Gå til innhold

Anbefaling til spill, til datamaskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotte tips :)

 

Jeg spilte Risen, men klarer ikke helt sette fingeren på hva.. men det var liksom i mine øyner litt dårlig atmosfære. Dialogene virket lite entusiastiske, jeg surret rundt uten å egentlig få helt oversikt over hva eller hvor jeg skulle, litt tungvint menysystem etc. Måten du plukker opp ting og gjør dialoger var også dårlig. F.eks om jeg går med våpenet ute og vil snakke med folk ender det med at jeg må legget det vekk for så å ta samme knapp som jeg normalt angriper med for å snakke med dem - gjorde ofte feil der. Kan heller ikke bruke healing potions uten at våpnene er lagt vekk - eh.. greit nok at jeg kan løpe fra fienden baklengs men det var bare tungvint.

 

Neeeh, mulig det blir bedre etterhvert men følte liksom at jeg ikke kom helt inn i det.

Tror jeg kommer til å forsøkte Baldours Gate 2 - eller må jeg ha spilt 1ern for å kunne forstå / ha glede av 2ern?

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Flotte tips :)

 

Jeg spilte Risen, men klarer ikke helt sette fingeren på hva.. men det var liksom i mine øyner litt dårlig atmosfære. Dialogene virket lite entusiastiske, jeg surret rundt uten å egentlig få helt oversikt over hva eller hvor jeg skulle, litt tungvint menysystem etc. Måten du plukker opp ting og gjør dialoger var også dårlig. F.eks om jeg går med våpenet ute og vil snakke med folk ender det med at jeg må legget det vekk for så å ta samme knapp som jeg normalt angriper med for å snakke med dem - gjorde ofte feil der. Kan heller ikke bruke healing potions uten at våpnene er lagt vekk - eh.. greit nok at jeg kan løpe fra fienden baklengs men det var bare tungvint.

 

Neeeh, mulig det blir bedre etterhvert men følte liksom at jeg ikke kom helt inn i det.

Tror jeg kommer til å forsøkte Baldours Gate 2 - eller må jeg ha spilt 1ern for å kunne forstå / ha glede av 2ern?

 

 

Hei, glad for at du prøvde deg på Risen, trist om du ikke liker det, men alle spill er ikke for alle. Jeg brukte mange forsøk og mange timer før jeg endelig begynte å like forgjengeren til Risen, Gothic 2. Kanskje du vil ha en lignende opplevelse med Risen. Men ingen vits å tvinge seg gjennom et spill du ikke liker. Men for sikkerhet skyld, så gir du det vel ett par timer til før du gir opp ;):) ?

 

 

 

Kjempe god idee å prøve seg på baldurs gate :) . Du vil nok kanskje tape litt på å ikke spille 1 først. Men ikke noe stress, du vil komme inn i historien etterhvert uansett.

 

Men husk, starten på Baldurs gate 2 kan virke litt rar og merkelig. Spill gjennom starten 1-2 timer ca. Til du kommer til overflaten å opp i en by. Så spiller du noen timer til, først da kan du begynne å gjøre deg opp en mening om spillet.

 

Baldurs gate har en del rare regler, litt tungt regel system. Bruk forumet her ofte ved problemer, sikkert mange her som kan hjelpe deg :) .

 

Er redd du kan bli litt lei om du prøver BG1 først, så prøv deg på Baldurs gate 2 først du. Om det virker som noe for deg, så kan man jo eventuelt se om man kan gå over til BG1 etter en stund med BG2.

Endret av GrinderX9
Lenke til kommentar

Flotter, takker for tilbakemeldingen :)

 

Har tenkte å gi spillet noen timers forsøk først, tross alt er tingene jeg har nevnt bagateller, og atmosfæren kan sikkert komme til å endre seg etterhvert som man kommer videre i spillet.

 

Skal ta å undersøke begge spillene og se hvordan dem utvikler seg. Har vært frekk nok til å få lånt BG av en kamerat for å teste det ut, slik at om jeg blir skuffet er det hvertfall ikke penger ut av vinduet :)

Lenke til kommentar

Risen kan kanskje være litt tungtvint å sette seg inn i hvis du ikke kjenner til Gothic serien. Det er liksom tungvintheten i spillet som er litt av sjarmen, og den gigantiske verdenen du kan utforske :p I gothic 2 ble du tvunget til å lage sverd for sverd som smedlærling, overraskene nok så gå det litt mer atmosfære i spillet.

 

Du kan jo alltid gå for litt pure hack'n slash, Dungeon Siege 1 eller 2 slår godt an med masse blod og rpg-elementer :)

Lenke til kommentar

Knights of the Old Republic 1/2.

 

Selv om disse er basert på Star Wars universet (og da det som skjedde 3500-4000 år før filmene), så betyr det ikke at en som ikke direkte er Star Wars fan kommer til å mislike det. Personlig så ble jeg interessert i Star Wars etter jeg spilte KoToR. Det kommer også en MMORPG neste år (hvis vi er heldige), og denne er plassert 300 år etter handlingen i KoToR. Liker du spill som Mass Effect, Dragon Age, Neverwinter Nights og Baldur's Gate kan det godt hende du liker KoToR. Det er BioWare som har lagd alle disse.

Lenke til kommentar

Har nå spilt Risen noen timer, og må innrømme at det er SKIT vanskelig!! Først etter mye om og men klarte jeg å få et bastard sword, og da begynte ting å løse seg og fiender begynte endelig å dø. Imidlertid var arena kampene et mareritt... jeg måtte krype til korset å ta dem på easy for jeg fikk dem rett og slett ikke til. Parry angrept er vanskelig å utføre, men det mest effektive.

 

Faktisk startet å like spillet, selv om jeg gjerne skulle hatt en litt mer klar what-to-do. Man farter rundt og ting går seg til hehe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...