ting er i alle fall sikkert, nemlig at jeg har mye mer lyst på et spill som lar meg utforske et jernaldersamfunn enn et spill hvor handlingen foregår i en generisk, betongpreget science-fiction-fremtid.

 

Selv om jeg har noen noen veldig gode og lange opplevelser i rommet (Privateer 2 og Freespace), og jeg synes spillmediet nærmest er til for oss som ikke kommer til å reise til mars, er det utvilsomt denne grunntilnærmingen jeg også har.

 

Mulig at Froholt kan kan ta alle anmeldelsene fremover? ;) Ihvertfall godt å se at folk med dette synet finnes på gamer.no.

 

Er så utrolig sant dette med Roma også. Ja det egner seg til Civ atkige spill og strategi, da denne epoken viste oss hva, strategi taktikk og profersjonalitet kan bety i kamp. Likeledes arkitektur og ingenjørkunst satt i system. Men hva med alt det andre denne civilasjonen bød på på godt og vondt.

 

 

 

Flott artikkel. Bra det ikke bare er meg som har tenkt på dette.

 

Skulle likt å sett et rpg spill satt til f.eks gatene i roma som det er skildret i serien rome.

 

Serien Rome viser jo absolutt potensialet. Det konstante kampen for tilværelsen enten keiser eller fattig pleb.

Intrigene, maktkampen, ressursknappheten, og hvor kort vei det var fra politikk til hvordan den fysisk influerte på folk er utrlig fascinerende og ikke minst kjempescary.

Her er det absolutt et vel å ta av til de fleste sjangere.

 

Jeg ser heller ikke problemet med å holde seg til kun en tidsalder. Man kan ta elementer fra ulike tidsalderer. Hva hvis caesar tapte, og republikken fortsatte, roma falt ikke, og det får store teknologiske framskritt.

Jeg dette er noe av den mest spennede literaturen og film som finnes og som vel Tom Clancy har gjort til sitt fagfelt. nemlig gå dit hvor så ting lett kunne endret hele verden å vri bittelitt på ting. Derfor folk fortsatt fascinerenes av Cuba krisa f.eks.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Flott artikkel!

Og det er derfor jeg elsker Assassins Creed, selv om de tar seg store friheter ang. personene på den tiden så har det faktisk fått meg til å lese mer om de fargerike personene og om renessansens Italia.

 

Det som er så bra med å sette et spill i et historisk perspektiv er at man endelig kan få et friskt pust bort ifra fantasyskapninger, magi og ovedrevne fiender og rustninger som alltid skal overgå konkurrentene sine som til slutt medfører bare et eneste stort gjesp. (misforstå meg rett, jeg elsker fantasysjangeren spesielt med Baldurs Gate og Dragon age (men IKKE DA2)

 

Jeg synes ihvertfall det er veldig merkelig at det ikke har kommet flere spill ala Assassins Creed pakket inn i et mere rollespillformat satt i en middelalderverden uten magiske inngrep. Det viser vel bare hvor trangsynt og markedsfokusert de store spillutviklerne har blitt?

Lenke til kommentar

Helt sykt enig med alt som står i denne artikkelen. Men det hadde vært fint om Gamer.no gjorde sin del av jobben og dekket litt mer enn bare den neste store blockbusteren til PS360. I dag ble det feks annonsert at et veldig kreativt og bra rpg skal lanseres i Europa i løpet av året, hvorfor er ikke dette nevnt noen steder på nettsiden deres? Så lenge dere (og andre spillmedier) driver den dekningen dere gjør, så vil vilkårene for andre typer spill aldri endres. Trist, men sant.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...