Gå til innhold

Spilltastatur


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har i det siste kikket rundt på nettet etter et nytt spilltastatur. Problemet er bare at jeg er rimelig kresen: jeg vil ikke ha et tastatur i typisk hardplast. En venn av meg har Logitech g15 (eller noe sånt), og jeg må si at jeg IKKE likte det tastaturet. Jeg er mer ute etter et godt og behagelig tastatur med myke taster som heller ikke er for høye, slik at det ikke skal mye til å trykke ned tasten. Dessuten trenger jeg også baklys. Jeg eier en av de forholdsvis nye HP-mini-pcene, og jeg må si at hvis man ser bort ifra størrelsen på tastene, så er dette i mine øyene et superbehagelig tastatur. Dette tastaturet likner også litt på apples. Er det noen som vet om et bra tastatur med disse spesifikkasjonene?

 

Ps: for min del er det ikke nødvendig med en haug ekstraknapper, og det er hyggelig hvis prisen er under 1000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg vet hva du mener, likte heller ikke g15. Selv jeg har microsoft x6, og er veldig fornøyd med det. Det har ikke høye knapper i det hele tatt, og det har utmerket baklys(du kan justere hvor sterkt det skal lyse). Har aldrig prøvd det selv, men Razer har så vidt jeg vet en hel del tastatur med lave knapper, sikkert lurt å sjekke ut.

Microsoft Sidewinder x6

Razer Lycosa

Lenke til kommentar

Tror jeg vet hva du mener, likte heller ikke g15. Selv jeg har microsoft x6, og er veldig fornøyd med det. Det har ikke høye knapper i det hele tatt, og det har utmerket baklys(du kan justere hvor sterkt det skal lyse). Har aldrig prøvd det selv, men Razer har så vidt jeg vet en hel del tastatur med lave knapper, sikkert lurt å sjekke ut.

Microsoft Sidewinder x6

Razer Lycosa

 

Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale Saitek Eclipse II på det varmeste:

 

i_149571.800x500.jpg

 

Hvor du får tak i det derimot, det aner jeg ikke.

 

Har du peiling på hvor man kan få tak i det. På komplett har de det ikke, og på amazon er de utsolgt (også det nye fra 2008)

 

Jeg kan anbefale Saitek Eclipse II på det varmeste:

 

i_149571.800x500.jpg

 

Hvor du får tak i det derimot, det aner jeg ikke.

 

Har du peiling på hvor man kan få tak i det. På komplett har de det ikke, og på amazon er de utsolgt (også det nye fra 2008)

Ops beklager . Så ikke det siste du skrev. Noen andre som har peiling?

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv dette:

 

http://www.logitech.com/en-us/keyboards/keyboard/devices/4740

 

logitech-dinovo-keyboard-for-notebooks.jpg

 

En utpris i butikk på ca 700kr (Expert).

 

Veldig behagelige taster (jeg jobber en del hjemmefra så trenger myke taster). 3 nivåer på opplysning og ikke minst veldig elegant og lav profil.

Kan anbefales! :)

 

Har lest et par anmeldelser nå, og må si dette tastaturet ser lovende ut :)

Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

 

Har lest et par anmeldelser nå, og må si dette tastaturet ser lovende ut :)

Takk skal du ha :)

 

:) Hvis du ikke har funne det ut så er det greit å bemerke seg at det er FN (funksjonstaster) også på det, lignende dem som du finner på bærbare pcer. Greit å ha som snarveier til winamp/media player, epost, aero funksjoner i W7 osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...