Gå til innhold

Owlboy Utviklings Logg


Anbefalte innlegg

Heisann alle Gamere!

 

Owlboy kommer såpass raskt i form disse dagene, at vi har bestemt oss for å dele litt info om hvordan vi utvikler spillet.

 

Hva er Owlboy?

Vårt aller første spill prosjekt på teamet D-Pad Studio! Vi holder til i Bergen, og det består hovedsaklig av Jo-Remi(Programmør) og Simon S. Andersen(Artist/Designer). Vi har også ett Amerikansk og ett Kanadisk medlem, Jonathan Geer(Komponist) og Adrian Bauer(Test Manager)

 

Nettsiden til teamet kan du sjekke ut her: www.DPadStudio.com

 

imgOwlboyFrontSml.png

 

Så hva skjer med Owlboy da?

Jo, vi har jobbet med spillet en god stund nå, og er endelig klar for siste innspurt! Under utviklingen har vi rukket å få støtte fra Film Fondet, vunnet 'Årets spill 2010' av Norwegian Game Awards og vært nominert til en Indie-utvikler pris i USA.

 

Det har skjedd mye, og i Mars er vi klar til å gi ut en spillbar demo av Owlboy.

 

Først, her er litt historie bak spillet:

 

Handlingen hittil...

Otus er en ugle lærling, som trenes opp av læremesteren Asio. Kappen som Otus er utstyrt med, gir ham muligheten til å fly, som er en ekstremt viktig egenskap i en verden hvor landejorda flyter fritt omkring i skyene. I denne verdenen finnes det også Luft Pirater, magiske vesner og monstre så store at det er rart landmassene de tramper på klarer å holde seg i lufta.

 

 

Luft Pirater, Monstre og Ugler!

Vi har en fin blanding karakterer samlet for å fortelle historien i Owlboy, og meningen bak spillet er å fortelle en kort, betydningsfull og underholdende fortelling i en veldig detaljert verden. Alle mysteriene og hemmelighetene i Owlboy fortelles ikke kun via dialog, men er spredd utover spillet slik at eventyr lystene spillere kan komme til bunns i hvordan verdenen henger sammen, og hva som har skjedd.

 

Samtidig med å fortelle eventyret, er målet vårt å lage ett raskt og action-orientert platform spill, hvor gamere kan hoppe over historien og rett inn i oppdagelses ferden, begynne å hammre løs på fiender og samle skatter.

 

imgPirateShip.png

 

Magiske vesner? Svevende Verden?

Her er noen av de vesnene man vil møte på i Owlboy.

imgTorque.pngimgGawk.pngimgSteambomb.pngimgFuse.png

 

imgOtus.pngimgProfessor.pngimgFish.png

 

imgAlphonse.png

 

Så, er spillet snart ferdig? Hvor mye igjen?

Ikke lenge igjen. Vi jobber på heltid i vår fritid, og dagene våre består for det meste av spising, soving og jobbing på Owlboy. I April 2011 nærmer vi oss utslipps dato, og jeg regner med at vi er i siste test-fase innen denne måneden.

 

Vår siste milepæl er å få inn alle items, menyer og hjelpere som Otus kan ta med seg.

 

imgItem01.pngimgItem02.png

 

Gjennom resten av utviklingen vil vi oppdatere denne posten med vår framgang. Du kan også kommentere på TIGSource posten, hvor de aller fleste indie-utviklere holder til og følger med på Owlboy's framgang. Owlboy er ett ganske kjent prosjekt blandt indie-utviklerene i USA.

 

Håper prosjektet ser interessant ut, og at du sjekker ut demoen når den er ute. Bli gjerne medlem på vår Facebook side, eller sjekk ut DPadStudio.com

~ D-Pad Studio

 

 

Denne posten er oversatt fra Dev Loggen vår på TIGSource.com

Endret av Jo-Remi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ingen lansering til DS? Virker som et spill som hadde passet perfekt til den, ser ikke noe særlig ressurs krevende...

 

Vi hadde vært sykt hypet på å bringe spillet til DS, saken er at vi ikke har hatt tid eller know-how til å vurdere det enda. Med engang vi er ferdig med Owlboy til PC/Xbox, kommer vi til å tenke på andre platformer å bringe det til.

 

Skal ikke denne også lanseres på XBLA?

 

Det er målet:) Først og fremst vil vi kaste demo'en på spillerne for å se hva dem syns. Spillet er laget slik at det fungerer både på Xbox og på PC, så å kjøre det på Live Arcade krever bare ett tastetrykk. Å gjøre spillet Microsoft verdig derimot, er ikke like enkelt.

Lenke til kommentar

Ellers; planlegger dere å vise mer gameplay før release?

 

Masse:) Vi planlegger å vise fram elementer ved spillet etterhvert som vi blir ferdig med dem, og kommer til å oppdatere denne tråden fortløpende. Nå jobber vi med item systemet, så neste gang kommer vi til å forklare hvordan det funker, og hvilke items man kan oppdage i spillet.

Endret av Jo-Remi
Lenke til kommentar

Dersom dere er like flink i spilldesign som i gramatikk, er dette et spill jeg blir å holde meg langt unna. Ærlig talt. Luft Pirater? Eventyr lystene spillere? utslipps dato? Ugle lærling?

 

Dere burde få noen til å rettskrive diverse før dere publiserer det.

 

Ellers: Lykke til.

 

edit: Jeg registrerte meg til dette forumet kun fordi jeg ble provosert av OP, faktisk.

Endret av Bugge
Lenke til kommentar

Dersom dere er like flink i spilldesign som i gramatikk, er dette et spill jeg blir å holde meg langt unna. Ærlig talt. Luft Pirater? Eventyr lystene spillere? utslipps dato? Ugle lærling?

 

Dere burde få noen til å rettskrive diverse før dere publiserer det.

 

Ellers: Lykke til.

 

edit: Jeg registrerte meg til dette forumet kun fordi jeg ble provosert av OP, faktisk.

 

Jeg hadde egentlig ikke lyst til å svare på dette innlegget, men vi har faktisk en viss standard på dette forumet.

 

 

"Dersom dere er like flink i spilldesign som i gramatikk,"

 

Her står adjektivet "flink" til pronomet dere. Alle kan da se at det i dette tilfellet skal være flertall, altså flinke. Dersom dette er nivået ditt i gramatikk burde du holde deg langt unna dette forumet.

 

 

I henhold til samtalemne: Dette ser bra ut. Om dere får det lansert på Xbox Live så skal det nok testes ut. Lykke til videre

 

Redigert: Jeg ble i et svakt øyeblikk påvirket av disse tendenser som har truffet forumet vårt og har derfor markert min feil som kan stå der til spott og spe.

Endret av Mr. Merry
Lenke til kommentar

Dersom dere er like flink i spilldesign som i gramatikk, er dette et spill jeg blir å holde meg langt unna. Ærlig talt. Luft Pirater? Eventyr lystene spillere? utslipps dato? Ugle lærling?

 

Dere burde få noen til å rettskrive diverse før dere publiserer det.

 

Ellers: Lykke til.

 

edit: Jeg registrerte meg til dette forumet kun fordi jeg ble provosert av OP, faktisk.

 

Vi brukte meste parten av norsk timene på skolen til å skrible ned spilldesign ideer, så der gramatikken mangler, tar vi heldigvis igjen på gameplayet:) Men ingen grunn til panikk, vi setter såklart en rettskriver løs på spillet straks det er ferdig, så det blir ett gramatisk sensasjonelt spill. Gled deg!

 

Håper uansett spillet blir bra for alle og enhver. Mer info om vår framgang neste uke!

Lenke til kommentar

Oi! For ein positiv overraskelse! :) Det her ser jo veldig interessant ut, gledar meg til å prøve!

 

Eg reagerar generelt litt på orddelingsfeil sjølv, men så såg eg at dette så og seie er ei direkte oversetting frå engelsk, og der er jo ikkje det samme problemet. Skulle grammatikken vere eit problem i sjølve spelet derimot, har eg ingenting i mot ei adresse ein kan sende forslag om eventuelle rettingar til ;) Men igjen, ut i frå filmane ser ikkje dette ut til å vere eit problem. Viss dykk ikkje skal lage ein norsk versjon då sjølvsagt, då blir det jo litt verre.

 

Stå på! Det her blir nesten garantert eit kjøp!

Lenke til kommentar

Buccanary's Butikk er åpen for business!

 

Eventyrerers Skattekammer! Stedet for nyttige duppeditter! Stedet hvor Otus kan få fatt på spillets sjeldneste gjenstander.

 

screenBuccanaryShop01Sml.png

 

Ringene man finner mens man spiller Owlboy, er egentlig kuponger for Buccanary sine reklamekampanje. Når Otus samler disse opp, vil Buccanary tildele ham flere gjenstander, jo flere kuponger man har. Tingene Otus har blitt tildelt vises på veggen til sjappa, og man kan bytte ut gjenstander, som f.eks hattene som man får tak på.

 

screenBuccanaryShop02Sml.png

 

Buccanary styrer også Pingvinbodene, som er spredd rundtom i verdenen. Her kan Otus fylle opp suppe på sin termos.

 

Utenfor Buccanary sin butikk, heises flagg opp etterhvert som man får tak i kampanjeringene, slik at man kan se hvor mange ringer man har igjen å samle.

 

 

screenBuccanaryShop04.png

Utenfor butikken til Buccanary

 

Neste uke er demoen nesten ferdig! Vi oppdaterer straks vi har kommet til neste stykket:)

 

Denne posten er oversatt fra en post på TIGSource forumet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...