Gå til innhold

Oblivion-film på vei?


Anbefalte innlegg

Ikke helt enig med den listen der Lakus, The Witcher skulle vært på topp og Mass Effect, Two Worlds, Demon's Souls og Fallout 3 lenger ned på lista. Synes Oblivion var bedre enn både Fallout 3 og Two Worlds.

 

Hva skal filmen handle om da? Storyen i Oblivion er jo ikke SÅ god.

Nei hovedhistorien i Oblivion er ikke mer enn ok, dog bedre enn mange hollywoodfilmer. Men rundt omkring i spillet finner du mengder av materiale til å lage en god film av. Noen av bøkene du finner er jo nesten rene romaner. Og spesielt håper jeg de tar med noe om Dark Brootherhood, de oppdragene var gode. Eventuelt Knights of the Nine og Shivering Isles utvidelsene.

 

Selvfølgelig, hvis de skal gå for hovedhistorien alene, ville det vært bedre å bruke historien fra Morrowind da den er en del bedre. Det var egentlig det Morrowind gjorde bedre enn Oblivion, Main story og landskapsdesign. :)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro mange av de tankene er pga. mainstoryen ikke er så veldig brukbart som film-materiale?

 

Vil tro hvis de inkluderer litt av mainstory, og mye av sidequestene (som guildene og andre interessante), så kan det brukes til helt grei film.

Er enig i RoR sin mening om Dark Brotherhood, var noe av det beste med spillet.

 

Selvom de har registret Oblivion som filmnavnet, kan man jo også håpe at de inkluderer deler av tidligere spill, Morrowind etc.

Lenke til kommentar

Ikke helt enig med den listen der Lakus, The Witcher skulle vært på topp og Mass Effect, Two Worlds, Demon's Souls og Fallout 3 lenger ned på lista. Synes Oblivion var bedre enn både Fallout 3 og Two Worlds.

Jeg mente egentlig ikke å rangere spillene utifra de jeg syntes var best, men skjønner hvorfor det ble tolket sånn. Hovedproblemet mitt med Oblivion var at det manglet utfordring, noe ethvert spill i denne sjangeren burde ha. Ellers må jeg si meg enig med deg i at Morrowind sin historie passer bedre til en filmatisering. Dessverre er det vel sånn at det er nettopp pga Morrowind sin mer kompliserte historie vil det bli mye vanskeligere å filmatisere den.

Lenke til kommentar

Oblivion er det utvilsomt det beste spillet noen gang laget.

Ouch. I forhold til mange andre spill der ute, og spesielt sine forgjengere, er ikke Oblivion det beste spillet noengang laget. Langt derifra.

 

  1. The Elder Scrolls 3
  2. Dragon Age: Origins
  3. Mass Effect
  4. Two Worlds
  5. Demon Souls
  6. Fallout 3
  7. Lost Odyssey
    +++
     

Jeg var helt enig med deg helt til du nevnte Two World og Lost Odyssey.

Ouch selv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...