Gå til innhold

(Ringnes) Julebrusens venner


Lakus

Anbefalte innlegg

Julebrusens Venner

(Hamar & Lillehammer Bryggeriet)

 

Hver jul dukker det opp haugevis av julebrusdrikkende nordmenn over hele vårt langstrakte land. Denne sesongbrusen har blitt en del av våre julebehov og mange regner den som like obligatorisk som de syv sortene man skal bake til jul. Problemet er bare det at den julebrusen som blir drukket i mange hjem, veldig ofte ikke er julebrus overhodet, men såkalt "Rødbrus" eller "Tom & Jerry"-brus med en ny etikett. Denne såkalte "julebrusen" er en skam for den ekte julebrusen der ute, og enhver som blir sett drikke dem burde blitt kjeppjaget til de evige jaktmarker. (Julebruskongen er Judas) Dessverre er ikke slikt lovlig her til lands enda. Da kan jeg bare fortelle dere som liker denne røde djeveldrikken at dere ikke har noe dere skulle sagt i en hvilken som helst diskusjon om julebrus. Det er nemlig ikke julebrus dere drikker og dere har dermed ikke peiling på hva dere snakker om.

 

Denne tråden er selvsagt ikke subjektiv overhodet og er tilrettelagt for en objektiv diskusjon rundt julebrusens kvaliteter. Ta deg friheten til å legge igjen en kommentar og gjerne en nominasjon til tidenes julebrus. Når avstemningen blir startet kan jeg ikke love, men jo flere rødbrus som blir nominert, jo færre nominerte rødbrus vil det dukke opp i den. Forhåpentligvis kan den starte en gang mellom julaften og nyttår.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

6m.gif

 

Hamar Lillehammer Julebrus (brungyllen)

33 cl glassflaske kr 7,90

Selges også på 1,5 liters plastflaske kr 15,90

 

Litt mørkere gylden brus med jordbærsødme og ingefærpreg, men ikke fullt så søtlig duft og smaksinntrykk som de fleste andre julebrusene.

Endret av ShampooMacTavish
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dahls Julebrus

dahls_julebrus_0,33_pack.png

 

Dahls Julebrus er en julebrus av den brune typen, rettelse: Den beste typen, og den trønder som ikke favoriserer denne nasjonaldrikken blir kastet til elgene og overlatt til seg selv ute i villmarken.

 

Denne skatten er tilgjengelig i den tradisjonelle glassflasken, samt en 1.5L-variant for de som ekstra sugen på en reise til julebrus-paradis.

 

En fantastisk julebrus man ikke kan være foruten.

 

6.gif

Lenke til kommentar

Sikter til flasken du avbildet og navnet du skrev i parantes. Men how silly of me to forget, jeg mener selvfølgelig Hamar og Lillehammer Bryggeriet (for en forbanna irriterende mellomromsfeil i et navn!).

Nei, du. Jeg har verken linket eller avbildet noen spesiell type julebrus. Førsteposten er helt objektiv og legger ingen føringer på hva slags julebrus som er den beste. Hva slags trådstarter ville jeg vært om jeg skulle lagt en såpass åpenbar retning når det kommer til hvor diskusjonen skulle ta vei? -_-

 

Med det sagt har du helt rett i at Hamar & Lillehammer Bryggeriet julebrusen er best. Og i at det er en håpløs orddeling.

Lenke til kommentar

CB Julebrus

 

Alle fra sørlandet vet hva som er den ultimate julebrusen. Nemlig julebrusen fra CB. Dette er ikke som Ringenes sin som bare er en remake av Tom&Jerry brus/Eventyrbrus. Den likner litt i fargen (litt mørkere) til Hamar og Lillehammer Bryggeriets julebrusen, men den smaker absolutt ikke som en dårlig variant av Villa og andre Champagne brus. En helt egen smak som man finner i absolutt ingen andre julebrus og det er en smak som overkjører de andre totalt.

 

cb_julebrus_0,33l.jpg

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar

Jeg har i to år deltatt i en årlig julebrustest (i år ble det blindtest). Det finnes ikke tvil, Ringnes' røde julebrus er suveren. Alle brune trekkes automatisk i poeng på grunn av feil farge, og stort sett feil smak. Jeg mener, om jeg trenger champagnesmak så drikker jeg heller Villa.

 

Ringnes_Julebrus_670907a.jpg

 

Til tross for at jeg da bor i Tromsø hvor Mack Julebrus regjerer;

4E3635E1989743ECB6DCC26AA6550EBD.jpg

 

så liker også jeg Ringnes best. Den er bare fantastisk god. :)

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Diskuterer vi ikke dette hvert år? XD

 

Jeg har smakt den til Hamar & Lillehammer Bryggeriet og den er god den. Synes det er litt kjipt at den ikke er rød. Aass sin er god, Grans og husker ikke navnet på alle de andre jeg har smakt.

 

I år derimot! Blir det Cola for alle penga. Vi har kuttet ut en del Coladrikking i år, men mamma har kjøpt inn Cola til jul. Cola eier nemlig all julebrus uendelige ganger rundt juletreet.

 

BASTA! :p

Lenke til kommentar

Diskuterer vi ikke dette hvert år? XD

 

Jeg har smakt den til Hamar & Lillehammer Bryggeriet og den er god den. Synes det er litt kjipt at den ikke er rød. Aass sin er god, Grans og husker ikke navnet på alle de andre jeg har smakt.

 

I år derimot! Blir det Cola for alle penga. Vi har kuttet ut en del Coladrikking i år, men mamma har kjøpt inn Cola til jul. Cola eier nemlig all julebrus uendelige ganger rundt juletreet.

 

BASTA! :p

 

En kald Cola dunker faktisk alt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...