Gå til innhold

Julegavene enhver nerd vil like


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Langt ifra, LarZen. Langt ifra.

 

Selv om du liker den betyr ikke det at alle gjør det. Jeg synes eksempelvis at iPad er et fullstendig unødvendig produkt som jeg helt fint kan klare meg uten. Hva skal jeg med en touch-skjerm uten tastatur hvis jeg kan skaffe en bærbar pc med begge deler, med bedre spesifikasjoner, fra et selskap hvis ledelse jeg ikke forbinder med nazi-Tyskland, for et mindre beløp?

 

Og til artikkelen må jeg si meg enig. Både SSD og Headset står på min ønskeliste. Fin artikkel!

Endret av Materie
Lenke til kommentar

Havner diverse SSD lanseringer på forsiden av Vg? Eller et nytt headsett? Eller en bærbar pc for den del? Gjør nok ikke det nei...folk i Norge bruker mye penger på teknologi og det hadde vært morro å vist hvor mange som faktisk kommer til å kjøpe en iPad til jul.

 

At du ikke forstår hvorfor iPad er noe helt annet en en bærbar pc sier dessverre ganske så mye om din kunskap til produktet og ikke minst hensikten med produktet. Dine personlige meninger om Apple bryr meg vel like mye som kvisa jeg oppdaget på venstre side av rumpa mi Materie...just saying ;)

 

 

Lenke til kommentar

Merk deg dog det faktum at artikkelen ikke overhodet er rettet mot den gangse bruker av VG, men snarere mot en spesifikk subgruppe av befolkningen - nerder.

 

Min personlige mening om Apples ledelse har faktisk noe med saken å gjøre, nettopp i sammenligningen med nazi-Tyskland. Denne hadde en egen evne til å appelere til store deler av befolkningen, mye i likhet med ledelsen i Apple. Dette er faktisk noe jeg respekterer. De har en ufattelig sterk pr-verdi, langt kraftigere enn noen andre selskaper jeg vet om, og dette gjør også at de kan nå et bredere publikum simpelthen gjennom en form for allestedsnærværelse som gjør at også folk som ellers aldri ville vært interessert i slik teknologi får et positivt syn og potensielt også interesse for produktene deres.

 

Nerder, på den annen side, er generellt mer opplyste om muligheter i markedet, og således vil nerder på generell basis mye oftere være uenige i hva som er best, ettersom de alle baserer sine syn angående et produkt på ulike kriterier de faktisk har kunnskap om.

 

Nettopp derfor er det feil å si at alle nerder ønsker seg en iPad. Med mer kunnskap om emnet er det flere som foretrekker fullstendig annerledes produkter.

 

Min kunnskap om pcer generellt gjør at jeg vet en iPad ikke er, og heller aldri kommer til å bli, et produkt for meg. Derfor er jeg ikke interessert. At jeg alene ikke er interessert er allerede et bevis mot din teori, men jeg vil også tro at dette er en oppfatning mange andre nerder deler, og teorien tynnes dermed ytterligere.

 

At en iPad er noe annet enn en pc har heller ingen ting med saken å gjøre - jeg har intet behov for den når jeg har flere pcer allerede, hvis iPaden er underlegen basert på mine kriterier.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...