Gå til innhold

Anmeldelse: Need for Speed: Hot Pursuit (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

flisespikk

"....samt en turbo som gir deg uendelig fartsboost i en viss periode."

Jeg innbiller meg at jeg vet hva du mener men vil bare påpeke at setningen ser litt schizofren ut :p

Uendelig = Evigvarende = uten ende = Fortsetter og fortsetter = og fortsetter = og forts.....

En viss periode != uendelig

Du får med andre ord en evigvarende turbo som slutter å virke etter noe tid... perpetual you are not.

 

Eller så fungerer setningen og ølbrillene dugger.

/flisespikk

 

Fin anmeldelse, fikk lyst til å prøve det :D

Endret av Phydeos
Lenke til kommentar

flisespikk

"....samt en turbo som gir deg uendelig fartsboost i en viss periode."

Jeg innbiller meg at jeg vet hva du mener men vil bare påpeke at setningen ser litt schizofren ut :p

Uendelig = Evigvarende = uten ende = Fortsetter og fortsetter = og fortsetter = og forts.....

En viss periode != uendelig

Du får med andre ord en evigvarende turbo som slutter å virke etter noe tid... perpetual you are not.

 

Eller så fungerer setningen og ølbrillene dugger.

/flisespikk

 

Fin anmeldelse, fikk lyst til å prøve det :D

 

Takk for innspill. Det ble selvsagt en anelse ambisiøst ja :)

Lenke til kommentar

Ser veldig låvende ut, men må si jeg er utrolig skuffet over at det ikke er noen lokal flerspiller.

Hadde store planer om en NFS: Hot Pursuit kveld med gutta. men blir liksom ikke helt det samme når man bare kan spille 1 om gangen :(

 

Helt enig! Kommer ikke til å kjøpe dette spillet da det ikke er lokal flerspiller. Litt av sjarmen med slike bilspill er jo å spille split screen. Skjønner ikke hvorfor det ikke blir mer bråk når de fjerner en så viktig del ved bilspill. Det er begrenset hvor artig det er å spille slike spill over nettet - Det blir rett og slett ikke den samme stemningen. Need For Speed: Shift var vel heller ikke med split screen... Hva skjer? :(

Lenke til kommentar

Ser veldig låvende ut, men må si jeg er utrolig skuffet over at det ikke er noen lokal flerspiller.

Hadde store planer om en NFS: Hot Pursuit kveld med gutta. men blir liksom ikke helt det samme når man bare kan spille 1 om gangen :(

 

Helt enig! Kommer ikke til å kjøpe dette spillet da det ikke er lokal flerspiller. Litt av sjarmen med slike bilspill er jo å spille split screen. Skjønner ikke hvorfor det ikke blir mer bråk når de fjerner en så viktig del ved bilspill. Det er begrenset hvor artig det er å spille slike spill over nettet - Det blir rett og slett ikke den samme stemningen. Need For Speed: Shift var vel heller ikke med split screen... Hva skjer? :(

Helt enig, hva fanden tenker de på! LAN er jo helt konge, spesielt med slike spill. Kjøper det uansett, men fy fanden så teit å ikke ta med LAN støtte.

 

På en annen side, hvis det er lett å sette opp og finne hverandre online så er det vel forsåvidt greit nok (lokalen vi bruker har fet linje ut/inn).

 

Sannsynligvis er det ett antipirat tiltak.

 

Må bare legge til at anmeldelsen var bra og trigget ett kjøp her. Har holdt meg unna helt siden NFS Porsche da de dro i feil retning etter den. ;)

Lenke til kommentar

Tror nok grunnen til at det er ingen splitscreen er lett å forklare.

 

Spillet kjører i 30 bilder i sekundet. Å ordne splitscreen vil da kreve at ting rendres to ganger. Dvs. vil frameraten halveres. Selvsagt kunne de ofret en del av det grafiske, men da ville det nok ha krevd mer tid og ressurser.

Uansett framerate så vil oppløsningen ved en eventuell split-screen også halveres om vi følger din logikk her slik at tapet burde bli minimalt sett fra et grafisk ståsted ;) Eller kanskje du har dokumentasjon fra utviklerne som bekrefter påstanden?
Lenke til kommentar

Tror nok grunnen til at det er ingen splitscreen er lett å forklare.

 

Spillet kjører i 30 bilder i sekundet. Å ordne splitscreen vil da kreve at ting rendres to ganger. Dvs. vil frameraten halveres. Selvsagt kunne de ofret en del av det grafiske, men da ville det nok ha krevd mer tid og ressurser.

Uansett framerate så vil oppløsningen ved en eventuell split-screen også halveres om vi følger din logikk her slik at tapet burde bli minimalt sett fra et grafisk ståsted ;) Eller kanskje du har dokumentasjon fra utviklerne som bekrefter påstanden?

Selv om oppløsningen halveres, vil spillmotoren fortsatt måtte rendre dobbelt så mange teskturer, polygoner osv. Selvfølgelig hjelper det at antallet piksler forblir uendret. Men alt det andre må behandles dobbelt opp. Så tapet er reelt, selv om det ikke nødvendigvis kreves dobbelt opp med kraft.

Lenke til kommentar

Tror nok grunnen til at det er ingen splitscreen er lett å forklare.

 

Spillet kjører i 30 bilder i sekundet. Å ordne splitscreen vil da kreve at ting rendres to ganger. Dvs. vil frameraten halveres. Selvsagt kunne de ofret en del av det grafiske, men da ville det nok ha krevd mer tid og ressurser.

Uansett framerate så vil oppløsningen ved en eventuell split-screen også halveres om vi følger din logikk her slik at tapet burde bli minimalt sett fra et grafisk ståsted ;) Eller kanskje du har dokumentasjon fra utviklerne som bekrefter påstanden?

Selv om oppløsningen halveres, vil spillmotoren fortsatt måtte rendre dobbelt så mange teskturer, polygoner osv. Selvfølgelig hjelper det at antallet piksler forblir uendret. Men alt det andre må behandles dobbelt opp. Så tapet er reelt, selv om det ikke nødvendigvis kreves dobbelt opp med kraft.

Skal selvsagt ikke nekte for at det blir et ytelses-tap med split-screen, var mer et svar på en påstand som ikke nødvendigvis bærer noen form for sannhetsgestalt og derfor ikke noe annet enn en ubekreftet påstand.

Jeg ville like å se dokumentasjon som bekrefter/avkrefter om det er dette som er årsaken til at utviklerne ikke implementerer det eller om det er andre tekniske begrensinger ute å går. (Mest av alt fordi jeg er litt mer enn middels interessert i det tekniske bak spill generelt).

Er det et valg de har gjort fordi de ikke vil begrense grafikken? Bruker de en grafikkmotor som ikke har mulighet til skalering som ville vært mest naturlige måten å løse et eventuelt problem med for mange polygoner? Har de droppa cull back og rendrer hele driten hele tiden?

Mange måter å gjøre ting på og mange grunner til å la være. Hvorfor er spørsmålet som bør stilles fremfor å kaste ut påstander som om det er årsaken med mindre en vet at det er fakta :) Litt som å diskutere hva en UFO er. Diskusjonen bør stoppe ved konstateringen av at det er et uidentifisert objekt siden en ikke vet noe mer om det.

Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig med deg. Er jo ingen av oss som faktisk vet hvorfor de ikke har satset på split screen-løsning for lokal flerspiller. Om det er av tekniske eller andre grunner kan vi jo bare gjette på. Men det eneste som egentlig teller er jo at spillet ikke har split screen. Så da er det vel heller ikke noe poeng i å skulle spekulere i hvorfor det er slik. For all del. Man må gjerne diskutere det likevel. Men det blir kanskje ikke noen fruktbar diskusjon ut av det, siden alle argumenter likevel bare blir rene spekulasjoner.

 

For min del er split screen totalt uinteressant da jeg uansett skal ha spillet til PC, og dermed ikke har noe som helst behov for noe slikt. Om jeg skulle få det for meg å flytte inn i kollektiv eller lignende, ville det kanskje vært litt mer aktuelt. Isåfall hadde jeg muligens investert i konsoll-versjonen, dersom denne hadde noe slikt. Men per nå er det faktisk viktigere for meg om spillet har støtte for ekstra bredt bredskjermsformat. Mainly 5760 * 1080 oppløsning. ^^

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Altså det er mulig å få til en god split-screen, men da kreves det ekstremt mye optimalisering i koden. Den raskeste måten er å halvere skjermraten (FPS). Det er derfor de fleste split-screen spill gjør dette, altså fra 60fps til 30fps. Criterion har for første gang gått for 30fps i sine bilspill også med NFS: Hot Pursuit, iallefall som jeg kjenner til. Dette gir utviklerne mer detaljert grafikk og høyere IQ. En split-screen i dette tilfelle ville gå ut over kvaliteten av spillet, grafisk sett garantert. Dette er også mye av grunnen til at de fleste spill har lavere detaljer i flerspiller.

 

Jeg er sikker på at flere som kjenner til det tekniske her på forumet kan gi et bedre svar enn meg her.

 

 

Lenke til kommentar

Altså det er mulig å få til en god split-screen, men da kreves det ekstremt mye optimalisering i koden. Den raskeste måten er å halvere skjermraten (FPS). Det er derfor de fleste split-screen spill gjør dette, altså fra 60fps til 30fps. Criterion har for første gang gått for 30fps i sine bilspill også med NFS: Hot Pursuit, iallefall som jeg kjenner til. Dette gir utviklerne mer detaljert grafikk og høyere IQ. En split-screen i dette tilfelle ville gå ut over kvaliteten av spillet, grafisk sett garantert. Dette er også mye av grunnen til at de fleste spill har lavere detaljer i flerspiller.

 

Jeg er sikker på at flere som kjenner til det tekniske her på forumet kan gi et bedre svar enn meg her.

Om årsaken til ingen split-screen er at utviklerne ikke vil la det gå utover det grafiske så kan en jo stille seg spørsmålet de da legger for mye vekt på det grafiske i forhold til underholdningsverdien i å gi tilgang på split-screen for de som liker dette valget. Skalering av grafikk er ingen ny oppfinnelse i så måte.

Men blir jo bare spekulasjoner. Den tekniske geeken i meg er dog nysgjerrig på om årsaken ligger i tekniske restriksjoner eller om det er andre praktiske grunner :)

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned spillet i går, og jeg er glad jeg ikke brukte noe penger på det. Som en semi-seriøs sim racer er jeg utrolig skuffet. Det største problemet er at det eneste som hinter om force feedback er at rattet rister litt når jeg kræsjer. Det er heller ingen mulighet for å stille inn dødsoner og sånt med rattet. Shift hadde i alle fall dette, selv om force feedbacken var forferdelig dårlig. Å ikke ha dette i det hele tatt er helt utilgivelig for et bilspill ansett hvor "casual" det liker å være.

 

Kjørefysikken er også veldig dårlg. Bilene svinger som Formel 1-biler, men bremsene er helt elendige. Og siden bilene knapt tar skade av kollisjoner er det ofte like greit å bare dundre inn i veggen i en skarp sving.

 

Allikevel er det jo morsomt å slenge en spikermatte på en politibil i 300 km/t, og spillet har helt klart gjort mye bra på presentasjonssiden. Men det er fryktelig irriterende å bli avbrutt av små kuttsekvenser midt i et løp og gjerne midt i en sving. Det tar meg helt ut av kjøringen.

 

Til sist kommer en forferdelig overdrevet rubber band AI. At spillet gir bonus for å ligge i dragsuget til bilen foran medfører en naturlig rubber banding, som for øvrig er til å leve med, men jeg gjorde et eksperiment med å vente i 20 sekunder på starten av et løp, og litt over halvveis hadde jeg tatt igjen lederen. I det samme løpet var det umulig å skaffe seg mer enn 1-2 sekunders ledelse, og AI brukte 20 sekunder lengre tid på løpet etter at jeg hadde ventet i 20 sekunder.

 

Kort sagt, hvis du har noe som kan minne om et seriøst forhold til bilspill er ikke dette spillet for deg, men hvis du kan overse spillets åpenbare mangler og bare er ute etter å leke politi og røver i 300 km/t kan dette sikkert være noe for deg.

Lenke til kommentar
Kort sagt, hvis du har noe som kan minne om et seriøst forhold til bilspill er ikke dette spillet for deg, men hvis du kan overse spillets åpenbare mangler og bare er ute etter å leke politi og røver i 300 km/t kan dette sikkert være noe for deg.

 

Nå er vel dette den eksakte demografien EA sikter etter med dette spillet også. Dette er en rendyrket arkaderacer, og har ingenting med sim-sjangeren å gjøre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...