Gå til innhold

Nintendo rører ikke billigspill (3DS)


Anbefalte innlegg

Mario og Zelda er jallaspill? Troll?

 

Trenger folk å beskyldes for å være troll i tide og utide? Er det ikke heller bedre å lese overskirften, og se at innlegget etter all sannsynlighet handler om billigspill, som vedkommende da kaller "jallaspill"? Og synes selvfølgelig ikke det er noe problem iogmed at det ikke går utover han personlig.

 

AtW

 

Nå var det ikke så mye en beskyldning som et spørsmål om hva han faktisk mente. Jeg var usikker på om han responderte til artikkelen eller til den diskusjonen som hadde utviklet seg i tråden, mao om det var billigspill eller nintendospill overhodet som var "jalla". Ikke at det er av noen større betydning; å avskrive en hel gruppe spill som "jalla" er provoserende enten de koster seks kroner eller seks hundre, og selv om det ikke er ment som trolling har det fort samme effekt.

 

Akkurat som om jeg spør deg "er du dust?" så er det kun et spørsmål? Greit nok at du lurer på hva han mente, greit nok at holdningen er underlig (det synes jeg den er også), men trenger vi virkelig flere troll-beskyldninger i diskusjonen? Er det automatisk trolling å ha underlige meninger?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vel dog ikke bare Nintendo sin feil at spillene ikke i faller i pris? Butikkene er vel de som til syvende og siste bestemmer prisen, og hvis et spill aldri faller i pris er det kanskje fordi spillet er så populært at prisen kan holdes oppe. Det samme gjelder enkelte populære PS3/360 tittler også, slik som enkelte COD spill, gran turismo, for å nevne noen. Det er heller ikke helt sant at Wii spill ikke faller i pris. Mario Galaxy gjør det kanskje ikke, men jeg har sett heller fått tak i spill som madworld, no more heroes, goldeneye for en ganske ok penge ikke så lenge etter release. Det største problemet med Wii er at mange spill rett og slett aldri kommer ut i butikken. Silent Hill, et spill som burde bli regnet som en nokså stor lansering har jeg fortsatt til gode å se i en norsk butikk, bare for å nevne et eksempel. Det beviser vel også den harde sannheten angående WIi, at det rett og slett er en konsoll som i liten grad retter seg mot andre grupper enn de som kjøper Mario eller "Dogz&Catz".

 

Når det gjelder prisen på håndholdte spill synes jeg prisen burde ligge litt lavere enn den gjør i dag, Maks 200-300kr for et DS spill hadde vært optimalt. Det burde heller ikke være noe problem å dumpe prisen litt. DS spill kan umulig være særlig dyre å utvikle iforhold til 360/PS3 spill, og da er det for galt at det ofte er lettere å få tak i billige PS3/360 spill enn det er å få tak i billige DS spill. Selv ved release.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar
Akkurat som om jeg spør deg "er du dust?" så er det kun et spørsmål? Greit nok at du lurer på hva han mente, greit nok at holdningen er underlig (det synes jeg den er også), men trenger vi virkelig flere troll-beskyldninger i diskusjonen? Er det automatisk trolling å ha underlige meninger?

 

AtW

 

Hvis vi er enige om at posten hans bestod av kun et ubegrunnet postulat med en nedsettende bemerkning om en stor og populær gruppe spill, og at trolling er "et fenomen som forekommer på forskjellige debattfora på internett hvor en person skriver innlegg egnet til å provosere folk og fremkalle en hissig diskusjon", så må vi også være enige i at det var grunn til mistanke. Hvis jeg hadde gått inn i en WoW-tråd og skrevet " jeg kjøper ikke dette jallaspillet!" ville det vært latterlig å påstå at jeg gjorde det for å oppfordre til en saklig diskusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...