Gå til innhold

Tubro??


Nedward

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har trim potte, trim sylinder, powerfilter, større forgasser og vakumboks allerede :D .. det med turbo var bare en tanke...

Ekstra turbo? Hva med NAFTA i oljetanken? :woot:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har trim potte, trim sylinder, powerfilter, større forgasser og vakumboks allerede :D .. det med turbo var bare en tanke...

Ekstra turbo? Hva med NAFTA i oljetanken? :woot:

 

Hva er NAFTA?.. mener du at jeg skal bytte olja ut med nafta??

Skrevet

Hva er NAFTA?.. mener du at jeg skal bytte olja ut med nafta??

NAFTA er flybensin.. Ja, jeg mener du kan prøve, de jeg har hørt om som prøvde, fikk en ekstra turbo :wink:

Skrevet

hmm.. kan heller ha det på bensintanken :yes: ikke i olja... det er ikke god sort.. men så kommer det store spørsmålet: Hvor får jeg kjøpe flybensin?... er liksom ikke bare å svinge inn på Esso og spørr etter NAFTA da.. hmm.. tror jeg skal prøve disel i luftfiltret også.. gjort det en gang på en gressklipper, og fy hvor det gikk :D

Skrevet
Er det muligt å montere en turbo på en moped?.. :lol: .. vet det høres idiotiskt ut, men om det går, som det sikkert jør, så hadde man jo hatt den grumeste mopeden i byen... :yes:

 

Noen som vet om en side som henviser til dette?..

 

 

Har hørt at det går på motorsykler, og det er jo NESTEN samme greia som moped.. finnes det noen som kan henvise til det?? :p

 

Det er fult mulig. Du må kompresjons-senke den ganske mye, du må ha et rør fra eksosen til eksos-intaket til turbon og du må få maskinert til no fester så den passer til innsuget. Du må oxo justere opp bensinen ganske mye tror jeg. Får de som ikke vet det: En turbo blåser mer luft inn til motoren enn det motoren klarer å suge inn. Det samme gjør en kompressor,men en kompressor blir drevet av motorens veivaksel via en reim eller lign,mens turbo blir drevet av eksos.

Skrevet

Hmm.. da trenger jeg bare en turbo som er liten av fysisk størelse... også trenger jeg helst en tegning av en turbo, slik at jeg kan se hvordan den er bygd opp...

Skrevet

Når jeg tenker meg om så kan det lønne seg å lage en kompressor i stedet. Hvis du har en litt stor vifte som passer sånn ca til innsuget. Du må montere den på en aksel som du fester en plass med et lager og trekker en reim fra akselen og til motoren hvis det går å montere reimhjul.

Skrevet
Hva med bare å ta en slik SLIK og sette på selve luftinntaket? :lol:

 

Jepp :) det var kanskje ikke så dumt, men det er bare spørs om den klarer og lage litt trykk. Kan godt hende at den ikke vil blåse inn luft når det er blitt litt trykk :-?

Skrevet

du kan ikke ha turbo på en 2 takter nei!! du kan bruke lystgass (nos) eller flybensin (nitrometanol) forøvrig vil det siste ta livet av både deg og mopede, og det første holder kanskje sylinderen en uke!

Skrevet
du kan ikke ha turbo på en 2 takter nei!! du kan bruke lystgass (nos) eller flybensin (nitrometanol) forøvrig vil det siste ta livet av både deg og mopede, og det første holder kanskje sylinderen en uke!

 

Det med flybensin.. det kan jo sikkert blandes ut i bensin??..

 

Og det med nos, da bruker jeg bare orginal sylinder.. den er jeg ikke redd for..

 

men vet du hvor jeg kan få bestilt lystgass?.. det jo ikke bare å gå til tannlegen og spørre...

Skrevet
Og det med nos, da bruker jeg bare orginal sylinder.. den er jeg ikke redd for..

:lol: Er du klar over hvor dyrt det er til moped?

Skrevet

flybensin er ikke så farlig, en kompis av meg kjørte sin gamle Zundapp på 10% nitro, det kom svart røyk å smalt en del, men det funka bra.

toppfarten ble litt dårlig men den dro veldig bra mot bakke :D

Skrevet

også var det det med trim, effektanlegg er et must så klart, men også nytt drev å trimsylinder er kjekt å ha...

som de fleste vet går en ny (og orginal) RMX bare 45 km/t, det er alt for tregt, men med det ovennevnt utstyret går den 130, minst!

så klart man må trimme mopeder, hvis ikke er det ikke noe vits i dem...

Skrevet
også var det det med trim, effektanlegg er et must så klart, men også nytt drev å trimsylinder er kjekt å ha...

som de fleste vet går en ny (og orginal) RMX bare 45 km/t, det er alt for tregt, men med det ovennevnt utstyret går den 130, minst!

så klart man må trimme mopeder, hvis ikke er det ikke noe vits i dem...

 

har du prøvd en original rmx eller? Har en smx skjønner du (rmx med veidekk) den gikk 20 oppover når den var original

 

40 på flata

Skrevet
hehe nei.. søk på nos på google du....

 

men flybensin er DRITFARLIG hør mine ord! vær forsiktig med dette

 

Flybensin=parafin!! Det er ikke farlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...