Gå til innhold

PS3 får den "beste" utgaven av Portal 2


LarZen

Anbefalte innlegg

Det viser seg at PS3 får den "beste" utgaven av Portal 2.

 

Spillet får nemlig støtte for Valve sin Steam plattform. Noe som vi gi følgende fordeler:

 

* Steam cloud

* Frequent updates

* 2 utgaver av spillet, 1 til PS3 og 1 til PC

* Cross-platform play, du kan spille co-op med PS3,PC og MAC

 

Kilde: http://www.eurogamer.net/articles/2011-03-10-valve-insists-all-portal-2s-are-the-same

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

* 2 utgaver av spillet, 1 til PS3 og 1 til PC

Vil ikke det si at de som kjøper det på PC også får det på PS3?

 

Det jeg har lest er at kjøper du det til PS3 så får du med PC utgaven på kjøpet. Ikke lest at det samme gjelder om en kjøper PC utgaven....men eier en PS3 og en PC så er det jo like greit å gå for PS3 utgaven. I verste fall om det ikke er noe spesielt så kan en jo kjøpe PS3 utgaven, installere PC utgaven og selge PS3 utgaven....= gratis spill?

Lenke til kommentar

Blir det ikke det samme som med spill som finnes for både Win og Mac? Dvs. kjøper du spillet på Steam kan du spille det på både Mac og PC, det bestemmer du selv. Men du får ikke to separate spill, der du kan selge det ene.

 

Nei, du får en fysisk kopi til PS3 og jeg går utifra en kode du kan løse inn på Steam for å få din Pc kopi. Men dette er egentlig dratt ut av fua så vet ikke sikkert da...vi får se :)

Lenke til kommentar

Vel, du kan sikkert selge spillet, men hvis den du selger spillet til legger det inn i steam på sin PS3, så vil det nok føre til at det blir utestengelser hvis begger prøver å spille, eller den uheldige kjøper får beskjed om at dette spillet er allerede brukt. Det vil si ingen online funksjonalitet, som updates osv.

 

Tenker det nok blir PS3 utgaven for meg. Det som hadde vært spennende var om det fatisk var såpass syncet at jeg kunne spilt på PS3en hjemme, reist på skole eller tog med laptop, og spilt videre på den. (cloud save game). Det hadde vært utrolig kult, selv om jeg nok ikke hadde benyttet meg av det, så ville det vært veldig fremtidsrettet med at innholdet følger deg, og ikke gadgetten du bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...