Gå til innhold

Intervju: Tera Online (PC)


Anbefalte innlegg

Kan de virkelig det? De fleste MMO uansett setting har blitt nedlagt eller "tvunget" til gratis løsninger med microtransaksjoner.

 

Som sagt er det flere på vei, og de som har kommet før er a) død B) utdatert c) nest største MMO såvidt jeg vet?

 

Og på hvilket grunnlag kan du si folk er lei fantasy setting? WoW kunne vel trumfe med 12 millioner abonnenter for litt siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asiatere lager svært mange MMO's men mestrer det kanskje ikke helt sjangeren like godt som vestlige utviklere, vi tar kanskje litt mer tid før vi slenger et produkt på markedet. Nr. 1 top issue er nettopp grinding istedenfor god flyt og fun-factor innen rekke ting som progresjon og content. Men det skader ikke å prøve noe først før man flagrer med kommentarer at det suger helt automatisk bare fordi det er asiatisk. Tera Online skal jeg ihvertfall absolutt prøve.. syntes det ser ganske spennende ut selvom jeg forsåvidt er ganske lei av alver og feite små sverger med øks og bue. Er enig at vi trenger flere gode nåtid og sci-fi MMO's da..

Lenke til kommentar

 

Og, denne gangen har de laget ett bra spill? Den lengste Reisen og Drømmefall er da ikke direkte dårlige spill :p

 

var vel derfor jeg spesifiserte MMOs

 

 

Funcom lagde vell Anarchy Online som faktisk var ganske bra for sin tid etter det jeg har hørt. Så å si at Funcom ikke KAN lage mmo`s er vell å ta litt hardt i. Og for min del så er wow dø etter wrath of the lich king pga at spillet ble for enkelt. Epics betyr ikke noe lenger som i gode gamle dager da man måtte bruke flere timer/dager for å få tak i nye epics. Jeg fikk 8 nye epics på 1 dag etter jeg prøvde wow igjen etter 1 år, så for min del er gleden med wow over. Nå venter jeg bare på det neste store mens jeg koser meg med ffxiv.

 

AO var stort sett uspillbart de første månedene. Heeelt i begynnelsa ble du sparka ut av serveren om du levla, litt senera kunne du levle men serveren lagret ikke karakteren din når du avslutta spillet. Dette er bare 2 eksempler på flere tusen feil og mangler som gjorde at AO launch regnes som en alpha test, ikke en gang en beta test.

AoC var i litt bedre stand, men allikavel et ganske tomt spill, og et kjedelig spill, folk slutta i hopetall ganske umiddelbart etter launch. Greit nok, det var det fjolset Gaute Godager som kjørte begge spilla i grøfta, han er ikke i funcom lengre så det er i alle fall bittelitt håp for the secret world (som allerede nå ser ut som et kjempesært nisjespill veldig få har hørt om)

Endret av Pyth
Lenke til kommentar

dette spillet er fra noen av skaperene fra lineage 2, og L2 var K.O.N.G.E! TERA virker veldig lovende, og mange gamle oldschool folk fra L2 kommer tilbake, dette spillet kan by på PVP uten like , samme som det var i L2.. endelig et ordentlig FFA PVP mmo igjen, dritt lei faction mmo`s

 

Aion og var veldig lovende, synd at air combat mer eller mindre fucka opp pvp :S og det var heller ikke FFA :(

 

 

 

Kan de virkelig det? De fleste MMO uansett setting har blitt nedlagt eller "tvunget" til gratis løsninger med microtransaksjoner.

 

Som sagt er det flere på vei, og de som har kommet før er a) død B) utdatert c) nest største MMO såvidt jeg vet?

 

Og på hvilket grunnlag kan du si folk er lei fantasy setting? WoW kunne vel trumfe med 12 millioner abonnenter for litt siden.

 

 

Lineage 2 lever da enda etter beste velgående så vidt jeg vet? :o og det er ikke F2P

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

L2 kunne vært et supert spill hvis de hadde bannet alle boterne

Det var supert for noen år tilbake, joda var bottere da også, men ikke så utbredt som nå

"Gull" kjøping og powerlvling er det som ødelegger alle spill

 

Enesete grunnene at WoW har overlevd så lenge er at de har gjort spillet lettere og lettere for å beholde alle fjortisene og at "gull" ikke har vært brukt for det beste utstyret

Men nå er det jo så lett å få ALT at det ikke er verdt å spille lengre

 

Jeg spiller verken L2 eller WoW lengre, på grunn av overnevnte grunner

 

Venter i spenning på Tera

Skal i det minste prøve det før jeg sier om det er bra eller ikke..

 

Og angående MMOs, hva vi trenger er et nytt FPS spill, ala Planetside, fins jo ingen konkurrenter på markedet nå og PS er litt utdatert..

Lenke til kommentar

dette spillet er fra noen av skaperene fra lineage 2, og L2 var K.O.N.G.E! TERA virker veldig lovende, og mange gamle oldschool folk fra L2 kommer tilbake, dette spillet kan by på PVP uten like , samme som det var i L2.. endelig et ordentlig FFA PVP mmo igjen, dritt lei faction mmo`s

 

Aion og var veldig lovende, synd at air combat mer eller mindre fucka opp pvp :S og det var heller ikke FFA :(

 

 

 

Kan de virkelig det? De fleste MMO uansett setting har blitt nedlagt eller "tvunget" til gratis løsninger med microtransaksjoner.

 

Som sagt er det flere på vei, og de som har kommet før er a) død B) utdatert c) nest største MMO såvidt jeg vet?

 

Og på hvilket grunnlag kan du si folk er lei fantasy setting? WoW kunne vel trumfe med 12 millioner abonnenter for litt siden.

 

 

Lineage 2 lever da enda etter beste velgående så vidt jeg vet? :o og det er ikke F2P

 

Men så er ikke Lineage 2 på noen måte ett Sci fi MMO? :p

 

Poenget var at per dags dato er det nærmest kun fantasy settings som greier seg, kun EvE blandt sci fi lever i beste velgående.

Lenke til kommentar

Enesete grunnene at WoW har overlevd så lenge er at de har gjort spillet lettere og lettere for å beholde alle fjortisene og at "gull" ikke har vært brukt for det beste utstyret

Men nå er det jo så lett å få ALT at det ikke er verdt å spille lengre

 

Det der er rett og slett pisspreik, og ignorant tullball.

 

Grunnen til at det er så mange som spiller WoW er rett og slett fordi der er ett bedre gjennomført spill enn de andre mmo-spillene der ute. Jeg er verken noen "fanboy" eller tilhenger av noe slag, jeg har rett og slett bare testet de fleste mmo'er som har kommet. WoW har overlevd fordi Blizzard er nøye på kvalitetskontroll, lager mye nytt innhold og WoW er ikke en hjernedød grindfest for å få nytt utstyr som andre mmo'er er (bortsett fra EvE, som er genialt)

Man må raide heroic ICC for å få det beste utstyret og kampene er tøffe.

Gjorde du Yogg Saron +0 i Ulduar-gear? Lich King på 25-manns heroic? Nei, tenkte ikke det. De kampene er de hardeste jeg har sett i noe mmo, og de er smarte, polerte encounters med minimalt av bugs og annen dritt som absolutt alle andre mmo'er jeg har testet har.

 

Blizzard er ett av få selskaper som har en vanvittig ressursmengde ($) som gjør at de kan bruke masse av tid på å skape, polere koden skikkelig, og utgi ett godt produkt. Mange sutrer over hvor dårlig WoW var under launch...bedre enn de fleste andre mmo'er jeg har testet under launch. Jeg tror folk bare rett og slett liker å rakke ned på WoW fordi de ikke tåler mengden spillere som er på bølgelengde med ett kneippbrød. Hvis man er lei idioter joiner man ett guild med voksne folk som har IQ over gjennomsnittet. De finnes, jeg har funnet flere. Man må bare bruke knollen...

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar

Enesete grunnene at WoW har overlevd så lenge er at de har gjort spillet lettere og lettere for å beholde alle fjortisene og at "gull" ikke har vært brukt for det beste utstyret

Men nå er det jo så lett å få ALT at det ikke er verdt å spille lengre

 

Det der er rett og slett pisspreik, og ignorant tullball.

 

Grunnen til at det er så mange som spiller WoW er rett og slett fordi der er ett bedre gjennomført spill enn de andre mmo-spillene der ute. Jeg er verken noen "fanboy" eller tilhenger av noe slag, jeg har rett og slett bare testet de fleste mmo'er som har kommet. WoW har overlevd fordi Blizzard er nøye på kvalitetskontroll, lager mye nytt innhold og WoW er ikke en hjernedød grindfest for å få nytt utstyr som andre mmo'er er (bortsett fra EvE, som er genialt)

Man må raide heroic ICC for å få det beste utstyret og kampene er tøffe.

Gjorde du Yogg Saron +0 i Ulduar-gear? Lich King på 25-manns heroic? Nei, tenkte ikke det. De kampene er de hardeste jeg har sett i noe mmo, og de er smarte, polerte encounters med minimalt av bugs og annen dritt som absolutt alle andre mmo'er jeg har testet har.

 

Blizzard er ett av få selskaper som har en vanvittig ressursmengde ($) som gjør at de kan bruke masse av tid på å skape, polere koden skikkelig, og utgi ett godt produkt. Mange sutrer over hvor dårlig WoW var under launch...bedre enn de fleste andre mmo'er jeg har testet under launch. Jeg tror folk bare rett og slett liker å rakke ned på WoW fordi de ikke tåler mengden spillere som er på bølgelengde med ett kneippbrød. Hvis man er lei idioter joiner man ett guild med voksne folk som har IQ over gjennomsnittet. De finnes, jeg har funnet flere. Man må bare bruke knollen...

 

Man trenger ikke være ufin selv om andre mener noe du synes er helt på jordet. Jeg har selv spilt et par mmo-er (mest wow) og skjønner hva han mener med at spillet er gjort lettere og har samme følelsen, men det kan også ha noe med at jeg har blitt større og mer erfaren. Han mener jo egentlig bare at spillet har blitt gjort enklere for casual-players og at han som en litt mer seriøs spiller føler at han ikke får nok igjen for spillingen i forhold til de som spiller mye mindre. Det er i alle fall det jeg fikk ut i fra innlegget hans, men men jeg er jo evig optimist. :)

Lenke til kommentar

Enesete grunnene at WoW har overlevd så lenge er at de har gjort spillet lettere og lettere for å beholde alle fjortisene og at "gull" ikke har vært brukt for det beste utstyret

Men nå er det jo så lett å få ALT at det ikke er verdt å spille lengre

 

Det der er rett og slett pisspreik, og ignorant tullball.

 

Grunnen til at det er så mange som spiller WoW er rett og slett fordi der er ett bedre gjennomført spill enn de andre mmo-spillene der ute. Jeg er verken noen "fanboy" eller tilhenger av noe slag, jeg har rett og slett bare testet de fleste mmo'er som har kommet. WoW har overlevd fordi Blizzard er nøye på kvalitetskontroll, lager mye nytt innhold og WoW er ikke en hjernedød grindfest for å få nytt utstyr som andre mmo'er er (bortsett fra EvE, som er genialt)

Man må raide heroic ICC for å få det beste utstyret og kampene er tøffe.

Gjorde du Yogg Saron +0 i Ulduar-gear? Lich King på 25-manns heroic? Nei, tenkte ikke det. De kampene er de hardeste jeg har sett i noe mmo, og de er smarte, polerte encounters med minimalt av bugs og annen dritt som absolutt alle andre mmo'er jeg har testet har.

 

Blizzard er ett av få selskaper som har en vanvittig ressursmengde ($) som gjør at de kan bruke masse av tid på å skape, polere koden skikkelig, og utgi ett godt produkt. Mange sutrer over hvor dårlig WoW var under launch...bedre enn de fleste andre mmo'er jeg har testet under launch. Jeg tror folk bare rett og slett liker å rakke ned på WoW fordi de ikke tåler mengden spillere som er på bølgelengde med ett kneippbrød. Hvis man er lei idioter joiner man ett guild med voksne folk som har IQ over gjennomsnittet. De finnes, jeg har funnet flere. Man må bare bruke knollen...

 

da har ikke du gjordt antaras i L2, første kill tok 7 timer fra start til slutt (1 boss)...

 

 

vet ikke ossen server du spiller på men på ravencrest så er yogg og LK HC pugs ganske vanelig, ikke akkuratt så mye yogg lenger annet enn mount runs.. har vært mer eller mindre pugs på alt raid content siden vanilla på den servern

 

-----

 

Altså ja jeg er enig i at grinden i L2 er sinnsyk, men hvis du ser på de andre aspektene enn grindinga så var l2 mer eller mindre et perfekt mmo spørr du meg, syns et mmo skal ha litt grind og, ikke bare faceroll easy som wow er..

 

 

------

 

Guildwars 2 og er et mmo jeg har ventet lenge på , på lik linje med tera..

Liker at de skal lage GW2 som andre mmo, altså åpen verden osv, ikke instance dritten de gjorde i GW1.. FFA PVP har det også.

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

dette spillet er fra noen av skaperene fra lineage 2, og L2 var K.O.N.G.E! TERA virker veldig lovende, og mange gamle oldschool folk fra L2 kommer tilbake, dette spillet kan by på PVP uten like , samme som det var i L2.. endelig et ordentlig FFA PVP mmo igjen, dritt lei faction mmo`s

 

Aion og var veldig lovende, synd at air combat mer eller mindre fucka opp pvp :S og det var heller ikke FFA

 

Fullstendig enig med deg der, utenom at jeg ikke var like fan av L2 som deg da.. :p Har derimot blandede meninger når det kommer til FFA. Unger som lever kun for å lage kvalme for low-lvls er som regel lite sjarmerende om du spør meg, men ellers er det ganske gøy.

Aion er faktisk ganske fun, men hovedsaklig på bakken.. jeg kan ikke fordra abyss og flyvinga der, spesielt som pure melee class. Et pluss er vel at expansion packen der er helt gratis, etter det jeg forsto.

Uansett, gleder meg til å teste Tera :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...