Gå til innhold

Høyt spill i OS-krigen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare å vente på de grep MS tar mht tilgang til serverdelen. DVS kun iOS og Nokia får full tilgang til fremtidige versjoner av Exchange/Sharepoint. Alle andre blir avstengt.

 

Nokia som maskinvareprodusent har et tvilsomt rykte mht kvalitet, og MS har et tvilsomt rykte mht mobile operativsystemer.

 

De unge i vår familie sluttet å anvende Nokia for 3-4 år siden. Det betyr at det nå kun er far i huset som sitter igjen med Nokia. Han gir sin nåværende 1 forsøk til før han bytter. Han har fått alt for mye trøbbel.

 

Han vil helst ha Nokia fordi han kjenner SYMBIAN og ikke ønsker å lære et nytt grensesnitt. Det må han snart uansett, og da blir det ikke Nokia eller WP7.

 

Det er en hel del brukere som har ventet på Nokia og Meego med store forventninger. Disse går nå til Android eller WebOS.

 

Nedgangen vil fortsette for Nokia inntil de har en hel del produkter med WP7 ute i markedet.

 

Markedsmessig blir det et større trykk med den kombinasjonen, men både Nokia og WP7 er direkte "ukult" og de har en lang vei å gå før de blir "kul" igjen.

 

I mellomtiden vil HP ekspandere og Android utvikles videre.

 

Jeg er enig med GJEST - jeg er forøvrig dritlei iOS GUI på min iphone :s

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hva folk mener er kjedelig med Windows Phone 7? Jeg har riktignok aldri eid en Windows Phone 7 mobiltelefon selv, og jeg har grufulle erfaringer med Windows Mobile 6.x.. Og de siste årene har det gått i Android OS og iOS, men ser vi på Windows Phone 7 så er det jo INGEN likhetstrekk med gamle Windows Mobile og det er mye nytt og intuitivt med Microsoft sitt nye mobiloperativsystem, en unik tilknytning opp imot Xbox Live og mye snadder vi ikke har sett noe særlig til på mobilfronten noen gang og det er kanskje det raskeste og best optimaliserte brukergrensesnittet på noen mobiloperativstem per idag (ja har faktisk prøvd Windows Phone 7 selv om jeg aldri har eid en telefon med det.)

 

Måten ting integreres på i Windows Phone 7 er ganske unikt og mye mer tilknyttet operativsystemet enn hvordan ting fungerer på henholdsvis iOS og Android OS. Så hvordan er dette kjedelig?

 

 

Har folk som slenger med leppa i det hele tatt prøvd Windows Phone 7? Eller baserer dere våset på erfaring med annen Microsoft programvare eller grufulle opplevelser med gamle Windows Mobile OS?

 

 

Det er mye potensiale her, så vil tiden vise om Microsoft og Nokia klarer å utnytte dette potensiale eller ikke.

Lenke til kommentar

"Teknologisk er Nokia nemlig ingen sinke."

 

Tuller dere eller? Nokias flaggship N8 er ikke nærheten engang hva det gjelder flagship fra andre produsenter rent teknologisk(utenom fotokamera).

 

Prossesoren i denne telefonen er jo en gammel Samsung prossesor på 680Mhz. Den yter ikke stort mer enn hva Samsung Galaxy fra 2009 gjorde, og 256MB RAM minne er heller ikke noe å skryte av.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_n8

 

Det var ikke som det var uvanlig at flaggship hadde 1GHZ prossorer i fjerde kvartal 2010.

Lenke til kommentar

To ankepunkter i forhold til Nokia sine mobiler er skjerm og SoC. Håper virkelig disse to komponentene blir sett på som verdifull på nye telefoner med WP7. Kamera og generell byggekvalitet på middelsegmentet+ har alltid vært bra. De er også tidlig med å støtte nye trådløse teknologier. Tastaturet på E7 er helt enormt behagelig å skrive på.

 

Windows Phone 7 er intuitivt dog.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...