Gå til innhold

Anmeldelse: NHL 11 (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er så rart at så godt som samtlige av disse sportsspillene får slengt 9/10 og 10/10 etter seg så godt som hele tiden.

 

Hvorfor er det sånn? Er de som lager sportsspill rett og slett så ekstremt gode at de har perfeksjonert spillene sine, eller stiller man andre kriterier (som er lettere å fylle)?

 

Som en som aldri spiller sportsspill ser jeg ikke helt greia. Hvert år kommer det et nytt spill, som er så godt som kliss likt de som er før. Den eneste forskjellen er kanskje litt bedre grafikk og en ekstra funksjon eller to (som det forrige spillet manglet, men det fikk likevel toppkarakter).

 

Hvorfor tror du (Mikael eller andre sportsspillfanatikere) er grunnen til at sportsspill gjør det så bra? Jeg klør meg litt i hodet av det.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er så rart at så godt som samtlige av disse sportsspillene får slengt 9/10 og 10/10 etter seg så godt som hele tiden.

 

Hvorfor er det sånn? Er de som lager sportsspill rett og slett så ekstremt gode at de har perfeksjonert spillene sine, eller stiller man andre kriterier (som er lettere å fylle)?

 

Som en som aldri spiller sportsspill ser jeg ikke helt greia. Hvert år kommer det et nytt spill, som er så godt som kliss likt de som er før. Den eneste forskjellen er kanskje litt bedre grafikk og en ekstra funksjon eller to (som det forrige spillet manglet, men det fikk likevel toppkarakter).

 

Hvorfor tror du (Mikael eller andre sportsspillfanatikere) er grunnen til at sportsspill gjør det så bra? Jeg klør meg litt i hodet av det.

Det som er greia er at de er bra sportsspill. Man kan liksom ikke si at et sportsspill kun fortjener 7/10, fordi Halo: Reach er bedre.

Både FIFA- og NHL-spillene er veldig gjennomførte spill, og fortjener både 9-ere og 10-ere :)

 

Ya digg?

Lenke til kommentar

Oh, akkurat dette jeg ville høre! Har lagt igjen en god del timer i NHL 10, og det er så fantastisk bra at jeg helt frem til nå har vurdert å stå over årets spill, rett og slett fordi jeg ikke trodde de kom til å klare å løfte serien enda et hakk. Den vurderingen er det tydeligvis bare å glemme. Fysikkmotoren høres meget spennende ut, og det er gledelig å høre at de har byttet ut den ville joystick-jokkinga på dropper til fordel for en litt mer avansert løsning.

 

Det jeg ikke liker, er at det i forhold til det du skriver ikke virker som om medspillerne i Be A Pro har blitt særlig mye smartere. Er veldig glad i denne modusen, og hadde håpet at de hadde tatt grep her. Det samme gjelder at opprykk til førstelaget virker litt statisk og lite fleksibelt i NHL 10. Man får ikke lov til å spise kirsebær med de store for tidlig, uansett hvordan man presterer. Med høyde for at det er noe i systemet jeg ikke kjenner til, vil jeg tro at hvis man scorer 9 og legger opp til 7 iløpet av de 3 første kampene for farmerlaget, blir man satt opp på førstelaget ganske asap. De samme problemene går vel forsåvidt også igjen i FIFAs Be A Pro.

 

Må også få legge til at jeg ikke skjønner at folk henger seg sånn opp i at sportsspill får høye karakterer, spesielt når de ikke spiller dem selv(det er vel forsåvidt heller regelen enn unntaket). Det sier seg selv at når en utvikler sitter med en såpass ferdig plattform i forhold til grafikk og lyd(er ikke akkurat voldsomt store forskjeller på 09 og 10 iaff), og et solid gameplay i bunn fra året før, ligger det meste til rette for et bra spill. EA Sports har fått et voldsomt bra fundament på plass i både FIFA, Madden og NHL-seriene sine, og det gir ringvirkninger til de neste spillene som baseres på det samme fundamentet. Et eksempel på det motsatte er samme firmas NBA Live-serie.

 

En liten digresjon på slutten: Basert på screenshotsa i artikkelen, må det være særdeles mye spennende som foregår på forskjellige steder i ishallene. Publikums hoder går jo alle veier, og bare et fåtall ser jo faktisk i den retningen actionen er.:rolleyes:

Lenke til kommentar

Hvem pokker bryr seg om åssen publikum ser ut. Man har da andre ting å fokusere på når man er på isen ;)

Jeg fikk forøvrig annullert et mål i NHL 11 fordi en spiller sparka pucken inn i mål. Dette er big news for meg :D

En velplassert karakter. NHL har blitt dritbra spill, men så har de justert spillet siden 1996 om jeg ikke tar feil :)

Endret av Raggz
Lenke til kommentar

Etter å ha lest dette blir NHL 11 et garantert kjøp - skal bli skamfett å game på 50" Panasonic som kommer snart i hus! :D Koste meg på isen med 09-utgaven i venners lag, og ting ser nå ut til kun ha blitt bedre! WOHO! :D

 

Kommer forhåpentligvis anmeldelse av NBA Elite 11 og håper jeg.

Lenke til kommentar

Det er sant at spillene forandrer seg mindre i fra versjon til versjon sammenlignet med f.eks.... Mafia, Elder Scrolls osv. Det er egentlig naturlig også siden de kommer ut årlig. Grunnen til at spille blir såpass gode (synes ihvertfall jeg, som liker sportsspill generelt) henger nok sammen med dette. De jobber med det "samme" spillet år etter år og prøver alltid å perfeksjonere det. Fotball vil alltid være fotball og hockey vil alltid være hockey. Man trenger ikke å komme opp med nye personligheter, historier og verdener hvert år, men jobbe med det som finnes og prøve å gjøre det bedre.

 

Sportsspill er egentlig en veldig unik sjanger og kan på mange måter ikke sammenlignes med andre spill av grunner nevnt ovenfor. Om de fortjener 10/10 eller ikke skal jeg ikke gå inn på, men jeg synes ikke at det er en unnaturlig utvikling.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke liker, er at det i forhold til det du skriver ikke virker som om medspillerne i Be A Pro har blitt særlig mye smartere. Er veldig glad i denne modusen, og hadde håpet at de hadde tatt grep her. Det samme gjelder at opprykk til førstelaget virker litt statisk og lite fleksibelt i NHL 10. Man får ikke lov til å spise kirsebær med de store for tidlig, uansett hvordan man presterer. Med høyde for at det er noe i systemet jeg ikke kjenner til, vil jeg tro at hvis man scorer 9 og legger opp til 7 iløpet av de 3 første kampene for farmerlaget, blir man satt opp på førstelaget ganske asap. De samme problemene går vel forsåvidt også igjen i FIFAs Be A Pro.

 

I Be a Pro er man nå mye mer fokusert på opptjenting av XP i kampene, sammen med rene stats. Hver gang jeg har blitt drafta har jeg gått tidlig, og da satses jeg gjerne på i førsterekka i oppkjøringa til NHL-laget. Gjør man det ok der, får man beholde plassen. Det skal mer til for å sendes ned til AHL i år.

Lenke til kommentar

Er egentlig veldig overrasket over anmeldelsen etter skuffelsen min over NHL11 demoen. Følte at fysiske taklinger ikke hadde noen skikkelig effekt, både når det gjelder treffsikkerheten, hvor hard taklingens utfall ble og responsen fra kontrolleren (lite eller ingen rumble). Kan anmelder si noe om hvordan innstillingene er i NHL11 kontra NHL10 på dette området? Går det ann å stille opp hittingpower for å få en tilnærmet lik spilleopplevelse som med NHL10 sin hitting power slider på nesten maks?

Endret av NightReaper
Lenke til kommentar

Hvem pokker bryr seg om åssen publikum ser ut. Man har da andre ting å fokusere på når man er på isen ;)

Jeg fikk forøvrig annullert et mål i NHL 11 fordi en spiller sparka pucken inn i mål. Dette er big news for meg :D

En velplassert karakter. NHL har blitt dritbra spill, men så har de justert spillet siden 1996 om jeg ikke tar feil :)

 

Du har ikke lov til å aktivt bruke skøyta til å score, men blir den derimot skutt i en passiv skøyte og i mål så er det godkjent ;) Var faktisk ett tilfelle av dette i finaleserien mellom Oilers og Vif her i Norge i år, som ble heftig debattert blandt de mer ihuga fansa.

 

Jeg gleder meg som en unge til i morgen!

Lenke til kommentar

Bare PS3 eiere som spiller NHL i Norge. Bare sjekk aftenpostens hockey forum, ingen som spiller 360 versjonen der.

Ohh, empirisk bevis av en annen verden, samt glimrende logikk. Men, skal ikke mate trollet mer enn nødvendig, go back to the hole you came from.

 

Aftenposten hockey forum er norgest største. Omtrent alle hockey interesserte nordmenn poster der. Kun PS3 versjonen spilles.

Lenke til kommentar

Aftenposten hockey forum er norgest største. Omtrent alle hockey interesserte nordmenn poster der. Kun PS3 versjonen spilles.

Det bra vi har en så flink researcher som deg her på forumet! :)

Jeg aner ikke hvor vi skulle fått slik nyttig info fra ellers!

Kan du sjekke hvor folk kun spiller MGS4 på Xbox 360 også, plzlolzoromgwtfrofl?

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...