Gå til innhold

Til alle dere som har spm. anngående PSU!


Anbefalte innlegg

Fikk 467watt på den utregninga, det var litt mer en jeg trodde. Har sikkert noe med at jeg har 5 harddisker stående i maskina. (to av harddiskene er 10000rpm scsi) Gikk til innkjøp av en enermax 550watt her for en stund siden, passet tydligvis bra=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke glem "virkningsgraden" eller hva det nå heter. De fleste PSU faller vel en god del på volten de leverer når belastninga øker. Har sett veldig stor forskjell i kvalitet på PSU'er når det gjeder dette.

 

Hadde selv et 300w som fulgte med HX08 kabinettet og det lagde mye krøll for meg med alt det stasjet som er i kassa. Satte inn et 550w og alle problemene forsvant.

 

I flg. testen skulle jeg forøvrig ha et 310 watt power (mest pga. 6 stk hd'er) og en bunch med vifter.

Lenke til kommentar
Your Recommended Minimum Power Supply is 735 Watts!!* :lol::lol::lol:

 

Oj, hva er det i maskinen din som suger så mye kraft?

anyway, fikk "Your Recommended Minimum Power Supply is 301 Watts!!" Har 360W, så det holder fint.

 

Edit: det meste man kan få på den testen er jo 738W. Har du kryssa av på alt eller?

JA. Du trodde vel ikke jeg bruker så mye. eller?

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som har merka at den testen har en merkelig måte å regne på? Ta å kryss av på et par greier, ta så å følg med på wattage telleren mens du krysser av og på samme saken om igjen. En ting på 4W tar ofte bort 4-8W fra counteren når du fjerner den?

 

Plusser jeg sammen de talla som står får jeg 268W, mens ser jeg på counteren står det 337W!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Den er ikke den beste nei. Har selv 200W og jeg fikk beskjed om at jeg skulle ha 310Watt. Og det er med 1hardisk. Har hatt 4IBM 180gxp som har kjørt HDtach (Belaster dem) og CPU i samme slengen. Også en XP1700@1960 med.1.85V

 

Så jeg tviler STERKT på at den virker. EEr ikke så mange disker som bruker 10Watrt uansett. 7.5-8.0 er nok mer realistisk. (iflg western og IBM)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...